Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

En poll om hårfargingsvaner

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Farger du håret ditt for å dekke over grå hår?
Ja, jeg er mellom 30 og 50 år, har grå hår og farger håret for å dekke over disse 69 35,03%
Nei, jeg er mellom 30 og 50 år, har grå hår, men farger ikke håret for å dekke over disse 31 15,74%
Jeg er mellom 30 og 50 år og har ikke grå hår 97 49,24%
Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-13, 08:37   #81
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En poll om hårfargingsvaner

Ja, er 31 hvis det er av noe relevanse.

Gammel 04-09-13, 10:22   #82
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 32. Jeg har grå hår som sådan, dvs. jeg har grå tinninger, og farger egentlig ikke håret for å dekke over disse fordi det er grått. Hadde det ikke vært for at det er så flekkvis grått, hadde jeg gitt beng. Nå farger/lysner jeg håret for at det skal se mer naturlig og jevnt ut, ikke fordi det er grått i seg selv.

Gammel 04-09-13, 10:43   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enn så lenge ser det ut til at Mannen hadde mer rett enn jeg trodde.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 10:57   #84
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

No veit ikkje eg kva mannen din trudde men eg er ikkje så sikker på om FP er heilt representativt på dette heller. Av kolleger, venninner, bekjente og familie mellom 30 og 50 år kjenne eg ingen som ikkje farge/stripe håret sitt.

Gammel 04-09-13, 10:59   #85
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

No veit ikkje eg kva mannen din trudde men eg er ikkje så sikker på om FP er heilt representativt på dette heller. Av kolleger, venninner, bekjente og familie mellom 30 og 50 år kjenne eg ingen som ikkje farge/stripe håret sitt.

Nei, men fortsatt det nærmeste jeg kommer et utvalg kvinner som gidder å svare på poll.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 10:59   #86
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg har ikke grå hår. Har naturlig nesten sort hår, så jeg farger det veldig, veldig sjelden. De gangene jeg gjør det, er det bare for å få litt glans i håret.

Gammel 04-09-13, 10:59   #87
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, men fortsatt det nærmeste jeg kommer et utvalg kvinner som gidder å svare på poll.

Godt poeng

Gammel 04-09-13, 11:30   #88
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg er 40+ har til nå hatt grå hår innimellom. Siste halvår har det blitt mer grå "felt" inni og delvis utenpå håret.
Jeg kan virkelig ikke se for meg at jeg skal begynne å farge håret. Det føles liksom for "jålete" for meg.
Jeg får se det ann når jeg ser hvordan håret blir som (hel)grått. Har jeg rundet 50 når det skjer tror jeg ikke det blir farging på meg.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 12:32   #89
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er 39 år og har ingen grå hår. Farger ikke håret.

Gammel 04-09-13, 13:01   #90
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er 44 og har ingen grå hår ennå, men bruker å stripe det lysere enn den naturlige kommunefargen.

Tror jeg kommer til å prøve å dekke over grå hår når jeg får det. Jeg har krøller og jeg kjenner at jeg ikke vil ha grått og krøllete hår.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 13:06   #91
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Striper/farger, ikke på grunn av grått hår (det er der i økende grad), men for å beholde mitt blonde liv.

Gammel 04-09-13, 19:34   #92
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 35 og har ikke grå hår og farger heller ikke håret. Jeg kan foreløpig ikke se for meg at jeg kommer til å gjøre det heller, og jeg synes faktisk det er trist at noe som er helt naturlig (i likhet med f.eks. rynker og hengebryster) blir sett på som så stygt at det må dekkes over.

Gammel 04-09-13, 21:37   #93
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er 33 og farger håret for å dekke de grå. Og de er det ganske mange av etterhvert.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 04:01   #94
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 43, og farger håret for å dekke de gråe hårstråene som det dessverre er ganske mange av. Kan ikke se for meg å slutte å farge håret, men det kan jo selvsagt endre seg om en 20-30 år..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 09:46   #95
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lyst hår så de grå stripene vises lite, derfor farger eller lysner jeg ikke håret.

Gammel 05-09-13, 09:53   #96
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg farget håret jevnlig til 2008. Da ville jeg ha min egen, og har hatt det etter det. Har ikke grå hår, og tror ikke jeg av familiære årsaker får det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 09:57   #97
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 40ish og har med ujevne mellomrom (to-tre ganger i håret) de siste ti årene farget håret for variere/friske opp litt. Nå ser jeg at jeg bør begynne å farge litt oftere fordi de grå har formert seg litt ( ) slik at det ville tatt litt for lang tid med pinsetten. Farget håret sist i slutten av april, og vurderer å gjøre det igjen nå snart.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 19:18   #98
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Joh. Du vet om en.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 10:50   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg farget håret jevnlig til 2008. Da ville jeg ha min egen, og har hatt det etter det. Har ikke grå hår, og tror ikke jeg av familiære årsaker får det.

Det skal du ikke ta for gitt.

Jeg trodde også det, fordi jeg har samme hårfarge som far, farfar, tante, osv, og de har ikke fått et grått strå før langt oppi 60-åra. Tante ikke i det hele tatt.

Så forestill deg sjokk og vantro da jeg oppdaget det første grå håret for ca. 2 år siden! Det har ikke blitt mange, men stadig flere. Også JEG, da, som ikke skulle bli grå!!

Gammel 06-09-13, 10:58   #100
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 42, har mye grått i håret og farger det ikke.

Jeg er ikke prinsippiell motstander, det er bare latskapen som vinner over forfengeligheta.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.