Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-07, 13:29   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Nå er det vel et faktum at dysleksi var en diagnose som ble brukt for ofte en periode. Skal ikke tidfeste den nøyaktig, men 80-tallet er vel en omtrentelig tidfesting. Klart det har vært underdiagnostisering tidligere, og at det er mange eldre som har mistet muligheten til en god skolegang på grunn av det! Diagnosen var vel omtrent ikke-eksisterende i Norge før på 70-tallet?
Jeg tror ikke diagnosen er en "mote-diagnose" nå lenger, først og fremst fordi det har kommet gode testmetoder for å diagnostisere problemene. Heldigvis har det også kommet gode arbeidsmetoder for å jobbe med dysleksien, slik at folk kan framstå som "problemløse" i voksen alder, som du sier.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:34   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke man skal mistenkeliggjøre dyslektikere. Som bina sier, er det både gradsforskjeller i lese- og skrivevanskene, og ikke minst i hva slags hjelp folk har fått, dermed vil man finne veldig forskjellige skriftlige funksjonsnivåer blant dem.

På den annen side synes jeg det er en feilkobling når folk hevder at man ikke bør fokusere på godt språk, for tenk på de stakkars dyslektikerne. Er det noen som trenger at andre gidder å ta seg bryet med å skrive skikkelig og hjelpe til med å holde normene stabile, så er det nettopp dyslektikerne. (Og når jeg skriver "fokus på godt språk", mener jeg selvsagt ikke ubedt hakking på enkeltpersoners skrivefeil.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:44   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forventer ikke at alle skal være akademikere i norsk skriftsspråk, men språket forfaller faktisk for tiden. SMS-språket blir brukt for fulle seil både i skolen og ellers, man skriver mye på dialekt (det gjør jeg kun på msn, FB og mobilen og da kun til venner og familie som også skriver på min dialekt, aldri ellers) og fryktelig mange orddelingsfeil ser man overalt, til og med i media, på butikk-skilter og lignende. Ingen skriver vel 100 % korrekt hele tiden, men jeg synes ikke vi må ta for lett på dette med at skriftsspråket vårt forfaller. Jeg synes faktisk det er skremmende.

Jeg mener selvsagt heller ikke at man skal mistenkeliggjøre dyslektikere, men jeg mener BESTEMT at det er for lett å skylde på dysleksi idag, og at mange bruker diagnosen for å slippe å konsentrere seg om å skrive korrekt. Til og med ekstreme dyslektikere kan trene seg opp til å skrive på universitetsnivå.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:46   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg forventer ikke at alle skal være akademikere i norsk skriftsspråk, men språket forfaller faktisk for tiden. SMS-språket blir brukt for fulle seil både i skolen og ellers, man skriver mye på dialekt (det gjør jeg kun på msn, FB og mobilen og da kun til venner og familie som også skriver på min dialekt, aldri ellers) og fryktelig mange orddelingsfeil ser man overalt, til og med i media, på butikk-skilter og lignende. Ingen skriver vel 100 % korrekt hele tiden, men jeg synes ikke vi må ta for lett på dette med at skriftsspråket vårt forfaller. Jeg synes faktisk det er skremmende.

På generell basis er jeg helt enig med deg. Jeg har ikke inntrykk av at språk er så viktig lengre. Og jeg er i grunnen enig med en i denne tråden som kritiserte den perioden hvor man skulle lære elevene å skrive dialekt først, som en tilnærming til skriftspråket. Det tror jeg i sterk grad har bidratt til at mange har lært seg å skrive svært muntlig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 22:12   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For meg er det viktig å skrive så korrekt som mulig, men innenfor rimelighetens grenser. Jeg forventer ikke at absolutt alle i vårt langstrakte land skal kunne enhver kommaregel (det kan heller ikke jeg ), men det burde være greit å kunne uttrykke seg så godt som mulig. Jeg kan ikke skjønne at folk regelrett blåser i det. Selv har jeg alltid tenkt at norsk er et av de viktigste fagene man har på skolen. Kan du skrive godt norsk og klarer du å gjennomføre en skriftlig utredning, er det imponerende hvor mye bedre du klarer deg i ethvert fag der prøvene består av det å skrive- selv om du kan være usikker på faget og innholdet som sådan.

I tillegg er det vel sånn at språket, enten det presenteres skriftlig eller muntlig, er en av de første og viktigste måtene man skaper et inntrykk på.

Det skal for øvrig innrømmes at det fantes en tid for noen år siden der jeg syntes det nesten var litt skummelt å skrive tilbakemeldinger til en viss bruker med et kritisk språkøye. Ikke fordi denne brukeren var spesielt prikete mot andres innlegg, men det var åpenbart at hun hadde en språkfølelse som lå et par hakk over de fleste andre (noenlunde velformulerte) forumbrukere. Den tid er forbi, nå tastes det i vei...

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 22:56   #6
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke så opptatt av at teksten skal være pinlig korrekt, men får litt noja av SMS-språk og dialektbruk der det ikke hører hjemme, som på fora som dette. Er ikke så flink som jeg skulle ønske jeg var på kommaregler og andre finurlige regler, men etterstreber å skrive ordene riktig i alle fall. Prøver faktisk å skrive korrekt norsk når jeg sender SMS, forkortelser eller dialektord blir sjelden eller aldri brukt, da spanderer jeg heller 59 øre til på sms nummer 2.

Gammel 04-05-07, 20:03   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på et forum som er helt motsatt av dette, jeg tror jeg er en av kanskje 10 % av brukerne der inne som kan skrive noenlunde korrekt. Jeg har aldri sett så mange "dyslektikere" samlet på ett sted.
Jeg er skikkelig overrasket over hvor mange som ikke kan skrive skikkelig, det virker ofte som om det er en ganske stor overvekt av dem.

Gammel 04-05-07, 20:05   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok en slags mellomting. Jeg skriver stort sett greit, men klart jeg har skrivefeil innimellom.
Jeg bruker nok noen ganger litt irriterende mange smilyer og .
Men det er liksom meg da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 20:47   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg er nok en slags mellomting. Jeg skriver stort sett greit, men klart jeg har skrivefeil innimellom.
Jeg bruker nok noen ganger litt irriterende mange smilyer og .
Men det er liksom meg da.

Meg også. Alt sammen. Kanskje særlig det med smilyer. Greit det er begrensninger på antall per innlegg .

Jeg er veldig glad i å skrive, men av og til står det helt stille og jeg får sånn akutt dysleksi og kan begynne og lure på hvordan enkle ord staves. Takk Gud for synonymer .

Gammel 04-05-07, 20:10   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er viktigere enn å skrive korrekt, er å gjøre sitt beste for å skrive korrekt. Det betyr at man tar imot konstruktiv kritikk og gjør sitt for å rette opp i graverende, gjentagende feil.

Gammel 04-05-07, 20:17   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det som er viktigere enn å skrive korrekt, er å gjøre sitt beste for å skrive korrekt. Det betyr at man tar imot konstruktiv kritikk og gjør sitt for å rette opp i graverende, gjentagende feil.

Godt sagt!

Gammel 04-05-07, 20:41   #12
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Enig - og det er vel egentlig det Elinblu vil frem til i det første innlegget i denne tråden?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 20:44   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Enig - og det er vel egentlig det Elinblu vil frem til i det første innlegget i denne tråden?

Det er nok riktig, og det var godt og presist formulert av Sitron. At man skriver feil i ny og ne (eller ny og ned, som det heter i dag) er nå så sin sak, det kan skje den beste. Jeg blir likevel alltid litt nedslått over at folk ikke bryr seg om hvordan de selv skriver - i tillegg til at det bidrar til at jeg føler meg ensom og sær.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 20:36   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg bare skummet gjennom innleggene her ...

Jeg er godt over snittet opptatt av det å skrive korrekt. Det har ikke alltid vært slik, mye av det har vel kommet etter at jeg havnet på forum og steder der det ble skrevet dialekt og SMS-språk og andre uhumskheter.

Så lenge man skal kommunisere skriftlig er det et poeng at man i det minste gjør det man kan for å unngå å bli misforstått, og det er jo ikke til å legge skjul på at innlegg som er velformulert vil stå sterkere enn et på delvis bokmål og delvis dialekt i en diskusjon.

Jeg har sikkert et tonn med skrivefeil selv, men jeg prøver å bli bedre. Noen ord vet jeg at jeg trøbler med, og da finner jeg heller andre måter å si det samme på. Det fører nok til at setninger kanskje blir litt vel avansert eller komplisert, men det får nå bare være!

Og ja; det er nok veldig lett for mange å skjule seg bak dysleksi-diagnosen. Mange av dem som virkelig sliter med det, har møtt så mye motbør at de kanskje ikke gidder lengre. Andre gir aldri opp og gjør sitt beste; der det kommer naturlig for noen, så sitter de gjerne med alle kommareglene på rams i hodet, eller med huskelister for hvordan det og det ordet staves.

Jeg håper, og tror, at ingen blir skremt vekk fra dette forumet selv om det er et relativt velformulert forum, om jeg kan kalle det det. Man vil lære mye om å skrive bedre her inne, og det er da noe for alle og enhver?!

Gammel 04-05-07, 21:31   #15
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg føler meg alltid litt truffet da det kommer til det å skrive korrekt, eller det å ikke skrive korrekt. Vet at jeg ikke er så veldig flink til å formulere meg, vet også at jeg har en god del skrivefeil. Her på forumet så retter jeg en del før jeg poster, men alikevel så ser jeg ofte feil i ettertid også. Noen ganger skyldes det at det går litt fort, og andre ganger kan det rett og slett være at jeg er usikker på hvordan det skrives.
Jeg reagerer ikke på andre sine skrivefeil, og jeg vurderer aldri en person etter hvordan den skriver. dømmer de ikke på grunn av skrivefeil.
Men ofte er det sånt i samfunnet at skiver eller snakker du dårlig så er du dum. Jeg er litt var på akkurat dette, har en gutt på 10 år med uttalevansker(spesifikke språkvansker) og de var 90 % sikker på at han ville få lese og skrivevansker da han ble utredet som 5 åring. nå er han innenfor normalen, men vi vet ikke hvordan det vil bli fremover da kravene økes. Men vi har ofte sett voksne folk som har himlet med øynene over det han mestret veldig godt, spesielt da han var 5-6 år, de var overrasket over alt han kunne, de hadde rett og slett dømt han til å være dum fordi han hadde uttalevansker.

Gammel 04-05-07, 21:32   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Dulter på Mor til 4!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 21:37   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Direkte skrivefeil irriterer meg ikke så voldsomt, bortsett fra i sammenhenger hvor man skulle tro det var opplagt med en form for korrektur, for eksempel avisartikler, reklamer og brosjyrer.
SMS-språk derimot får meg til å fråde, og også overdreven tegnbruk (!!!!!!)og annen type fjortisspråk. :dømmende:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 22:08   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å skrive luftig.

Hopper gjerne over en linje både her ...

... og der!

Dette gjør jeg kun til ære for dere. Jeg anser det som en ekstraservice ( eller sørvis som man kan skrive nå til dags ) for alle som måtte lese innlegget. Jeg liker selv ryddige og oversiktlige tekster.

Gammel 04-05-07, 23:39   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner flere dyslektikere som skriver både godt og korrekt. I følge en av dem er livet blitt et helt annet etter at h*n begynte å bruke tekstbehandlingsprogrammer. Plutselig var det lettere å se sine egne feil, selv om det ikke alltid er like lett med orddeling.

Jeg foretrekker å lese tekster hvor skribenten i det minste har gjort et forsøk på å skrive riktig. Å kutte ut stor bokstav i begynnelsen av en setning anser jeg som ren latskap. Å bruke feil tegnsetning er mer tilgivelig, men likevel ganske slitsomt.

Jeg har en del rettskrivingsfeil og syns ikke alltid at det er like lett med tegnsetning, men jeg prøver stadig vekk å forbedre meg.

Innlegg hvor det benyttes sms-språk, bare små bokstaver og ekstremt mange prikker (type...... prikk, prikk, prikk, prikk...... lissm) gidder jeg faktisk ikke lese. Så kjip er jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 23:42   #20
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg kan hvertfall innrømme at jobbsøknader skrevet på SMS-språk, søknader inneholdende utpreget (lokal) dialektbruk eller søknader stappfulle av feilbruk av og/å/hvert/vært, IKKE havner øverst i bunken min...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.