|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvor skjer det?Jeg reagerer i utgangspunktet heller ikke på at noen brukere har en gruppe som er skjult for andre. Jeg ser at det både kan være trygt og praktisk. Det er bare når den blir i så nær tilknytning til et ellers åpent forum at det skurrer hos meg. Nettopp det ElinM sier, det blir forskjell på folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skjer det?Det har gått opp et lite lys for meg i dag. Er det lov å spørre hvem som er medlem av denne ekslusive gruppen eller er det hemmelig?
![]() |
![]() |
#83 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor skjer det?Den lukkede gruppa består av forumgründerne, de aller første medlemmene. Den er lukket. Den tar ikke opp flere medlemmer. Den synes ikke på menyene (nettopp fordi den er stengt for nye medlemmer). Likevel er den ikke hemmelig, vi har fra første stund svart åpent på spørsmål om gruppa. Det snakkes ikke om brukere uten tilgang inne i gruppa, det blir det slått hardt ned på, så det er overhodet ikke snakk om noe sladrereir. Den brukes til personlige samtaler, og i liten grad til diskusjoner.
![]() |
#84 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor skjer det?
Det har det faktisk vært hele tiden. Det er helt riktig at admin ikke har gått proaktivt ut og informert om at et slikt forum eksisterer, men folk har hele tiden fått svar dersom de har spurt. Den første tråden om et lukket underforum kom etter et par uker, og det ble allerede da svart ærlig på det. Det som ikke blir sagt noe om er hvor stor aktiviteten er der inne, eller hva som blir diskutert, og det synes jeg faktisk bare er rett og rimelig.
![]() |
#85 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Du trenger ikke å være invitert. Det er bare å melde seg inn selv. Da jeg gjorde det, inviterte facebook hele lista mi på MSN. Det var ikke helt beregnet. Men ærlig talt, så skjønner jeg lite av det.
![]() |
#87 |
Har fått viljen sin
|
Jeg hører dere sier det. Det er jo en påstand som er vanskelig å motbevise for oss som ikke har tilgang dit. Da jeg nevnte Ville Modne i diskusjonen om en medlemsalong 2 skal det ha blitt sagt noe slikt som at det var "unødvendig av zol å nevne dette i det åpne forumet". Dette ble sagt om meg inne på Ville Modne. Jeg kan selvfølgelig ikke bevise noe som helst siden jeg ikke har tilgang dit, men jeg fikk det fortalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skjer det?Jeg synes det er litt trist at VMM ikke er hemmelige lenger, jeg. Det var mye morsommere å erte/harselere med dem mens de prøvde å skjule at de eksisterte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Hertuginne
|
Vet du, det var det faktisk ikke, rabalder mener jeg. Og det var ikke et treff, ei heller superhemmelig, men en invitasjon som gikk fra en bruker til flere andre (også noen som ikke var i den lukkede delen) basert på en mailingliste som hadde eksistert lenge før FP ble startet. Det var også derfor middagen ikke var spesielt annonsert, vedkommende som hadde invitert ville at det skulle være en privat greie og ikke et FP-arrangement.
![]() |
#90 |
intro
|
Jeg kan ikke prikke deg igjen, zol, men vil gjerne applaudere dette innlegget også. Sant å si synes jeg det er litt udemokratisk at innlegg og ryktepoeng telles i samme system på det åpne og det lukkede forumet. Det gir ulike muligheter - man spiller ikke med de samme reglene, som du skriver. Enkelte har da flere arenaer å skrive innlegg, dele ut og motta prikker på, og de førsterangs brukerne (som kom hit tidlig og fikk en flying start, slik det beskrives lenger opp her) kan i prinsippet prikke hverandre til himmels bak låste dører. Dermed ligger folk man sjelden ser noe til i det åpne forumet, langt oppe på innleggs- og rykteoversiktene. Dette bidrar også til at ryktekraften til oss vanlige dødelige stadig devalueres.
![]() |
![]() |
#92 |
Like blid!
![]() |
![]() |
#93 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor skjer det?Enig med Miss Norway. Det er OK at det fins lukkede grupper, men forumet ville tjent på mer åpenhet. Det er lett å latterligjøre konspirasjonsteorier, men slike vil alltid blomstre når forholdene er lagt så godt til rette for det ved at de lukkede forumenes formål og inngangskrav ikke blir ordentlig forklart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor skjer det?Ja, Elinblu, jeg synes du er paranoid opptatt av prikkene dine igjen.
![]() |
#95 |
intro
|
Jeg gir beng i Medlemssalong II og sitter på ingen måte og ruger på noe som jeg bare må inn dit for å fortelle.
![]() |
![]() |
#96 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor skjer det?Når det gjelder meldingstall, kan jeg jo opplyse om at skravletrådene inne på det lukkede forumet havner i et arkiv hvor meldingstelleren er skrudd av. Det vil si at ren sludring der inne ikke gir ekstraprivilegier på det øvrige forumet. Det er langt fra alle fra det lukkede forumet som har nådd Medlemssalong II.
![]() |
#97 |
Like blid!
![]() |
![]() |
#98 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Stemmer det, Ryli. Det var jeg som inviterte en haug med jenter, alle jenter jeg kjenner fra før dette forumet ble startet, til middag hjemme hos meg. Noen av dem hadde jeg riktignok ikke møtt IRL før, men jeg tok sjansen på at det ikke var noen øksemordere. Dette er jenter jeg anser som min barselgruppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor skjer det?En annen ting som er viktig å få frem ang. medlemssalongene, både I og II, er at innlegg på lukkede fora ikke teller med når man teller antall innlegg som kreves for å komme inn. Til medlemssalong II blir tilgang gitt manuelt av HP eller Desembermamma, og da regner de ut hvor mange innlegg som er skrevet på den åpne delen av forumet. Da hjelper det fint lite at en er aktiv i den lukkede delen, man får likevel ikke tilgang til MII.
![]() |
#100 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor skjer det?Jeg vil bare opplyse om at jeg har MSN-adressen til mange her inne og chatter med dem.
![]() |
|
|