Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Biltema er lagd for menn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 13:14   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Jepp, både menn og kvinner sladrer, baksnakker og lager drama, de gjør det bare på litt forskjellige måter. Toneleie er ett av dem, og så synes jeg at damer "stikker" mer, men det kan hende at det bare er fordi jeg bare har opplevd å bli stukket av damer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:37   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplevde en gang å få en ny sjef som startet første ledermøte med å si: ja dette skal bli gøy- bare damer og sykepleiere attpåtil. Han skulle være sjefen til seks damer som hver for seg hadde lederansvar for 30 stykker. Vi syntes ikke det var noe gøy. Og hver gang vi ikke var enig med ham, ble han sur og sa: typisk damer å være så .. Endringsuvillige. Jada. Han har formet mine holdninger til folk sombull-shitter kjønnsstereotypier.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:51   #3
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, og jeg lurer litt på hvordan det er mulig å ikke bli ihvertfall lettere irritert når folk sier sånt. Min erfaring er at de fleste damer som ler med av slikt, kjenner seg nok igjen i stereotypiene at de ikke føler på det selv, men det gjelder sikkert ikke alle. Kanskje noen her kan si noe om det? Hva er det som gjør at dere ikke ser på slike holdninger som problematiske?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 15:58   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Ja, og jeg lurer litt på hvordan det er mulig å ikke bli ihvertfall lettere irritert når folk sier sånt. Min erfaring er at de fleste damer som ler med av slikt, kjenner seg nok igjen i stereotypiene at de ikke føler på det selv, men det gjelder sikkert ikke alle. Kanskje noen her kan si noe om det? Hva er det som gjør at dere ikke ser på slike holdninger som problematiske?

Jeg vet ikke om jeg helt skjønte hva du spurte om, men jeg kan forsøke. Jeg hadde blitt rimelig irritert om sjefen min satt og himlet over at han bare var sjef for bare damer og "her blir det bare kakling," liksom. Det er jo komplett idiotisk oppførsel, fordomsfullt, uooplyst og i det hele tatt. Derimot blir jeg ikke spesielt opprørt over at noen hevder at det er flere damer enn menn som liker å sy bunader, eller at flere menn enn damer handler på Biltema. All min livserfaring, og sikkert salgslister fra Husfliden og Biltema også, sier jo at det er sånn.
Hvis noen hevder at de ikke kan gjøre spesielle ting fordi de tilhører feil kjønn, synes jeg det er tåpelig. Som at en mann ikke kan flette hår, eller at en kvinne ikke kan skifte dekk. Sånt handler om at man ikke gidder/ikke har gjort det før, ikke om hvilket kjønn man tilhører.
Jeg vet ikke om dette var særlig oppklarende?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 00:42   #5
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet ikke om jeg helt skjønte hva du spurte om, men jeg kan forsøke. Jeg hadde blitt rimelig irritert om sjefen min satt og himlet over at han bare var sjef for bare damer og "her blir det bare kakling," liksom. Det er jo komplett idiotisk oppførsel, fordomsfullt, uooplyst og i det hele tatt. Derimot blir jeg ikke spesielt opprørt over at noen hevder at det er flere damer enn menn som liker å sy bunader, eller at flere menn enn damer handler på Biltema. All min livserfaring, og sikkert salgslister fra Husfliden og Biltema også, sier jo at det er sånn.
Hvis noen hevder at de ikke kan gjøre spesielle ting fordi de tilhører feil kjønn, synes jeg det er tåpelig. Som at en mann ikke kan flette hår, eller at en kvinne ikke kan skifte dekk. Sånt handler om at man ikke gidder/ikke har gjort det før, ikke om hvilket kjønn man tilhører.
Jeg vet ikke om dette var særlig oppklarende?

Nei, ikke så veldig, egentlig. Det virker ikke som om du er en av dem jeg sikter til (ut ifra hva du skriver over her).

Jeg tenker på det som folk reagerer på i hovedinnlegget her, og som mange andre tydeligvis mener er uproblematisk; nemlig å snakke om "menn" og "kvinner" som om det var to helt adskilte kategorier som det er meningsfullt å bruke når det gjelder f.eks. egenskaper og evner (se Tallulah i #11). Jeg skrev ikke mer utdypende om hva jeg mente fordi det meste allerede var sagt da jeg leste tråden, men Esmes innlegg #14 beskriver godt det jeg tenker på. Flere har uttrykt at de ikke ser det problematiske i det E skriver om her, og det synes jeg er utrolig rart. Derfor er jeg nysgjerrig på hvorfor noen ikke opplever dette som problematiske holdninger. (Vet ikke om dette heller var oppklarende. )

Gammel 10-05-13, 17:08   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Skulle jeg blitt lettere irritert hver gang folk gjør og sier ting jeg selv mener er litt på viddene så hadde jeg vært en særdeles mutt og iritert person. Jeg tror sjeldent at en slik respons som HI har fått her i denne tråden er det som skal til for å fremme holdningsendringer. Jeg tenker det er bedre måte å fortelle at man ikke er enige en å være krass og sint.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 14:07   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Fordi jeg er trygg nok på å vite hva jeg kan og har mulighet til, og derfor ikke føler behov for å bevise noe. Ja jeg vet at kvinner kan gjøre/interessere seg for/jobbe med/klare alt menn gjør, og motsatt. At jeg velger å ikke gjøre noe/interessere meg for noe handler om personlighet, bedagelighet og/eller latskap, og ikke det at jeg er kvinne. At mine valg/holdninger da av og til sammenfaller med et stereotypisk kvinnesyn, får så være. Jeg føler ikke noe ansvar for å være mer enn den jeg er, og da passer man noen ganger i båsen, og noen ganger ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 14:19   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Fordi jeg er trygg nok på å vite hva jeg kan og har mulighet til, og derfor ikke føler behov for å bevise noe. Ja jeg vet at kvinner kan gjøre/interessere seg for/jobbe med/klare alt menn gjør, og motsatt. At jeg velger å ikke gjøre noe/interessere meg for noe handler om personlighet, bedagelighet og/eller latskap, og ikke det at jeg er kvinne. At mine valg/holdninger da av og til sammenfaller med et stereotypisk kvinnesyn, får så være. Jeg føler ikke noe ansvar for å være mer enn den jeg er, og da passer man noen ganger i båsen, og noen ganger ikke.

Dette skjønner jeg ikke helt? Mener du at det er bare folk som ikke er trygge på hvem de er og hva de kan som reagerer på stereotypifisering?

Jeg føler heller ikke behov for å bevise noe personlig, men jeg ser da vitterlig hvordan stereotypifisering er begrensende for jenter og gutter og menn og kvinner, og synes ikke det er noe å dra på skuldrene av i det hele tatt.

For å ta et eksempel som jeg har reagert på i denne tråden - det med at kvinner liksom skal elske drama. det synes jeg er hårreisende fordi det sier noe om at en kvinne som blir opprørt=hun elsker drama, bare=det er ikke noe å bry seg om=bare en dramaqueen. Dette synes jeg er så opprørende at jeg blir helt satt ut. Og det hjelper ikke at folk bare mener jeg liker drama når jeg blir opprørt, heller.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 13-05-13, 14:22   #9
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dette skjønner jeg ikke helt? Mener du at det er bare folk som ikke er trygge på hvem de er og hva de kan som reagerer på stereotypifisering?

De fleste reagerer jo sterkest følesesmessig på hva de har et personlig forhold til. (I parantes bemerket: Dette er jo ett av problemene knyttet til miljøvern, folk har generelt sett ikke så følelsesladet forhold til miljø - enda)

Slik er det med det meste, og ja, jeg tror nok at folk som selv har opplevd ting føler sterkere og reagerer sterkere enn de som bare har et abstrakt forhold til temaet.

Gammel 13-05-13, 15:13   #10
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg dog kan reagere på er mer forventninger til meg ut fra kjønn, mer enn begrensninger. Jeg vet ikke om det helt passer inn, men er det eneste som slår meg.
Men de blir jo fort avkreftet da.

Sist redigert av Dronningen : 13-05-13 kl 15:34.
Gammel 13-05-13, 15:01   #11
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg føler heller ikke behov for å bevise noe personlig, men jeg ser da vitterlig hvordan stereotypifisering er begrensende for jenter og gutter og menn og kvinner, og synes ikke det er noe å dra på skuldrene av i det hele tatt.

For å ta et eksempel som jeg har reagert på i denne tråden - det med at kvinner liksom skal elske drama. det synes jeg er hårreisende fordi det sier noe om at en kvinne som blir opprørt=hun elsker drama, bare=det er ikke noe å bry seg om=bare en dramaqueen. Dette synes jeg er så opprørende at jeg blir helt satt ut. Og det hjelper ikke at folk bare mener jeg liker drama når jeg blir opprørt, heller.

Jeg har sikkert vært heldig, men jeg har aldri opplevd begrensninger ut fra kjønn. Jeg blir derfor ikke veldig provosert om i møte med stereotypifisering - i alle fall ikke rettet mot voksne. Nettopp fordi man kjenner til det mangfolk mennesker som er, og ser at folk lever sitt liv ut fra dette uansett. Jeg antar jeg i mitt liv og virke både bekrefter og avkrefter myter.

I forhold til barn som skal finne sin plass, ville jeg derimot engasjert meg mer om vi møtte på spesielle fordommer.

Den første setningen din synes jeg er merkelig, fordi jeg oppfatter deg som at du mener at de som reagerer på disse tingene ikke er "trygge på seg selv" og "føler for å bevise noe". Det synes jeg er en merkelig slutning å trekke. Har jeg misforstått, eller er det slik du tror det er?

Resten av det du skriver er jeg jo helt enig med deg i.

[tenkepause]

Eller mener du at du er en person som ofte kjenner deg igjen i stereotypiene, og at den første setningen din der peker på at du er trygg nok på deg selv til å ikke bli usikker av det?

Hvorfor skal jeg bli provosert av at noen tror noe om meg ut fra kjønn? Hva vet de vel om meg? Det kan stemme, eller det kan ikke stemme. De må uansett bli kjent med meg for å finne det ut, og som med de fleste andre så er man jo et sammensurium av både det ene og det andre.

Så nei jeg kjenner meg ikke igjen i de fleste stereotypier, og det har jeg heller aldri gjort. Jeg iakttok jenter/kvinner fra sidelinjen i mange år, og fant vel ikke helt min plass før i godt voksen alder. Men jeg bærer nok veldig preg av at jeg alltid har gått egne veier, er oppdratt i en familie som frontet kvinnelig selvstendighet, og har vel aldri møtt reell motstand eller fordommer. Det kan godt hende at jeg hadde reagert mer om jeg hadde opplevd dette som problematisk eller hemmende i eget liv.

Sist redigert av Dronningen : 13-05-13 kl 15:33.
Gammel 13-05-13, 14:58   #12
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Den første setningen din synes jeg er merkelig, fordi jeg oppfatter deg som at du mener at de som reagerer på disse tingene ikke er "trygge på seg selv" og "føler for å bevise noe". Det synes jeg er en merkelig slutning å trekke. Har jeg misforstått, eller er det slik du tror det er?

Resten av det du skriver er jeg jo helt enig med deg i.

[tenkepause]

Eller mener du at du er en person som ofte kjenner deg igjen i stereotypiene, og at den første setningen din der peker på at du er trygg nok på deg selv til å ikke bli usikker av det?

Gammel 09-05-13, 15:39   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Det lurer jeg også på.

Gammel 10-05-13, 00:46   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toern skulle i jentebursdag forleden dag. Hans resonnement for gaveinnkjøp er som følger: "Jeg liker ikke dukker, rosa og zhuzhupets. Mottaker er ei jente, ergo må hun like de greiene jeg ikke liker. Vi kjøper zhuzhupets-prinsessegreier". Litt som HI: "biltema har et opplegg som ikke passer meg. Jeg er kvinne. Ergo passer det for menn". Jeg føler meg i grunnen sikker på at det var litt humor i HI slik jeg kjenner hun som skrev det dog.

Gammel 10-05-13, 01:30   #15
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Standard

Grunnen til at jeg ikke synes sånt er morsomt er fordi jeg ikke kjenner meg igjen i det (og derfor synes det er begrensende, dermed alvorlig, og enda mindre morsomt). Det morsomme i dette er vel basert på at det er litt gjenkjennende, mens i mitt hode er det bare merkelig.

Gammel 10-05-13, 07:08   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Grunnen til at jeg ikke synes sånt er morsomt er fordi jeg ikke kjenner meg igjen i det

Jeg kjenner meg heller igjen igjen i hovedinnleggets "problemstilling" (jeg synes det er veldig greit å ha esker og hauger med muttere og skruer tilgjengelig, og kjøper helst i kvanta), men klarer ikke å automatisk synes at utsagnet til HI blir "begrensende, alvorlig, og enda mindre morsomt", for å sitere deg. Jeg synes man kan tillate seg å fleipe med menn og kvinner som grupper, i hvert fall så lenge det kun er snakk om skruer og muttere. Jeg liker ikke å bli satt i begrensende, alvorlige og mindre morsomme båser, men dette synes jeg heller mot den ufarlige båssettingen, og jeg tillater meg derfor å flire litt (selv om HIs innlegg muligens kunne hatt litt mer snev av glimt i øyet og selvironi for å være helt ufarlig).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 09:12   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kjenner meg heller igjen igjen i hovedinnleggets "problemstilling" (jeg synes det er veldig greit å ha esker og hauger med muttere og skruer tilgjengelig, og kjøper helst i kvanta), men klarer ikke å automatisk synes at utsagnet til HI blir "begrensende, alvorlig, og enda mindre morsomt", for å sitere deg. Jeg synes man kan tillate seg å fleipe med menn og kvinner som grupper, i hvert fall så lenge det kun er snakk om skruer og muttere. Jeg liker ikke å bli satt i begrensende, alvorlige og mindre morsomme båser, men dette synes jeg heller mot den ufarlige båssettingen, og jeg tillater meg derfor å flire litt (selv om HIs innlegg muligens kunne hatt litt mer snev av glimt i øyet og selvironi for å være helt ufarlig).

Der fikk du sagt akkurat det jeg tenker.

Gammel 10-05-13, 09:24   #18
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men her er jo det som jeg mener er problemet med fordommer mot kvinner, at dersom man reagerer, så nøyer ikke de som ikke blir sure seg med å la være å bli sure, man retter faktisk mer kritikk mot de som reagerer enn den som kom med utsagnet.

For som flere har sagt her også, problemet er ikke bare det at kvinner blir tenkt på som mer ensartet enn hva vi er, det er også sånn at man i større grad legger seg opp i hva man synes andre skal reagere og hvordan de skal reagere.
Som om man skal finne en "kvinnekonsensus".

Gammel 10-05-13, 09:28   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men her er jo det som jeg mener er problemet med fordommer mot kvinner, at dersom man reagerer, så nøyer ikke de som ikke blir sure seg med å la være å bli sure, man retter faktisk mer kritikk mot de som reagerer enn den som kom med utsagnet.

For min del er det ikke kritikk mot kritikken, men en forklaring på hvorfor jeg ikke kritiserer HI. Jeg synes det var et harmløst hjertesukk og forstår ikke hvorfor noen skal gå i skyttergravene av det, selv om de selvsagt har rett til å si fra om de reagerer på det.

Gammel 10-05-13, 13:57   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Esme, jeg er med på det prinsipielle i det du sier, men har erfart at det (kanskje dessverre) i større grad gagner (kvinne)saken å la lista for hva man reagerer negativt på ligge litt lavere enn hva man ideelt sett kunne tenke seg å gjøre, og gjerne krydre med selvironi og humør. Og kanskje heller legge inn de tunge skytsene der behovet for reaksjoner er større.

Jeg snakker her kun av erfaring, ikke om hva som er fasiten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.