|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereNå er vel mange av favorittene mine nevnt i denne tråden, men Unntaket av Jungersen er ikke nevnt - den bør leses! Han kom ut med ny bok i dag, håper den er like bra.
|
|
|
#82 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere
Jeg har lest noen av de.
|
|
|
#83 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereEr stadig innom for boktips. Drar opp tråden igjen i håp om flere navn og kan fortelle at jeg er hekta på både Adler-Olsen og Mo Hayder. Anbefales virkelig hvis noen trenger sommerferiekrim. Yrsa Sigurdardóttir er kjøpt inn og står snart for tur. Sist redigert av Mei : 24-06-13 kl 01:11. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Off the map.
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereLee Child sine bøker om Jack Reacer er superspennende thriller/krim. En av bøkene ble det nettopp laget film om. Stor kioskvelterserie i USA. Du får de antakelig både på norsk og engelsk i sånne bokhandlere som har godt utvalg i pocket. Skikkelig pageturner.
|
|
|
#85 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereMange gode tips! Nettopp begynt på Hypnotisøren, den var gratis på Digitalbok. Hvordan er bok nr 2? Synes ikke våpeneksport/ smugling høres så spennende ut, men bør vel lese alle?
|
|
|
#86 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereLeste ferdig Harlan Coben "Borte for alltid" i kveld. Åh for en bok |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Unik
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereEg har kost meg med bøkene til Rick Murcer og hans historier om Manny Williams i vår.
|
|
|
#88 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereBra tråd. Har lest en god del etter tips her og satt meg på ventelister på flere av bøkene på biblioteket.
|
|
|
|
#89 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereHan Kjetil Try skriver også bra bøker. Lettlest krim.
|
|
|
#90 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereKnut Faldbakken skriver også god krim. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereSandmannen var fantastisk som ventet. De ser så tjukke ut de bøkene, også blir de utlest så fort. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Unik
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereFor dei som leser e-bøker så har digitalbok og tanum sommarsalg no med fleire bøker til 49,- Eg har handla inn bøkene til Peter Robinson, håpar berre eg likar dei no då
|
|
|
#94 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sliter litt med Flink Pike. Den er veldig annerledes og ganske tung og lite fengende egentlig, men er såpass sta at jeg skal gjøre meg ferdig. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereFor noen år siden leste jeg Tom Kristensen, han har noen veldig bra syns jeg. En av dem heter "En kule". Anbefales.
|
|
|
#96 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereVal McDermid. Hun skriver noen ganske grøsselig grusomme historier. Jeg likte henne godt, har lest litt engelsk og litt norsk.
|
|
|
#97 |
|
En Som Trener
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereJeg har siste månedene pløyd meg gjennom Unni Lindell sine bøker om Cato Isaksen og er nå halvveis i Anne Holts serie om Hanne Wilhelmsen. Jeg liker disse godt.
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er den beste av Coben jeg har lest, men "Ikke et ord" er også å anbefale.
|
|
|
#100 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereSiste uka har jeg lest Irrganger av Arnaldur Indridason, og Malstrømmen av Frode Granhus. Første bok jeg har lest av sistnevnte forfatter - en gledelig krimoverraskelse. Det kommer ut mye møl i krimsjangeren syns jeg. Islendingen Arnaldur skriver også bra syns jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|