Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-13, 23:29   #81
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Nå er vel mange av favorittene mine nevnt i denne tråden, men Unntaket av Jungersen er ikke nevnt - den bør leses! Han kom ut med ny bok i dag, håper den er like bra.

Gammel 10-04-13, 11:18   #82
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Jeg har ikke lest selv, men min svenske kollega anbefalte bøker skrevet av Roslund & Hellström. Verdt et forsøk når jeg ferdig med Kepler kanskje...

Jeg har lest noen av de. Synes de er bra. Den siste fikk jeg ikke helt taket på, og er ikke helt ferdig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 01:02   #83
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er stadig innom for boktips. Drar opp tråden igjen i håp om flere navn og kan fortelle at jeg er hekta på både Adler-Olsen og Mo Hayder. Anbefales virkelig hvis noen trenger sommerferiekrim. Yrsa Sigurdardóttir er kjøpt inn og står snart for tur.

(Ja også har jeg en novellesamling av Theorin liggende på vent! )

Sist redigert av Mei : 24-06-13 kl 01:11.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 01:21   #84
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Lee Child sine bøker om Jack Reacer er superspennende thriller/krim. En av bøkene ble det nettopp laget film om. Stor kioskvelterserie i USA. Du får de antakelig både på norsk og engelsk i sånne bokhandlere som har godt utvalg i pocket. Skikkelig pageturner.

Gammel 28-06-13, 23:08   #85
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Mange gode tips! Nettopp begynt på Hypnotisøren, den var gratis på Digitalbok. Hvordan er bok nr 2? Synes ikke våpeneksport/ smugling høres så spennende ut, men bør vel lese alle?

Da blir det de to siste til Adler- Olsen, samt Kepler på ferie, tenker jeg.

Bøker som ikke har blitt nevnt er Torkil Damhaug: " Se meg medusa" og "Døden ved vann" synes jeg er bra.

Ellers har jeg likt Harlan Coben, Dennis Lehane, Robert Goddard bla. Men de er det lenge siden jeg har lest.

Gammel 29-06-13, 00:49   #86
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Leste ferdig Harlan Coben "Borte for alltid" i kveld. Åh for en bok Litt på siden av det jeg egentlig var ute etter (ingen thriller) men så absolutt til å anbefale.

I går hentet jeg Kepler sin siste på biblioteket, og den skal jeg starte på i morgen. Eller kanskje allerede i natt.

Hypnotisøren hypnotiserte meg. Med Kepler synes jeg alt blir fengende og interessant.

Gammel 29-06-13, 01:03   #87
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg har kost meg med bøkene til Rick Murcer og hans historier om Manny Williams i vår.

Gammel 29-06-13, 13:10   #88
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bra tråd. Har lest en god del etter tips her og satt meg på ventelister på flere av bøkene på biblioteket.
Kom gjerne med flere tips.

Gammel 29-06-13, 13:23   #89
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han Kjetil Try skriver også bra bøker. Lettlest krim.

Jeg har nettopp lest «Frels oss fra det onde».

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 15:40   #90
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Knut Faldbakken skriver også god krim.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 00:38   #91
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Sandmannen var fantastisk som ventet. De ser så tjukke ut de bøkene, også blir de utlest så fort.

I kveld har jeg lest ferdig Yrsa Sigurdardóttir sin "Jeg vet hvem du er". Oppbygningen var god og den var såpass thriller at jeg ble skvetten og redd mens jeg lå ute i sola og leste den men slutten var så som så. Jeg tror ikke jeg liker krimbøker hvor gåten har en overnaturlig forklaring og hvor så mye av forklaringen overlates til "det som ikke kan forklares". Er alle hennes bøker sånn?

Gammel 03-07-13, 11:46   #92
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan få låne "Flink Pike" av meg. Underholdende og litt annerledes.

Gammel 03-07-13, 11:51   #93
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

For dei som leser e-bøker så har digitalbok og tanum sommarsalg no med fleire bøker til 49,- Eg har handla inn bøkene til Peter Robinson, håpar berre eg likar dei no då

Gammel 03-07-13, 22:45   #94
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Du kan få låne "Flink Pike" av meg. Underholdende og litt annerledes.

Jeg sliter litt med Flink Pike. Den er veldig annerledes og ganske tung og lite fengende egentlig, men er såpass sta at jeg skal gjøre meg ferdig.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 23:24   #95
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

For noen år siden leste jeg Tom Kristensen, han har noen veldig bra syns jeg. En av dem heter "En kule". Anbefales.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 23:29   #96
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Val McDermid. Hun skriver noen ganske grøsselig grusomme historier. Jeg likte henne godt, har lest litt engelsk og litt norsk.

Kjenner at jeg skal på biblioteket om kun kort tid, jeg må også ha sommerlesestoff!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 23:40   #97
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har siste månedene pløyd meg gjennom Unni Lindell sine bøker om Cato Isaksen og er nå halvveis i Anne Holts serie om Hanne Wilhelmsen. Jeg liker disse godt.

Ellers er Jo Nesbø og Mary Higgins Clark to av mine favoritter. Og fortsett å skrive her, jeg har mange på vent nå, takket være dere!

Gammel 04-07-13, 00:17   #98
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Leste ferdig Harlan Coben "Borte for alltid" i kveld. Åh for en bok Litt på siden av det jeg egentlig var ute etter (ingen thriller)

Det er den beste av Coben jeg har lest, men "Ikke et ord" er også å anbefale.

Mener du at Cobens bøker ikke er thrillere? Det er de da i høyeste grad!

Gammel 04-07-13, 10:41   #99
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg begynte på Mo Hayder sin "Borte" i går. Veldig lovende. Har lånt to av Harlan Cober på biblioteket og gleder meg til å gå løs på dem etterpå.

Gammel 13-07-13, 01:10   #100
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Siste uka har jeg lest Irrganger av Arnaldur Indridason, og Malstrømmen av Frode Granhus. Første bok jeg har lest av sistnevnte forfatter - en gledelig krimoverraskelse. Det kommer ut mye møl i krimsjangeren syns jeg. Islendingen Arnaldur skriver også bra syns jeg.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.