Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 15:44   #81
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Det TAR virkelig ikke lang tid hvis det ikke er til så veldig mange personer, og det hjelper hvis en har lagd den noen ganger og slipper å se på oppskrift.

Ketchup på laks ble jeg nesten kvalm bare av å tenke på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 15:48   #82
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Abonnerer!

Gammel 13-03-13, 15:50   #83
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg elsker induksjonstoppen, og har litt gass-skrekk. Særlig med unger som skal lage mat hjemme alene føles induksjon mye tryggere. Så for meg passer det fint.

Jeg er av det slaget som unngår å lage mat når vi leier leilighet i utlandet på steder der det kun finnes gasskomfyr ( ), så for meg er liksom ikke gasskomfyr et alternativ.

Jeg anbefaler selvsagt ingen å bytte ut sine gamle komfyrer som virker, men når det er på tide med utskiftning, anbefaler jeg induksjon på det sterkeste. Kjapp i bruk og veldig enkel å gjøre ren.

Gammel 13-03-13, 15:51   #84
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det TAR virkelig ikke lang tid hvis det ikke er til så veldig mange personer, og det hjelper hvis en har lagd den noen ganger og slipper å se på oppskrift.

Jeg tror de fleste er raskere på kjøkkenet enn meg. Jeg kløner noe vanvittig og lurer på om jeg har en form for hjerneskade. Det er rett og slett smertefullt å være så klønete. Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 15:55   #85
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krydret kjøtt-/karbonadedeig eller kyllingbiter, salat og div. i tortillalefse.

Laks med salat av rukkula, cherrytomater, vårløk og rikelig med kidneybønnrer. Dressing av yoghurt naturell, presset sitron, salt og pepper.

Noe wok-ish.

Spagetti med en kjapp kjøttsaus (Hermetiske tomater og tomatpure, løk, gulrøtter, f.eks.).

Tomatsuppe.

Gulrotsuppe med ingefær (tror jeg har lagt ut oppskriften før, har den ikke her). Kan gå på et drøyt kvarter, mener jeg.

På den tida risen bruker på å koke:
Kyllingbiter, løk, sjampinjong, gulrotbiter ++ freses. Hell over kokosmelk og smak til med currypaste.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 16:02   #86
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ketchup på laks er heeeelt feil. litt lettrømme med litt sukker, salt, pepper og sitron, derimot. Agurkskiver og isbergsalat.

Der har du tilbehør til min lakseburger, ja.

Gammel 13-03-13, 16:38   #87
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har ikke induksjon. Jeg, Harriet Vane.

Jeg vet ikke om jeg skal ha heller. Jeg vurderer gass i mitt neste kjøkken.

Vi hadde gass i forrige bolig. Jeg savner det. Nå har vi ikke induksjon heller, så alt tar så laaaang tid. Og wok er ikke like lettlagd lengre..

Ungene fiksa gassen helt greit. Nå var/er ikke mine små junior chef's, så de var ganske store før de begynte å bruke den.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 16:54   #88
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer at det er stor forskjell på keramisk og induksjonstopp.
Gass er også et alternativt så klart. Men vannkoker bruker jeg ikke lenger i grunn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 16:58   #89
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Måtte lage en spinoff, så ikke matoppskriftene drukner i komfyrprat her.

Gammel 13-03-13, 16:58   #90
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kopierer fra annen tråd. Med strimlet svinekjøtt til går denne på 15 min:

Vi har forresten fått dilla på steikt kjøtt, couscous, woka gr.saker og yoghurtsaus

Couscous:
1 kopp kokende vann med fond/buljong
1 kopp couscous
La stå under lok i 5 min
så: en dæsj smør, en dæsj olivenolje, litt sitronsaft og røre.

Grønnsaker i wok el. steikepanne:
sopp, paprika, auberguin og løk. En liten dæsj soyasaus, en ts hvitløk og pepper.
Soppen steikes lengst, løken minst.

Yoghurtsaus:
1 boks matyoghurt el tyrkisk yoghurt
en god dæsj majones
en halv finhakket purre
salt, pepper og litt sitronsaft

Også ønsket kjøtt til. Godt med svin.

Gammel 13-03-13, 17:52   #91
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg var kanskje litt høy på pæra. : flau: Jeg vet jo at ikke alle har det, men jeg trodde det var temmelig vanlig.

Min induksjon går mye fortere enn vannkoker. Men man må ha boost-funksjon.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:03   #92
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Avokado med reker, fetaost og mais

egner seg kanskje best som forret eller som ekstrarett om man alt har litt supperester ol

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:12   #93
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Tortelini og grønn salat er min go to 15min middag, Man mikser en dressing på tre sekund og åpner poser og skyller litt, minimalt med insats og tid.(gidder man kan man steke en kjøttbit av et eller annet slag også.

Gammel 13-03-13, 19:18   #94
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje noen andre som har skrevet det samme,
men vår hurtigrett er pastasalat:

Sette på vann+salt for pastaskrue-koking.

Kutte opp fersk mozarella, cherrytomater, fersk basilikum, avocado.
Putte oppi hvitløk, pepper og lime,
og ferdigkokt pasta.
Serveres med godt brød.
Nam!

Gammel 13-03-13, 19:21   #95
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biffsalat er også godt. Stek et kjøttstykke i strimler, eller stek det helt og skjær opp etterpå. Bruk ferdig vasket salat hvis det skal hå ekstra fort. Kutt opp et par avokado og en mango og et par vårløk, og ha det oppå salaten sammen med biffstrimlene og noen cashewnøtter.
Skvis litt lime over, og litt olivenolje, maldonsalt og grovt pepper.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:41   #96
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Rask enchilada:

Du trenger

Chili
Tortillalefser
Mais
Raspa ost
Salatkylling
Rømme
Salsa
evt. andre ting du vil ha oppi

Hakk opp chilien og varm opp panna med litt smør. Legg tortillalefsen oppi panna, sleng oppi chili, mais, kylling og ost. Brett over en gang og snu den etter 1 min. Ferdig når osten er smeltet.
Vi serverer med rømme og salsa. (Har salat til når vi har tid)

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:56   #97
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har både induksjon, gass og vannkoker, så alt bør ligge til rette for raske middager

Superraske middager hos oss:
Blomkålsuppe servert med sprøsteikt bacon.
Omelett med skinke, ost, litt grønnsaker.
Karbonader med speilegg.
Spaghetti og kjøttdeig med ferdig tomatsaus.
Tortellini/ravioli med ost/skinkesaus.

I dag lagde vi noe (fra Godt Levert), som var enkelt og godt; Ravioli med tomatsaus.
1. Sett på vann til raviolien
2. Stek en pakke karbonadedeig
3. Hakk 2 sjalottløk, to hvitløkfedd og 3 tomater
4. Kok raviolien etter anvisning.
5. Ta karbonadedeigen ut av panna
6. Stek løk og hvitløk blankt.
7. Tilsett tomat, 0,5 dl vann og kyllingfond/buljong
8. La det putre litt og tilsett karbonadedeigen, samt hakket basilikum.
9. Smak til med salt og pepper.
10. Bland sausen med ravilolien og server med revet parmesan.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:59   #98
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Spaghetti med egg og bacon til er også veldig populær kjapp middag her i huset forresten!

Gammel 13-03-13, 20:13   #99
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Fin tråd! *Abonnerer*

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:14   #100
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Brødskive med makrell i tomat.

Med hvitløksalt for å gjøre det raffinert. Jeg levde på denne middagen store deler av studietiden.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.