Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-13, 09:23   #81
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Salat bestående av kinakål og ettellerannet og Thousand Island (fancy på 80-tallet )
Kyllingvinger og loff med kinakål og Thousand Island
Torskerogn fra boks
Bernaise saus
Løvbiff og pommes frites

Blargh!

Jeg husker første gang jeg hadde middagsdate hjemme i egen leilighet. Kjekk ung mann fikk servert pommes frites i form, med løvbiff på og dette toppet med en god dæsj bernaisesaus. Til dette serverte jeg kinakålsalat.

Heldigvis er det mange år siden og mye har skjedd på matfronten hjemme hos meg. Og ikke noe av dette serveres hjemme hos oss nå.

Ellers spiser jeg ikke lørdagskyllingen, søtpålegg, blodmat og sikkert mye annet.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:28   #82
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Masse her som jeg aldri spiser lengre av ymse årsaker:

Terteskjell med fiskeboller og erter
Kinakål
Toro lasagne
Toro gryteretter
Lørdagskylling
Løvbiff (kjøpte det her om dagen for å ha i pitabrød, bare for å teste...ikke noe godt lengre)
Champignon på boks

Og ikke glemme maxboller. Det var ynglingsretten til min eks, og vi spiste det mye. Husker jeg prøvde å servere ungene det for noen år siden.... de likte det ikke. Er ikke vant med boksmat. Tror de knapt vet hva boksmat er.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg maxboller.jpg (23,4 KB, 1 visninger)
Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:29   #83
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, det var da veldig til samlet front mot den stakkars lørdagskyllingen? Det er jo ikke noe annet enn marinerte kyllingbiter i en form? (Det finnes selvsagt kylling av bedre kvalitet, og det er sikkert for mye salt i den, men ekkelt?)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:30   #84
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dette kan jeg glatt sitere, men liker kinakål til det den er ment til, altså stekt.
Jeg vil også legge til:
Spagetti Rimini
Toro glass (sur søt osv)
Toro posesupper og gryteretter
Joikakaker
Hermetiske kjøttkaker i brun saus, og egentlig det meste av hermetikk
Sånne kyllingretter i aluminiumsform

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

HaPå-sjokoladepålegg,
Sunda,
Banos,
hermetisk torskerogn,
lever,
kinakål(thousand islanddressing har jeg aldri likt),
Svinefilet Oscar,
ingefærøl,

Og sikkert mye mer. Det er mye som ikke finnes lenger.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:38   #85
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men altså, det var da veldig til samlet front mot den stakkars lørdagskyllingen? Det er jo ikke noe annet enn marinerte kyllingbiter i en form? (Det finnes selvsagt kylling av bedre kvalitet, og det er sikkert for mye salt i den, men ekkelt?)

Bortsett fra at jeg ikke kommer på å kjøpe det så kunne jeg nok spist dette. Smaker jo kylling med grillkrydder gjør det ikke?

Jeg var dritmisunnelig på min venninne som hadde grilla kylling fra ferskvaren til middag hver fredag. Med spiralloff, potetgull og salat til.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:53   #86
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiste ofte sånn kylling i form på åttitallet og sikkert litt på nittitallet også, jeg husker ikke den som ekkel i det hele tatt.

Den ble forresten ikke bare varmet i ovnen, kyllingen var rå og ble stekt i ovnen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:01   #87
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Einaste eg kan komme på er marsipankake laga av potetmjøl. Det var så ekstremt godt men bakaren som laga det er nedlagt.

Ellers spise eg både løvbiff og kinakål enda. Kinakål er faktisk veldig godt i enkelte rettar! Og når det er løvbiff, pommes frites og salat til lørdagsmiddag er det vill jubel i heimen!

Gammel 08-03-13, 10:02   #88
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Denne fæle gryteretten hadde jeg glemt! Fast innslag på speiderhytteturene våre - den har mistet sjarmen, for å si det sånn.

Eg ELSKE meksikansk gryte!

Gammel 08-03-13, 10:11   #89
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke uvanlig å bruke potetmel i sukkerbrød.

Meksikansk gryte er en matrett jeg nesten kan ha mareritt om.

Gammel 08-03-13, 10:16   #90
Timmi
Aktiv

Timmi sin avatar

Timmi er litt kul
Standard

Stekt torskerogn, blodpudding og lever.

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:19   #91
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er ikke uvanlig å bruke potetmel i sukkerbrød.

Meksikansk gryte er en matrett jeg nesten kan ha mareritt om.

Veit det, men denne var så spesielt god

Gammel 08-03-13, 10:34   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønte heller ikke denne aversjonen mot kylling i form?

Jeg har ikke spist det på mange år, men hvordan er det ekkelt? Sist jeg spiste det syns jeg i hvert fall det var godt.

Gammel 08-03-13, 10:37   #93
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Plukkfisk, det spiste jeg mye som liten og likte kjempegodt. Nå klarer jeg bare ikke tanken på det.

Gammel 08-03-13, 10:51   #94
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Men dere, hva er det som er så grusomt med de kyllinggreiene i aluminiumsformer? Jeg har ikke spist det på år og dag, men jeg husker de ikke som noe ekkelt i det hele tatt, bare som kylling. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe annerledes enn annen kylling, liksom. Finks de enda? Jeg har ikke sett det i butikken på mange år.

Gammel 08-03-13, 10:56   #95
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så overrasket over hva dere spiste som barn! Er det representativt for barn av sytti- og åttitallet?

Jeg har aldri smakt lørdagskylling. Hva er det? Jeg har heller aldri smakt løvbiff. Er det bare flat, ren biff? Pommes frites har vi heller aldri hatt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:59   #96
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg tror jeg bare sier TORO.
Min mor hadde(har) skapene fulle.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:59   #97
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Den kyllingen er ikke noe annet enn frossen rå marinert kylling i en aluminiumsform med papplokk. Ikke noe skrekkelig med den såvidt jeg kan skjønne. Jeg lagde det ofte da jeg var ung og nyetablert, og syntes det var godt.

Løvbiff har jeg aldri lagd og knapt spist, men jeg tror det er en flat tynn "biff" laget av kjøttdeig.

Gammel 08-03-13, 11:04   #98
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av matretter fra barndommen er det vel bare ihjelkokt fisk jeg ikke har videreført. Altså, vi spiser kokt fisk, men vi trekker den, vi koker den ikke i stykker.

Av ting jeg selv har valgt og etter hvert valgt bort, så har jeg helt sluttet å spise ferdignudler og ser at jeg er påvirket av tidsånden og spiser veldig mye mindre fin gjærbakst enn tidligere.

Krydrete kyllinglår synes jeg er godt og hovedgrunnen til at jeg ikke spiser disse ferdigformene er at det er billigere og (synes jeg) bedre å kjøpe lår "naturell" og krydre dem selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 11:23   #99
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Spaghetti Rimini spiser jeg ikke lenger. Ellers spiser jeg det meste, og kyllinglår er faktisk en av de mest populære rettene hos barna våre. Kyllinglår med ris og en god salat ved siden av er ikke dum middag.

Vi hadde en ganske sær form for pizza da jeg var barn, den lager jeg aldri lenger. Besto av hjemmelaget pizzabunn, fyllet var kun hermetiske champignon i skiver, ost og oregano som topping.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 11:25   #100
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Den formen var ikke bare kyllinglår, det var bryst og hele kyllingen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.