|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?
Jeg husker første gang jeg hadde middagsdate hjemme i egen leilighet. Kjekk ung mann fikk servert pommes frites i form, med løvbiff på og dette toppet med en god dæsj bernaisesaus. Til dette serverte jeg kinakålsalat. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Masse her som jeg aldri spiser lengre av ymse årsaker: |
|
|
|
|
|
#83 |
|
kamerat
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Men altså, det var da veldig til samlet front mot den stakkars lørdagskyllingen? Det er jo ikke noe annet enn marinerte kyllingbiter i en form? (Det finnes selvsagt kylling av bedre kvalitet, og det er sikkert for mye salt i den, men ekkelt?)
|
|
|
#84 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Dette kan jeg glatt sitere, men liker kinakål til det den er ment til, altså stekt.
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
Bortsett fra at jeg ikke kommer på å kjøpe det så kunne jeg nok spist dette. Smaker jo kylling med grillkrydder gjør det ikke? |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Vi spiste ofte sånn kylling i form på åttitallet og sikkert litt på nittitallet også, jeg husker ikke den som ekkel i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Einaste eg kan komme på er marsipankake laga av potetmjøl. Det var så ekstremt godt men bakaren som laga det er nedlagt.
|
|
|
|
#88 |
|
Ferdiglada
Eg ELSKE meksikansk gryte!
|
|
|
|
#90 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Stekt torskerogn, blodpudding og lever.
|
|
|
#91 |
|
Ferdiglada
Veit det, men denne var så spesielt god
|
|
|
|
#92 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Jeg skjønte heller ikke denne aversjonen mot kylling i form?
|
|
|
#93 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Plukkfisk, det spiste jeg mye som liten og likte kjempegodt. Nå klarer jeg bare ikke tanken på det.
|
|
|
#94 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Men dere, hva er det som er så grusomt med de kyllinggreiene i aluminiumsformer? Jeg har ikke spist det på år og dag, men jeg husker de ikke som noe ekkelt i det hele tatt, bare som kylling. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe annerledes enn annen kylling, liksom. Finks de enda? Jeg har ikke sett det i butikken på mange år.
|
|
|
#95 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Jeg er så overrasket over hva dere spiste som barn! Er det representativt for barn av sytti- og åttitallet? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Jeg tror jeg bare sier TORO. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Den kyllingen er ikke noe annet enn frossen rå marinert kylling i en aluminiumsform med papplokk. Ikke noe skrekkelig med den såvidt jeg kan skjønne. Jeg lagde det ofte da jeg var ung og nyetablert, og syntes det var godt. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Av matretter fra barndommen er det vel bare ihjelkokt fisk jeg ikke har videreført. Altså, vi spiser kokt fisk, men vi trekker den, vi koker den ikke i stykker. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Spaghetti Rimini spiser jeg ikke lenger. Ellers spiser jeg det meste, og kyllinglår er faktisk en av de mest populære rettene hos barna våre. Kyllinglår med ris og en god salat ved siden av er ikke dum middag.
|
![]() |
|
|