Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 09:57   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men til øst/vest-diskusjonen: Jeg er enig med Lisa at medias svartmaling av østkanten, som område er trist og ensformig, med enkelte lyspunkter. Samtidig så syns jeg at det her inne, på FP, har utviklet seg en skikkelig ukultur der det er helt ok å bruke forferdelig nedlatende karakteristikker på folk fra et helt område. Tenk dere motsatsen av #herregud, jeg er glad jeg ikke bor i et område med så mange snobber/overlegne folk/materialister/blonde trophy wifes med silikon og botox/etcetc". Tenk om jeg skulle sagt "nei, det er sikkert mye fint østover, altså, men herregud, jeg kunne bare ikke bodd i et områrde der det er så tett mellom harry, røykende tjukkaser, altså!".

Jeg er helt enig i at de offentlig uttalte fordommene rammer vestkanten mest, mens det er mer systemfordommer som rammer østkanten. Og det gjør jo noe med en, å alltd få høre at andre ikke kunne tenke seg å bo der, at skolene aldri har mulighet til å ha noe tilbud utover standarden, det er der alle rus/psykiatri/asylinstitusjoner blir lagt osv. Og jeg tror nok at vestkantens fordommer mot østkanten får større spillerom i lukkede rom, de er bare godt nok oppdratt til å ikke si det offentlig.

Jada, jeg vet at dette er generaliseringer, begge veier, I might add.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 22:48   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vianne Rocher: Akkurat det med at vi etablerer oss senere tror jeg er en av de tingene jeg er redd baner vei for Luksusfellen. Ungene våre har aldri sett oss nyetablerte og blakke. De har sett oss leve komfortabelt, med god økonomi. Tross alle mine war stories om min første leilighet (uten bad! Do i oppgangen!), der jeg endevendte leiligheten etter tomflasker og småpenger for å ha råd til middag, så blir det jo bare historier. De ANER virkelig ikke noe om å snu hver krone. Og de kommer ut i livet og stinker på å være nyetablerte. Det er jo ikke uten grunn at det er ungdommer som øker mest i statistikken over inkassogjeld og forbrukslån.

Gammel 26-02-13, 22:53   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Men det at man har god råd, romslig bolig og råd til fine ferier og mye annet trenger da ikke bety at man kjøper masse stash, merkeklær, tekniske duppeditter ++ til ungene? Jeg synes det blir litt som med de som har servicenivå 24/7 og unnskylder det med at hehe, vi har jo bare henne. () Det er da ikke slik at det er en viss prosentandel av hverken lønn eller fritid som skal og må brukes på å dekke kunstige behov hos barna.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 22:50   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang øst/vest diskusjonen synes jeg faktisk det også er et problem at øst konsekvent omtales som Groruddalen, antagelig fordi jeg selv bor på østkanten, men ikke i Groruddalen. Og det er ikke fordi det er viktig for meg at jeg IKKE bor i Groruddalen, men fordi jeg rett og slett ikke gjør det - men jeg bor på østkanten. Groruddalen er mangfoldig - og østkanten i Oslo er enda mer mangfoldig, fordi den innebefatter enda mer enn Groruddalen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:02   #5
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ang øst/vest diskusjonen synes jeg faktisk det også er et problem at øst konsekvent omtales som Groruddalen, antagelig fordi jeg selv bor på østkanten, men ikke i Groruddalen. Og det er ikke fordi det er viktig for meg at jeg IKKE bor i Groruddalen, men fordi jeg rett og slett ikke gjør det - men jeg bor på østkanten. Groruddalen er mangfoldig - og østkanten i Oslo er enda mer mangfoldig, fordi den innebefatter enda mer enn Groruddalen.

Jeg må bare ile til å si at selv om jeg brukte Groruddalen spesielt som eksempel når jeg kommenterte øst/vest-"problematikken" i denne tråden, mener jeg ikke det som ensbetydende for østkanten generelt. Men jeg bruker det i min argumentasjon fordi det er det området jeg kan noe som helst om (hvor lite det nå er). Jeg er definitivt enig i at østkanten er VELDIG mye mer enn bare Groruddalen.

Gammel 26-02-13, 23:03   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg studerte i Bergen syntes vi vi flottet oss når vi gikk på teater en gang i blant og kino. Det var ikke rom for de store utskeielsene akkurat.

I USA hadde jeg det sånn sett bedre siden det var mye rimeligere å bo der, men fett var det vel ikke akkurat.

Jeg synes det er trist at mange unge legger seg til slike dyre vaner, for det blir ikke lett å opprettholde dem når de får sin første jobb etter studier.

Gammel 26-02-13, 23:05   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Da jeg studerte i Bergen syntes vi vi flottet oss når vi gikk på teater en gang i blant og kino. Det var ikke rom for de store utskeielsene akkurat.

Jeg husker fremdeles hvor råflott jeg følte meg den gangen jeg kjøpte meg en Helly Hansen fleecejakke.
Når det er sagt: Jeg synes 6000-7000 kroner for en jakke nå også er forskrekkelig mye penger, og jeg har på ingen måte råd til det selv. Ikke i nærheten av.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:07   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker fremdeles hvor råflott jeg følte meg den gangen jeg kjøpte meg en Helly Hansen fleecejakke.
Når det er sagt: Jeg synes 6000-7000 kroner for en jakke nå også er forskrekkelig mye penger, og jeg har på ingen måte råd til det selv. Ikke i nærheten av.

Ja, jeg har ikke jakke til 6000-70000 kr i alle fall. Min vinterjakke i år er kjøpt på salg til ca 1100 kr før jul. Det synes jeg var en passelig sum. Den har holdt meg varm og god og er grei å se på. Men jeg ser jo at flere av foreldrene i nabolaget har CG jakker.

Gammel 26-02-13, 23:16   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er hjertens enig i alt Apan sier her. Hun får sagt det jeg prøvde å få fram.

På den andre siden lever jeg ikke akkurat som jeg lærer på alle områder, jeg heller. Jeg har ofte tenkt på hva jeg lærer ungene mine ved å ta dem med på flere ferier i løpet av et år. Vi snakker også en del om det hjemme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:03   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dette fenomenet (eller var det problemet?) finnes i øst eller vest, og både før og nå kommer vi vel aldri helt til å enes om. Men det har stått mye om unge og økonomi i pressen de siste par år, og hvordan kredittgjeld og betalingsanmerkninger i aldersgruppen 18-25 år har skutt i været. Statens institutt for forbruksforskning støtter direktøren i Norges Kreditor-forbund som har sagt bland annet dette:

Sitat:

Men hva er egentlig dyre vaner? Dyre vaner handler om et forbruksmønster hvor vi tar oss råd til å bruke mye penger på produkter/tjenester som kanskje ikke umiddelbart kan oppfattes som nødvendig. Vi kan da tenke oss spa-behandlinger, dyre hudkremer, ferier og kostbare klær, bare for å nevne noe. Hvorfor er disse vanene blitt et problem for unge mennesker? Jo, fordi de unge vil reise på ferier med sine venner, og de vil gjøre det nå – uten spare til det! Løsningen i disse tilfellene blir derfor å ta opp forbrukslån eller kredittkortgjeld som et betalingsmiddel for denne luksusen, i følge Brusdal

Og det kan vel sies og være et problem som har utviklet seg i negativ retning for dagens unge. Man snakker om at personlig økonomi må inn i skolen, men det fritar vel ikke foreldre fra å lære barna et og annet om emnet også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:16   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det finnes da kvalitetsjakker til 2000 kr og.

Og til et eller annet innlegg på første siden her; nei, de bærer ikke så mange bøker med seg til og fra skolen som jeg gjorde da jeg var ung, de elevene som går der jeg jobber. De har bokskap hvor alle bøkene ligger, også bærer de pc-en i veska, i tillegg til en pose boller de har kjøpt på rema1000 på veien, og kaaaanskje en bok eller to hvis de har hatt lekse.

Gammel 26-02-13, 23:21   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det finnes da kvalitetsjakker til 2000 kr og.

Ikke sant. 7000 (eller var det mer nå?) er i mine øyne en så hinsides pris at ingen kvalitet i verden kan forsvare den.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 14:45   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Tja? Dette er jo et valg vi tar som foreldre mener jeg. Helt fra de er små, når det gjelder hvilket forbruk vi venner barna våre til og hvilke verdier vi signaliserer. Storebror er med på å rote i salgskurver etter billig ulltøy, og jeg forklarer hvorfor vi handler på salg. Blant annet. Vi har et valg her, og det er ikke bare økonomi som kan styre hvordan man velger, det kan også være hva man ønsker å lære ungene.

Ja, men man må ikke å dra med ungene på salg for å lære dem om økonomi. Det eneste saliggjørende er ikke billigkjedene, altså. Man kan lære dem om gode prioriteringer selv om man handler merkeklær og gir ungene iPhone. Det handler om å gi et nyansert bilde av ting, tenker jeg. "Du kan godt ønske deg den, men da får du ikke sånn eller slik. Vi har ikke råd/lyst/whatever til begge deler" f.eks.
Jeg hadde ikke rike foreldre, men jeg fikk min første Levi's bukse som elleveåring. Da hadde jeg sikkert gnålt en evighet. Det gikk hardt utover klesbudsjettet mitt sånn forøvrig, jeg fikk ikke mange plagg i løpet av ett år, men det var en prioritering, først og fremst gjort av meg. Det er læring i det også.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vianne Rocher: Akkurat det med at vi etablerer oss senere tror jeg er en av de tingene jeg er redd baner vei for Luksusfellen. Ungene våre har aldri sett oss nyetablerte og blakke. De har sett oss leve komfortabelt, med god økonomi. Tross alle mine war stories om min første leilighet (uten bad! Do i oppgangen!), der jeg endevendte leiligheten etter tomflasker og småpenger for å ha råd til middag, så blir det jo bare historier. De ANER virkelig ikke noe om å snu hver krone. Og de kommer ut i livet og stinker på å være nyetablerte. Det er jo ikke uten grunn at det er ungdommer som øker mest i statistikken over inkassogjeld og forbrukslån.

Ja, mitt poeng var vel mer "En svale gjør ingen sommer". Et enkelt plagg, en veske, er ikke det som gjør ungene dine til luksusfellenmat. Og det er jo klart at du har et poeng når man ser på inkassogjeld og forbrukslån. Men om det er "oslo-vest-gjengen" med Mulberryvesker som er de som trekker opp den statistikken er vel heller tvilsomt?

Og jeg ser jo også at vi har en utfordring i å signalisere at "alt dette min sønn, har jeg arbeidet hardt for". Men da tenker jeg, fremfor å nekte barna merkeklær i en sårbar periode, at man må involvere barna i pengebruken og forklare hvorfor man prioriterer som man gjør. Det er sjelden alle har råd til alt, så det og fortelle barna sine om prioriteringer, er jo den viktigste lærdommen. Også må man jo forklare hvordan man kan ha råd til ulike ting. Vi legger ikke akkurat skjul på at pappas lange utdannelse gir større økonomisk frihet enn om vi begge hadde valgt som meg f.eks.(ikke at hans valg var noe alternativ for meg). Jeg synes ikke det er noe galt i det, det er jo en realitet og noe man faktisk bør ta med i vurderingene før man velger hvilken retning man skal gå i arbeidslivet selv.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, jeg har ikke jakke til 6000-70000 kr i alle fall. Min vinterjakke i år er kjøpt på salg til ca 1100 kr før jul. Det synes jeg var en passelig sum. Den har holdt meg varm og god og er grei å se på. Men jeg ser jo at flere av foreldrene i nabolaget har CG jakker.

Her ser det nesten ut som om det noe mistenkelig med de som eier en CG-jakke. Er det et tegn på moral i forfall? Eller er de bare dårlige forbilder for sine barn?

Nei fra spøk til alvor. Jeg eier jo en av disse mye omtalte jakkene. Det samme gjør Rochermannen. Vi har CG-grilldress .
Det er meget mulig man sjelden eller aldri har bruk for akkurat denne typen jakke, men å sammenligne den med en jakke til 500, eller 2000, og hevde at det er en akkurat like bra jakke, det er rett og slett feil. Og jeg har alle varianter i ulike prisklasser selv. Jeg har ingen planer om å argumentere for at den er verdt alle de 7000 man må punge ut for den her til lands, men at den er bedre enn alle andre tilsvarende jakker på markedet, det er den. Den er rett og slett suveren. Og den er ikke kjøpt inn for at jeg skal være en underground trendsetter (),men for at jeg skal føle meg varm og se noen lunde OK ut når gradestokken faller til minus 10(selv om jeg sikkert ser harry ut i andres øyne. Som en paralell til kjerringtråden: Da har dere bare ikke skjønt noen ting ).
Mulberryveske har jeg også, så jeg går vel rundt i en syndig og umoralsk dis og tråkker på de som ikke har tilsvarende summer på sitt matbudsjett en gang. Det har ikke nødvendigvis jeg heller, men det var dette med sparing, gaver etc.
Jeg synes nesten fordommene først og fremst kommer fra de som synes slike ting er totalt unødvendig, til tross for at redselen for manglende toleranse fra "de andre" kommer fra samme leir.
Flere her forfekter måtehold og er bekymret for manglende toleranse fjortisene i mellom om de får overdose på merketøy. Men det samme måteholdet og toleransen er borte som dugg for solen når det kommer til å dele ut karakteristikker på vegne av foreldre, og barna deres, som kan være så skjødesløse at de kjøper slikt til ungene sine.

Hva med dyre ferier? Raske biler? Store hus?
Er dette også noe man bør la være i solidaritet med de som kun får en trikketur til operaen som årets sommerferie? Er det umoralsk å dra tre uker til Florida om man bor i blokkleilighet og reiser kollektivt, eller er det bare for de med villa og SUV at dette blir dråpen som får solidaritetsbegeret til å flyte over?

Jeg har faktisk ikke lyst til at barna mine skal bruke så sinnsykt mye på en jakke, jeg synes det er en helt uanstendig pris på et plagg til en ungdom som endrer kroppsfasong og smak. Uansett hvordan de får tak i pengene. Jeg ville vært veldig klar på at jeg syntes det var en helt latterlig prioritering.

Forøvrig ser jeg den andre siden av disse "hardt oppsparte midlene" hver dag; ungdom som ikke har tid til å følge opp skolen fordi jobben krever for mye og foreldrene ikke har satt noen som helst grenser for hvor hardt de skal få lov å jobbe for å skrape sammen disse midlene.

Men at du synes det er en latterlig prioritering, betyr jo ikke at fjortisen din ser likt på det? Jeg tror dere som tror at dere kan handle på salg og installere fornuftige verdier i ungene deres og på den måten styre unna slike dilemma kommer til å måtte svelge kameler. Og de fleste av dere kommer til å si ja til det også. Det er ingen som vil at deres unge skal være den som skiller seg ut (i negativ forstand) fordi man skal statuere et eksempel om at "her i huset synes vi merkeklær er latterlig!".

Pussig at disse debattene alltid koker ned til Canada Goose, forresten. Som om akkurat de jakkene er selve symbolet på en ukultur . Jeg tenker at den sikkert nok signaliserer mye som mange ikke ville frontet. Slik er det jo med mange ting (ref. kjerringskotråden). Det er mye jeg aldri ville kledd meg i fordi det sendte noen signaler jeg ikke vil gi også, det er ikke noe galt i det. Jeg er da tross alt tolerant .

Gammel 26-02-13, 23:19   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Come on... Fjortisene ønsker seg ikke CG fordi det er så sinnsykt god kvalitet, altså. Ikke fordi de skal overvintre ute heller. I den alderen er det minimalt med frivillig uteaktivitet, altså.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:20   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Come on... Fjortisene ønsker seg ikke CG fordi det er så sinnsykt god kvalitet, altså. Ikke fordi de skal overvintre ute heller. I den alderen er det minimalt med frivillig uteaktivitet, altså.

Jeg regner med at du har barn i den alderen eller er lærer til elever i den alderen siden du så bastant kan komme med en slik påstand.

Jeg er ikke enig med dere og kommer heller ikke til å bli det ser det ut til.

Gammel 26-02-13, 23:23   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg regner med at du har barn i den alderen eller er lærer til elever i den alderen siden du så bastant kan komme med en slik påstand.

Jeg er ikke enig med dere og kommer heller ikke til å bli det ser det ut til.

Jeg har to barn i den alderen, og har vært lærer på vgs i 11 år, ja.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:22   #17
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Nei ikke nødvendigvis, men det er jo slikt som foreldre er opptatte av, og som de fleste her beviser i stort monn er jo foreldre opptatt av hva barna har på seg de også. Så hvis man nå lar barna sine få et dyrt moteprodukt (en sjelden gang?), så er det jo ikke noen bakdel at det faktisk er en varm jakke av en kvalitet som holder en stund...?

Gammel 26-02-13, 23:34   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Nei ikke nødvendigvis, men det er jo slikt som foreldre er opptatte av, og som de fleste her beviser i stort monn er jo foreldre opptatt av hva barna har på seg de også. Så hvis man nå lar barna sine få et dyrt moteprodukt (en sjelden gang?), så er det jo ikke noen bakdel at det faktisk er en varm jakke av en kvalitet som holder en stund...?

En varm jakke av god kvalitet må ikke koste 7 000. Og ikke få meg til å tro at ungdommer bruker samme jakke år etter år.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:46   #19
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

En varm jakke av god kvalitet må ikke koste 7 000. Og ikke få meg til å tro at ungdommer bruker samme jakke år etter år.

Jeg sier ikke at en varm jakke må koste 7000 kroner. Snakk om å vri på det jeg sier. Prøv å lese svaret mitt, og det jeg svarer på en gang til... Jeg sier at det er nå i det minste en trøst at den har god kvalitet HVIS man går til det steget å kjøpe en slik jakke til sin unge håpefulle.

Og nå sa ikke jeg at ungdommer bruker samme jakke år etter år, og jeg skal ikke påstå at jeg kjenner veldig mange ungdommer, men de jeg faktisk kjenner, og har jevnlig kontakt med, får ikke nye jakker hver år nei.

Gammel 27-02-13, 00:20   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Svaret mitt var ikke bare til deg, Njulaif. Men i prinsippet mener jeg det er sløseri og oppfordring til merkepress å gi ungene så dyre plagg. Greit nok hvis det er en svært sjelden gang, men pleier det å være det? Får en CG-jakke, så maser de andre om det. Unger og ungdom vokser i høyde og bredde, i rykk og napp, så jeg synes veldig dyre plagg er unødvendig, særlig med tanke på solidarisk ansvar og at man faktisk ikke kan forsvare en pris på 6-7000 med kvalitet og varme.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.