Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barns treninger i helgene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 13:38   #81
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barns treninger i helgene

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Ungene våre hadde ikke helgetreninger da de var yngre, men nå (11 og snart 14 år) har begge trening fredag kveld samt at yngste trener søndag ettermiddag. I tillegg kommer håndball- og fotballkamper i helgene. Mitt inntrykk er at det blir mindre familieaktiviteter i helgene etterhvert som ungene vokser til. Ungene vil gjøre ting med venner istedet for å gå på tur i skogen med oss foreldre.

Jeg synes at det ofte blir mye "uffing" rundt ungenes aktiviteter. Vi bruker mye tid på å tilrettelegge for at jentene kan være aktive og har et supert samarbeid med andre foreldre for å få kjøre-kabalen til å gå opp. Pr i dag har jentene tilsammen 9 treninger/kamper i uka, men dette fikser seg helt fint når jentene ordner seg selv og vi samkjører med andre foreldre. Det følger jo så mye positivt med aktivitetene også!

Jeg er enig med deg. Alt til sin tid. Jeg ønsker selvfølgelig at vi gjør ting sammen som familie, men i den fasen vi er nå prioriterer vi å gjøre det på barnas premisser. Vi har ingen faste familieopplegg som "alltid går foran", vi tar det som det kommer. Noen ganger prioriterer vi familien (hyttetur, besøk, kino etc.) andre ganger lar vi barnas aktiviteter styre. Det blir mer og mer aktiviteter nå som jentene er større og da prøver vi å gjøre noe hyggelig ut av det for flere av oss, eller benytter tiden til å gjøre noe helt annet med den eller de som ikke er i aktivtet. Samkjøring og samarbeid med andre foreldre er gull verd.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:42   #82
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har en svært målbevisst tenåring som står opp selv, ordner det meste selv klart om kvelden før,og organiserer seg med andre morgentrenere med kjøring og henting. Vi tar vår økt, men det blir bare en kjøring hver 2.-3.uke.
Helt uproblematisk, og gir han mulighet til å ta en ettermiddag fri i uka til å prioritere skolearbeid.
Han har satt seg temmelig heftige mål for egen innsats, og resultatene kommer, så vi backer han alt vi kan !

Høres ut som en flott gutt, som vet hva han vil!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:57   #83
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår eldste trener karate to ganger i uka sammen med faren sin og lillebror, og to ganger Tae Kwan Do. Dette har han valgt helt selv. I tillegg spiller han gitar rett etter skolen en dag i uka. Så han har nok å gjøre. Men foreløpig trener han ikke på noe høyt nivå, så det er ikke noe stress med helger og sånt. Hvis han fortsetter med karate, som han har talent i så blir det nok endel i helger også. Faren deres er en tidligere krateutøver på høyt nivå, så det er han som drar denne skuta.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 14:03   #84
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror sluttet på fotball i første klasse. Da var de oppe i to-tre treninger i uka pluss kamp/turnering på søndager. Helt vanvittig.

Nå har ungene svømmetrening lørdags morgen fra 09-10. Det er helt i orden, særlig siden det er mannen som følger dem. Jeg synes det mest pesete er kampsporttreningene til storebror som starter 16:15 og 16:30 på hverdager.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 15:08   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er mest forundret over at museumsbesøk er en vanlig helgeaktivitet. Er det sånn det er å bo i storby, altså?

Når skal man ellers gjøre det? Vi rekker det i hvert fall ikke i ukedagene.

Gammel 28-01-13, 15:20   #86
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Storebror sluttet på fotball i første klasse. Da var de oppe i to-tre treninger i uka pluss kamp/turnering på søndager. Helt vanvittig.

Det er jo helt vilt!

Hvem er det disse treningene er til for? Barna eller foreldrene? Det som slår meg er at hvis man organiserer i hjel barnas fritid så lærer de seg aldri å organsiere seg selv. Og hvis man ikke er superduperinteressert i en sportsgren så må man slutte før man en gang har begynt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 15:50   #87
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er jo helt vilt!

Hvem er det disse treningene er til for? Barna eller foreldrene? Det som slår meg er at hvis man organiserer i hjel barnas fritid så lærer de seg aldri å organsiere seg selv. Og hvis man ikke er superduperinteressert i en sportsgren så må man slutte før man en gang har begynt.

Det er for foreldrene. Det er de samme som sitter på foreldremøter og sier at nå må det bli slutt på lekser for de går sånn ut over fotballen. Jeg ljuger ikke altså, vi har en sånn som fotballtrener for mellomste.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 17:33   #88
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror hadde veldig ambisiøse trenere - de nivåinndelte fra siste året i barnehagen. Helt uoffisielt selvfølgelig. Og kun for barnas skyld.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 17:48   #89
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor er det rart å gå på museum? Jeg skjønner at man ikke gjør det om man ikke har det i nærheten, men at man skal bli forundret skjønner jeg ikke.

Fordi jeg rett og slett aldri har tenkt over at det finnes noe særlig av museum som er barnevennlige. Jeg trodde det kanskje var ett, liksom.

Gammel 28-01-13, 18:07   #90
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fordi jeg rett og slett aldri har tenkt over at det finnes noe særlig av museum som er barnevennlige. Jeg trodde det kanskje var ett, liksom.

Mange gode museer her i alle fall. Eldste på nesten 8 spurte ved middagsbordet om vi ikke kunne gå på arkeologisk musem snart. De har om arkeologi i samfunnsfag nå. Vi har vært der før. Ellers har vi barnemuseeum, vitensenter, sjøfartsmuseum, oljemuseeum, hermetikkmuseum mm. Alt passer godt for barn synes jeg.

Gammel 28-01-13, 18:27   #91
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når skal man ellers gjøre det? Vi rekker det i hvert fall ikke i ukedagene.

Nei, det var ikke det at det var i helgen, men at det virket som noe man til stadighet gjorde med familien, som var så fremmed tanke for meg. Jeg har aldri hatt med ungene på museum, og det ene museet vi har her i byen er så tregt at jeg ikke gidder å dra dit selv heller, mer enn nødvendig.

Gammel 28-01-13, 18:41   #92
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da ishockeyen startet opp i høst så var det satt opp 3-4 treninger i uka, og det før fotballsesongen var over. For på fotballen var det 1 trening i uka + 1 kamp. Det vil altså si 4-5 treninger + 1 kamp i uka.
Og da var trenerne på fotballen og hockeyen de samme.
Noen hadde litt vel høye ambisjoner kan man si og guttungen var slettes ikke på alle de treningene nei.
Eldste har virkelig ambisiøse trenere, men jeg tror de til tider glemmer at det er 7/8-åringer de har med å gjøre.

Gammel 28-01-13, 18:41   #93
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er plenty av gode museer i Oslo, også for barn. Dette er noe vi gjør relativt ofte.

Gammel 28-01-13, 18:45   #94
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Jeg er trener i en idrettsforening, og vi starter med 2 treninger per uke når ungene er 9 år / 4.trinn. Dvs de kan velge om de melder seg på 1 eller 2 dager per uke. Ikke er det noe særlig helgeaktiviteter heller. 1-2 helger per halvår hvis man vil.

Gammel 28-01-13, 19:31   #95
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv her har vi jo flere barnevennlige museum å velge mellom.

Gammel 28-01-13, 19:53   #96
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Virkelig? Jeg vet knapt om et museum som ikke er barnevennlig. Vi går på teknisk museum, historisk museum, folkemuseet, vikingskipene, kontikimuseet, Astrup fearnley og museet for samtidskunst jevnlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 20:21   #97
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh det er jo så mange fint å se i Oslo! Vi tar toget inn med ungene og går på naturhistorisk eller kjører opp til Teknisk. Eller går på festningen! Jeg tenkte vi skulle ta en tur å se Vikingskipene og Kon Tiki i påsken, tror 5-åringen vil like det.

Gammel 28-01-13, 20:25   #98
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna mine liker de underligste ting på museer. Zoologisk museum her i Oslo er jo så gammelt og støvete og dyrene så pelsløse at det nesten er komisk (men de har noen knallgode enkeltutstillinger som er mer fancy, da), men ungene elsker de gamle skjelettene og noe så banalt som rammer med masse utstilte sommerfugler, og vil tilbake igjen og igjen. Astrup Fearnley er vel ikke det man tenker på som umiddelbart barnevennlig, men det er utrolig hvordan morbide unger kan bli begeistret av en ku delt i to og lagt på sprit, gitt.

Gammel 28-01-13, 21:12   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mange gode museer her i alle fall. Eldste på nesten 8 spurte ved middagsbordet om vi ikke kunne gå på arkeologisk musem snart. De har om arkeologi i samfunnsfag nå. Vi har vært der før. Ellers har vi barnemuseeum, vitensenter, sjøfartsmuseum, oljemuseeum, hermetikkmuseum mm. Alt passer godt for barn synes jeg.

Jeg vil faktisk si at muséene her er mer barnevennlige enn voksenvennlige.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 21:18   #100
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis du har unger som trener i helgene; hvordan gjør dere det med andre "familieaktiviteter" som museumsbesøk, skiturer, kino og så videre?

Aner ikke hva de tingene der er vi.
Med en sønn som spiller ishockey og med bare en isflate tar man den tiden man får. Gjerne en trening på ukedagene og trening lørdag og/eller søndag. I tillegg kommer turneringer som varer 3-4 timer en lørdag i måneden. I vinterhalvåret dreier livet seg rundt hockey føles det som..

Edit: Jeg glemte jo å ta med at datteren trener judo 2 dager i uken og har ridetime hver lørdag. Ingen problemer med å fylle opp dagene.

Sist redigert av Gwen : 28-01-13 kl 21:23.
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.