Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ta dere sammen, norske damer!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 13:37   #81
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.094
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg drømmer om å drikke kaffe (egentlig vin) med Märtha og Ari, de er helt herlige. Marthe Krogh kan egentlig få ta seg en bolle i eget selskap.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:41   #82
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg får veldig lyst til å demonstrativt ikke trene når jeg leser slikt (ikke det at det ville koste meg mye ... Jeg kan jo bare begynne å bli litt mer demonstrativ i min uskjerpethet).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:46   #83
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvem f*** tror Marte Krogh at hun er som bestemmer at alle skal trene. Og at de skal trene så og så mye? Skal jeg skamme meg fordi jeg ikke følger hennes rigide opplegg? Jeg synes at argumentet om at "det er en godt poeng, men klønete sagt", ikke holder vann. Det er jo ikke slik at alle klager over de ikke har tid til å trene, mange har kanskje ikke lyst/behov for å trene mer enn det de gjør. Hvorfor i huleste skulle disse da skjerpe seg? Er det for at Marte Krogh skal slippe å se en cellulitt om hun noensinne skulle forville seg til en offentlig strand?

Alle bør trene litt. Det er faktisk en sannhet. Og man bør spise relativt sunt.

Ikke for å være tynn som en strek, men for å ha en relativt frisk kropp.

Men om det er dette hun mener (som jeg er enig i) eller at alle må trene minst 3 ganger i uka (som jeg overhodet ikke er enig i), blir jeg usikker på slik hun formulerer seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:55   #84
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.154
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg tror grunnen til at mange reagerer er at det virker som hun har mye som forenkler det å trene ofte. Det blir som om Ingrid Kristiansen forteller folk uten bein at de pokker meg må se til å trene mer så de kan løpe maraton de også, de må bare ta seg sammen.

Men selvsagt har hun rett i at det handler om prioritering.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:57   #85
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg kjente jeg ble provosert da jeg leste artikkelen. Skikkelig faktisk. Og så tenkte jeg. Stakkars. Stakkars. Jeg er heldigvis mye "rikere".

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:00   #86
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Hadde jeg hatt både AuPair OG vaskehjelp i permisjonstiden så skulle jeg også da jaggu ha klart å få trent litt på dagtid.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:05   #87
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Det er jo flere ting i intervjuet som gjør at det som eventuelt finnes av interessant budskap forsvinner. Hun er så gjennomført ute av takt med de aller fleste andre.

Sitat:

Til bladet forteller Krogh om hvordan hun takler hverdagen med personlig trener, vaskehjelp og au pair - og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn.

- Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen, sier Krogh til bladet.

Jeg tror heller ikke det er sunt å gi opp, men det er jo unektelig litt lettere å ta seg sammen når man har personlig trener, au-pair og vaskehjelp enn når man må ta til takke med en ektemann som er like sliten og natteutvåket som en selv, og som også gjerne vil trene og drive med sitt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:07   #88
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.154
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

(Forresten så er hun i bladet fordi dette bladet jevnlig har intervjuer med kjendis-mammaer. Så noen lurte på hvorfor hun var intervjuet)

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:19   #89
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.873
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

(Forresten så er hun i bladet fordi dette bladet jevnlig har intervjuer med kjendis-mammaer. Så noen lurte på hvorfor hun var intervjuet)

Så lenge de intervjuer kjendis-mammaer, er vel spørsmålet fortsatt gyldig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:20   #90
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Så lenge de intervjuer kjendis-mammaer, er vel spørsmålet fortsatt gyldig.

I og for seg, men dette er jo Norge da. Se & Hør skriver vel fortsatt om Solfrid Rørlien Saue, så da er vel Marte Krogh fortsatt høyaktuell.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:22   #91
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

I og for seg, men dette er jo Norge da. Se & Hør skriver vel fortsatt om Solfrid Rørlien Saue, så da er vel Marte Krogh fortsatt høyaktuell.

Og så kaller de henne vil fortsatt TV-Solfrid også?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:24   #92
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Det er på linje med uttalelsene til Trude Mostue som kom i fjor engang. De var akkurat like
Dustete.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:25   #93
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og så kaller de henne vil fortsatt TV-Solfrid også?

Heter hun ikke det?!! :sjåkkert:

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:26   #94
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Så lenge de intervjuer kjendis-mammaer, er vel spørsmålet fortsatt gyldig.

Marte Krogh finner man jo stadig på en eller annen rød løper, så "kjendis" defineres hun nok definitivt som. Hun har helt sikkert en blogg også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:34   #95
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Marte Krogh finner man jo stadig på en eller annen rød løper, så "kjendis" defineres hun nok definitivt som. Hun har helt sikkert en blogg også.

Jah! Hun burde jo ha det på lik linje med Fotballfrue. Finansfrue.com liksom. "Her vil jeg blogge om trening, og klær og krig og fred og sånn".

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:39   #96
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.154
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

...også var hun og mannen i fokus da hun var gravid, med mannens jeg-skal-aldri-trille-vogn-utsagn.

Selv venter jeg på at en snæksi ung semikjendisdame skal finne seg en bælfeit rullingsrøykende eldre mann som kjører trailer for knapper og glansbilder og bor i en skabbete leid sokkelleilighet på 45 kvm- for å gifte seg og få barn med.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 09-01-13 kl 14:55.
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:11   #97
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Det jeg lot meg irritere mest over i artikkelen var at hun kaller ektemannen sin for "manne-mann".
Er han liksom mer mandig enn de som tar ut pappaperm, triller barnevogn og bytter bleier på barna sine? Gud fri og bevare meg vel...
"Neandertaler-mann" burde hun heller kalt ham.

Når slike uttalelser blåses opp i media er det viktig å ta til motmæle, mener jeg. Det er mange nek der ute.
Dumheter som dette må argumenteres mot - eller aller helst latterliggjøres.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:24   #98
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.375
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vett er visst ikke nødvendig for å kunne spille fele.

"Når fela går inn, går vettet ut", er det et gammelt ordtak som sier. Jau.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:25   #99
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.375
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Åh! Fremtidens norske kvinner - ledet fremover og oppover av Trude og Marte.

Den Nye Sjampanjen!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:29   #100
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.171
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Heter hun ikke det?!! :sjåkkert:

Jeg husker Thomas Giertsen en gang for mange år siden var sjokkert over foreldre som faktisk kaller barnet sitt Aqua-Lene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
boble, fele


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no