Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Setter du pris på pent innpakkede gaver?
Jeg er opptatt av å pakke inn gaver pent selv, og setter pris på å motta pent innpakkede gaver 77 39,69%
Jeg er opptatt av å pakke inn pent, men bryr meg ikke om hvordan gaver jeg mottar ser ut 16 8,25%
Pakker inn litt tilfeldig selv, men jeg setter pris på å motta pent innpakkede gaver 48 24,74%
Jeg er ikke opptatt av innpakningen på gaver jeg gir og får 40 20,62%
Jeg bruker masse tid på innpakking av gaver og blir lei meg over å få stygt innpakkede gaver! 1 0,52%
What? Finnes det noen som bryr seg om noe så overfladisk? :sjokk&vantro: 12 6,19%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-12, 09:52   #81
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Men man skiller jo ved å gi gaven før julaften, gjør man ikke? Det er først når man slår sammen gavene, gir en gave, på enten julaften eller bursdagen, at man ikke skiller, vel?

Gammel 28-12-12, 09:52   #82
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Skikkelig fornærmet over at gavepapiret rundt en presang som noen har gitt deg har feil mønster? Seriøst? Du er formodentlig fem år, eller yngre da?

Jeg synes det er kjipt med julepapir ja. Jeg har bursdag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 09:54   #83
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men man skiller jo ved å gi gaven før julaften, gjør man ikke? Det er først når man slår sammen gavene, gir en gave, på enten julaften eller bursdagen, at man ikke skiller, vel?

Jeg har ikke bursdag så nærme julaften at det er en problemstilling. Men jeg pakker ikke inn mamma sin bursdagsgave, som har bursdag i dag, i julepapir heller. Selv om jeg har det liggende. Jeg vet ikke om hun bryr seg.

Gammel 28-12-12, 09:54   #84
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes det er kjipt med julepapir ja. Jeg har bursdag.

Jeg får ikke mange gavene til bursdagen min, så bare det at jeg får gave er godt nok for meg. akkeglad:

Gammel 28-12-12, 09:56   #85
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg får ikke så mange gaver akkurat jeg heller.

Gammel 28-12-12, 10:18   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg får ikke så mange gaver akkurat jeg heller.

Kanskje folk er redde for å fornærme deg.

Gammel 28-12-12, 10:19   #87
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Søsteren min har bursdag på lille julaften, og jeg passer som regel på at hun får en egen gave til bursdag og at den er pakket inn i vanlig papir, ja. Riktignok er hun 43 år, men hun setter pris på det. Noen ganger har hun ønsket seg større ting, og da slår vi sammen jul og bursdag, men siden hun er litt barnslig på det der skiller jeg som regel. Jeg aner ikke om jeg hadde brydd meg veldig selv, men det er ikke vanskelig å gjøre den lille tingen, tross alt.

Gammel 28-12-12, 10:24   #88
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanskje folk er redde for å fornærme deg.

Det er jo ikke akkurat sånn at jeg sier det høyt da. Litt antenner har jeg jo. Men jeg har alltid, helt siden jeg var liten tenkt at hvorfor må det være julepapir når jeg har bursdag.

Gammel 28-12-12, 10:28   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er hyggelig å tenke på å bruke noe annet enn julepapir til en som har bursdag nær jul. I alle fall til barn. Men det er en travel tid, og det er mye annet (og mange andre gaver) folk har å tenke på akkurat rett før jul, og om noen i farten ikke husker å kjøpe inn eget papir til din gave, eller om de gjør det lettvint og ber butikken pakke inn, det synes jeg på en måte man bør kunne greie å akseptere, i voksen alder, uten å bli snurt. Selv om man bare snurter inni seg. (Jeg synes det er greit å skille mellom "jeg synes det er en hyggelig gest hvis noen tenker på å bruke noe annet enn julepapir" og "jeg synes det er utrolig kjipt og blir skikkelig fornærmet hvis noen bruker julepapir".)

Gammel 28-12-12, 10:31   #90
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

(Jeg synes det er greit å skille mellom "jeg synes det er en hyggelig gest hvis noen tenker på å bruke noe annet enn julepapir" og "jeg synes det er utrolig kjipt og blir skikkelig fornærmet hvis noen bruker julepapir".)

Jeg overdrev nok litt i det første innlegget mitt. Men JEG gir i alle fall aldri noen bursdagsgave med julepapir på.

Gammel 28-12-12, 10:34   #91
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Jeg synes det er greit å skille mellom "jeg synes det er en hyggelig gest hvis noen tenker på å bruke noe annet enn julepapir" og "jeg synes det er utrolig kjipt og blir skikkelig fornærmet hvis noen bruker julepapir".)

Jeg tipper jo det er mest av det første, da, og det er til ære for dem jeg pleier å skille. Jeg tenker at folk som har bursdag midt oppi jula, typisk vil ha en del kjip historie med sammenslåtte gaver og redusert bursdagsfeiring i bagasjen, så jeg synes de fortjener litt ekstra dulling. :bursdagsgærning:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:35   #92
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bursdag tidligere i desember og har alltid stort sett fått bursdagsgaver innpakket i julepapir. Det har ikke falt meg inn å snurte over det. Ikke over at jeg stort sett får julepynt innpakket i julepapir heller.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:36   #93
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tipper jo det er mest av det første, da, og det er til ære for dem jeg pleier å skille. Jeg tenker at folk som har bursdag midt oppi jula, typisk vil ha en del kjip historie med sammenslåtte gaver og redusert bursdagsfeiring i bagasjen, så jeg synes de fortjener litt ekstra dulling. :bursdagsgærning:

Det er jeg enig i.

Jeg har ingen i nærmeste krets som har bursdag helt oppi jul, men jeg ser jo at til og med til Podens bursdag helt i begynnelsen av desember er det butikker som bare har gavepapir, servietter eller papirduker med julemotiv. Og jeg har alltid da tatt det lille ekstra bryet med å kjøpe papir et annet sted. (Ikke at jeg tror han bryr seg - folk er ganske forskjellige.)

Gammel 28-12-12, 10:38   #94
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde bursdag i desember og primært fikk julepynt innpakket i julepapir, ville jeg blitt dritsur.

Gammel 28-12-12, 10:39   #95
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

(Ingen i min familie ville turt å finne på noe sånt heller. )

Gammel 28-12-12, 10:41   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sammenslåtte gaver har ofte vært et ønske fra min julebursdagsgutt. Veldig greit hvis en ønsker seg noe stort og dyrt. Da har han fått den store gaven på bursdagen, og bare noe smått på julaften. Fra oss. På julaften får han uansett pakker fra mange andre som ikke har slått sammen.

Han har ingen tragisk historie med redusert feiring i bagasjen da, og er heldigvis lite sensitiv når det gjelder innpakningspapir, så vi får håpe han vil komme fra den dårlige bursdagsdatoen uten for store traumer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:43   #97
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvis jeg hadde bursdag i desember og primært fikk julepynt innpakket i julepapir, ville jeg blitt dritsur.

Neeeida, du hadde helt sikkert vært kjempefornøyd, det er jo så utrolig mye fin julepynt på Nille.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:43   #98
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hele denne tråden er egnet temmelig ubetydelige saker i den store sammenhengen,da - det å velge vanlig innpakningspapir på bursdagsgaver synes jeg er god innpakningskutyme.

Gammel 28-12-12, 10:47   #99
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Neeeida, du hadde helt sikkert vært kjempefornøyd, det er jo så utrolig mye fin julepynt på Nille.

Jeg har fortalt deg hvordan jeg lærte mannen min Hvordan Bursdager Skal Være, ja?

Gammel 28-12-12, 10:50   #100
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker noen (på Facebook) syntes litt synd på attenåringen min i fjor da jeg la ut bilde av en veldig fin marsipankake jeg hadde laget til ham, helt hvit marsipan med "snødryss" og et lite juletre og snølykt av marsipan. For det skulle jo ikke være noe jul på bursdagskaken.

Han valgte forresten selv nissefest på sjuårsdagen, og jeg har absolutt inntrykk av at for ham er det en positiv kobling mellom jul og bursdag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.