|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Må jeg servere dessert?
Det gidder jeg ikke. Jeg hadde uansett spist en liten porsjon og ferdig med det. Så viktig er ikke den mandelen.
|
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Ikke orke dessert?! Her har alle spist ribbe og pinnekjøtt med alt tilbehør, julekaker og så to porsjoner riskrem med rød saus. :mett: (For øvrig syns jeg det er vertskapet som bestemmer menyen.) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må jeg servere dessert?Må ha dessert på julaften. Hvis det ikke er blir jeg ikke sint. Bare veldig, veldig skuffet |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Må jeg servere dessert?Her ligger risgrøtrestene fremdeles i kjøleskapet, uten krem. Ingen orket i år heller.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Må jeg servere dessert?Jeg syns dessert hører med, både for tradisjonens del og fordi det rent fordøyelsesmessig er fint å avslutte et tungt, fett og salt måltid med noe søtt. Det er derfor vi har fått dessertmage*.
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Må jeg servere dessert?Ingen orket dessert etter middagen, men vi spiste riskrem og karamellpudding etter en stund. Passet godt med noe søtt i pakkeåpningen.
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Må jeg servere dessert?Riskrem er vel i tyngste laget etter fet mat (fett på fett), men karamellpudding eller fruktsalat er søtere og med mindre fett, og jeg syns det funker bedre.
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
Ikkje til kvardags, men på julaften er det det.
Det høyrer liksom med.
|
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Jo selvsagt hører det med, om det er det man er vant til.
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Må jeg servere dessert?Vi pleier ikke ha dessert på julaften. Vi hadde det før, men det blir for masse. Vi har heller dessert 1.juledag. Da har vi lutefisk og det er så mye lettere enn den ribba, så da er dessert greit. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Må jeg servere dessert?Riskrem er jo ikke noe godt. Hvis man har god dessert til julemiddagen, orker man den uten problemer.
|
|
|
#15 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Må jeg servere dessert?Vi har enda ikke orket dessert denne julen. Ikke har vi spist noe saerlig sött eller smaakaker, heller. Til gjengjeld har vi hatt forrett baade 1. og 2. dag. |
|
|
|
![]() |
|
|