|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Komplottet mot Snåsamannen
Joda, men han har da tatt i mot folk i årevis før det, uten å ta betalt.
![]() |
#82 |
Ser lyst på livet
|
Hva vet vi egentlig om det? At han ikke har tatt seg betalt? Han kan jo ha fått gaver anmass, uten at det er oppgitt noe sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Erfaren nok
|
Joda, klart han kan ha fått noen gaver. Men meg bekjent er det mest «vanlige folk» som har oppsøkt han (jeg vet om noen få), og jeg tror ikke de har hatt med seg en haug med gaver når de har dratt dit altså.
![]() |
#84 |
Glamorøs
|
Jeg tror du tar veldig feil. Jeg skjønner ikke hva du mener med at vanlige folk ikke donerer penger eller gir gaver? I fjor tjente han godt over 2 mill, og han har en formue på over 3 mill. Han innrømmer også selv å ha mottatt store og verdifulle gaver.
Sist redigert av Tallulah : 04-12-12 kl 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror heller ikke at det har vært noen stor timelønn av dette her for ham, han har holdt på i mange år. Det er vel i det siste at det har betalt seg sånn sett.
![]() |
#86 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg spissformulerte. Beklager. Det var ikke meningen aa angripe deg spesielt.
![]() |
![]() |
#87 |
Erfaren nok
|
Men jeg vil tro både inntekt og formue kommer av de 2-3 (?) bøkene han har skrevet? Med tanke på at han har tatt i mot folk i sikkert 30-40 år har han nok ikke tjent så mye på det sånn timelønnsmessig. Og at noen tar med små gaver, det kan så være. Men at folk donerer bort/gir bort summer, når han ikke har tatt seg betalt, sånn at det skal bli millioner av det, det tror jeg i grunn ikke.
![]() |
#88 |
|
![]() Sv: Komplottet mot SnåsamannenEh, jeg føler meg da ikke spesielt angrepet. :flirer: Selv har jeg aldri trodd et fnugg på Snåsamannen, men det er irrelevant for hva jeg mener om din argumentasjonsteknikk, Ulvefar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Glamorøs
|
Jeg la til litt i innlegget mitt, han har innrømmet å ha mottatt store og verdifulle gaver. Gaver jeg tviler sterkt på at det er skattet av. Han har skrevet tre selvbiografiske bøker, det vil jeg da påstå at er egenpromotering i høy grad. Bøkene gir inntekt og fører til at flere kontakter ham og gir ham gaver.
![]() |
#90 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Svært merkelig, virkelig? Men da kan jeg bare fastslå at jeg er veldig uenig med deg i når man kan tillate seg å bruke begrepet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Flawsome
Så Det Eneste Riktige er alltid, uansett, å måtte bevise sine evner/påstander? Og helst ved hjelp av dagens vitenskapelige metoder, formodentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Mother of Dragons
|
Misforstod jeg hva du skrev?
![]() |
#93 |
Flawsome
Jeg vil fremdeles påstå at jeg er ydmyk, ja, men ikke ut fra min egen magefølelse og en artikkel i Allers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Glamorøs
|
Jeg syns det ville vært moralsk riktig å tillate andre å forske på seg når man tjener gode penger på påståtte evner, ja.
![]() |
#95 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Han signaliserte i 2009/2010 at han hadde sluttet å ta i mot folk slik han har gjort før. Bøkene begynte han vel på denne perioden. Ikke rart millionene rullet inn for han har solgt utrolig mengder av bøkene sine. Sist redigert av Michelle : 04-12-12 kl 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Mother of Dragons
|
Om man har feks varme hender, hvorfor ikke bevise det? Ikke noe vanskelig å lage et forsøk på det?
![]() |
#97 |
Flawsome
Nei, jeg kan dessverre ikke forklare det, og jeg vil heller ikke prøve, men jeg er villig til å la det gå at mennesker med såkalt helbredende evner ikke skal måtte bli sjekket i hue og ræva for at jeg skal få underbygge mine mistanker om at det kanskje bare er humbug. For slike mistanker har jeg også innimellom, selvsagt. Jeg synes det er greit at de får helbrede, gjerne med hermetegn, i fred, og så er det fint om de gjør noen mennesker friske eller bedre på veien. Jeg skulle gjerne ønske at de delte "fasiten" sin med oss andre dødelige, men kan hende har de en god grunn til å la være. Eller kanskje har de bare drittgrunner, men det lar jeg i så fall altså gå om enn så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Komplottet mot SnåsamannenEt annet moment også: de aller fleste enes om at det er mye rent humbug som er ute og går også, de man ikke enes om er om noen er Real Deal eller ei.
![]() |
#99 |
Mother of Dragons
|
Vel, jeg har for mange uføre, kroniske smertepasienter til at jeg synes det er greit. Jeg ser litt for mye av den griske siden av alternativmedisin til at jeg synes det er morsomt og spennende.
![]() |
#100 |
Leser
|
Jeg er kronisk syk selv og har faktisk selv gått til healer (fordi moren min skviset meg så inn i helvete). Jeg synes det er veldig leit at du mener at det er viktigere at Snåsamannen sine rettigheter blir ivaretatt heller enn folk som er kronisk syke og ofte helt vanvittig desperate.
![]() |
|
|