Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om kjøp og salg på forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 21:53   #81
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Selvfølgelig ikke, men om du feks importerer varer (via nettet, venner og kjente, eller egen butikk) og selger det videre som nytt med fortjeneste så blir det kommersielt.

Eksempel: Jeg kjøpte en Reimadress i Danmark til noen hundrelapper billigere enn samme dressen kostet i Norge. Når sesongen kom passet den ikke lenger. Lappene hang på, dressen var ubrukt og jeg solgte den for litt mer enn hva jeg betalte for den, men mindre enn den norske summen for samme dress. Kommersielt? Den ble jo ikke importert med salgsfortjeneste for øyet.

Og for ordens skyld, det var ikke her eller på NM.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:54   #82
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eksempel: Jeg kjøpte en Reimadress i Danmark til noen hundrelapper billigere enn samme dressen kostet i Norge. Når sesongen kom passet den ikke lenger. Lappene hang på, dressen var ubrukt og jeg solgte den for litt mer enn hva jeg betalte for den, men mindre enn den norske summen for samme dress. Kommersielt? Den ble jo ikke importert med salgsfortjeneste for øyet.

Jeg kan ikke se problemet med det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:55   #83
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ser heller ikke problemet så lenge det er i liten skala og småbeløp. Det jeg er tvilsom til er når brukere legger ut klær for femsifrede summer i løpet av kort tid og lappen står på. Jeg synes slike form for salg bør skje i mer ordnede former.

At andre folk legger ut en masse klær som er lite eller ikke brukt er ikke noe problem i seg selv. De kjøper mye og noen ganger på impuls - og har mye å selge. Markedsplassen på FP er et trygt sted å handle, det er min erfaring. Jeg hadde dog ikke kjøpt et dyrt plagg av en ny bruker jeg overhodet ikke kjenner og som skriver sine første innlegg i en salgsannonse. Som andre har sagt før meg, jeg føler det mye tryggere å kjøpe et plagg til tusen kroner av Angelique eller Muad'Dib enn å kjøpe det samme plagget til 500 kr av noen jeg ikke kjenner, på Finn feks.

At man er temmelig dum kan så være, men enkeltpersoner har klart å svindle brukere på flere fora før de har blitt tatt. Jeg synes det er greit nok å ta den risikoen for småbeløp, men jeg synes kjøp på tusenvis av kroner bør skje i litt mer ordnede former... men men.. det er meg.

Jeg sier ikke at man må forandre ting, men jeg tror det er lurt å ikke være for naiv.

Hadde jeg blitt svindlet her inne så hadde jeg enten opplyst de andre brukerne om det selv, eller sagt i fra til admin. På den måten hindrer man at andre på dette forumet blir svindlet. Hva som skjer på andre fora tenker jeg ikke stort på. Risikoen for å bli lurt ser jeg uansett på som større på Finn.

.....

Gammel 16-04-07, 21:55   #84
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ikke jeg heller.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:59   #85
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ikke jeg heller. Men hvis du importerer 25 Reimadresser som du selger for noen hundrelapper mer enn du kjøpte de for, og i tillegg har en haug av andre tråder med dresser, bukser, gensre osv, synes jeg ikke du har noe på denne type salgssider å gjøre.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:06   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ikke jeg heller. Men hvis du importerer 25 Reimadresser som du selger for noen hundrelapper mer enn du kjøpte de for, og i tillegg har en haug av andre tråder med dresser, bukser, gensre osv, synes jeg ikke du har noe på denne type salgssider å gjøre.

Det er jeg helt enig i.

Gammel 16-04-07, 22:07   #87
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du må se det i sammenheng med innlegget Miss Norway kommenterte, der skriver jeg at om en konsekvent selger med fortjeneste, altså ikke bare importerer 1 reima-dress.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:08   #88
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Nei, men det er jo noe helt annet enn å kjøpe/importere til eget bruk og ombestemme seg.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:08   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Du må se det i sammenheng med innlegget Miss Norway kommenterte, der skriver jeg at om en konsekvent selger med fortjeneste, altså ikke bare importerer 1 reima-dress.

Oki, da leste jeg litt fort.

Gammel 16-04-07, 22:09   #90
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Nei, men det er jo noe helt annet enn å kjøpe/importere til eget bruk og ombestemme seg.

Så klart

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:15   #91
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Selvfølgelig ikke, men om du feks importerer varer (via nettet, venner og kjente, eller egen butikk) og selger det videre som nytt med fortjeneste så blir det kommersielt. Om en arver eller får ting i gave så regner ihvertfall jeg det som det samme som å ha kjøpt det selv prismessig (når det kommer til å selge det videre).

Av alle de innleggene jeg har sett på diverse fora, så har jeg kun sett en bruker hvor jeg mistenker dette.
Det er ikke her, men på et annet forum. Selgeren får aldri solgt klærne sine da, for de er litt...spesielle?
Det som overrasker meg mest er at selgeren ikke har blitt nektet adgang til markedsplassen...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:24   #92
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Mulig jeg også er naiv, men jeg velger å fortsette å være det. Og jeg er selvsagt veldig glad for at også andre gjør bomkjøp. Selvsagt føles det tryggere å kjøpe av folk jeg kjenner IRL som f.eks Angelique, men jeg har tatt sjanser men da ikke med høye summer. Det må være noe jeg har råd til å tape.

Samme her! Når jeg i tillegg omtrent alltid får med kvittering fra f.eks.Angelique (som er flink til å sende med det!) ser jeg ikke problemet med hvorfor jeg ikke skulle kjøpe dyre klær her inne. Jeg har kjøpt masse her inne og det har vært fra koselige damer jeg har blitt bedre kjent med etter hvert. Mye tryggere å kjøpe fra de enn fra folk man ikke kjenner inne på Finn.no

Jeg har forresten også masse klær som henger i skapet med lappene på som jeg rett og slett har glemt eller som ikke var helt min smak likevel når jeg har kommet hjem fra "kjøpsrusen".
Har aldri vært flink til å bytte klær eller deponert, mest pga. latskap og dårlig tid bestandig.Har ikke solgt mye her inne, men det er mest fordi det er så jobb med å ta bilde, sette inn, pakke og sende avgårde :lat:
Jeg synes det er flott at man kan få gleden av å kjøpe klær her inne for en litt billigere penge enn i butikkene.

Gammel 16-04-07, 22:30   #93
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden tulla er FØRSTE barnebarn på begges sider og FØRSTE olderbarn og tantebarn....ja, første i sin "generasjon" så har vi fått så ENORMT mye til henne. Dessverre får vi ikke brukt alle klærne, og jeg har latt merkelappene være på til vi har fått bruk for klærne. FIkk klær fra str 50-80 de første månedene og kan derfor ikke bytte noe i butikken nå.
Har masse klær liggende med prislappen på, tror det gjelder for mange
Tror generelt at folk er ærlige. Det finnes noen få uærlige, men de er så få

Gammel 16-04-07, 23:12   #94
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Samme her! Når jeg i tillegg omtrent alltid får med kvittering fra f.eks.Angelique (som er flink til å sende med det!) ser jeg ikke problemet med hvorfor jeg ikke skulle kjøpe dyre klær her inne. Jeg har kjøpt masse her inne og det har vært fra koselige damer jeg har blitt bedre kjent med etter hvert. Mye tryggere å kjøpe fra de enn fra folk man ikke kjenner inne på Finn.no

Jeg har forresten også masse klær som henger i skapet med lappene på som jeg rett og slett har glemt eller som ikke var helt min smak likevel når jeg har kommet hjem fra "kjøpsrusen".
Har aldri vært flink til å bytte klær eller deponert, mest pga. latskap og dårlig tid bestandig.Har ikke solgt mye her inne, men det er mest fordi det er så jobb med å ta bilde, sette inn, pakke og sende avgårde :lat:
Jeg synes det er flott at man kan få gleden av å kjøpe klær her inne for en litt billigere penge enn i butikkene.

Signerer innlegget i helhet, med unntak av at jeg ikke kjenner Angelique irl.
Solgte litt klær på nm og mulig jeg legger ut litt mer her om jeg får "ånden" over meg.

Jeg har hatt en ubehaglig overraskelse med handling på nm, og det var mitt første salg. Jeg hadde tatt bilde av en bukse, men ikke skrevet at den var capri. Kjøper lagte et stort nummer av det, og jeg følte jeg ble beskyldt for å svindle.Jeg overførte penger til kjøper igjen og ba kjøper beholde buksen. Følte det ganske urettferdig og mulig det var en bruker som så en måte å tene penger på.

Jeg betaler det selger forlanger for klærna, og synes jeg prisen er for høy så lar jeg vær å kjøpe. Irriterer meg ikke over prisnivået, det er det nå opptil selger å bestemme.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 19:20   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å "kjenne" noen er jo ikke noen garanti mot at varer er tyvegods hverken her eller irl.

Jeg har brent meg ang. tyvegods EN gang. Og det var et irl-kjøp for mange år siden. Vi trengte en tv til hybelen. Broren til en i fellesskapet forhørte seg og en bekjent av ham hadde en tv å selge. Så den kjøpte vi, for 800 kroner. Et gammelt rukkel. Vi ante virkelig fred og ingen fare. :med-i-naiv-klubben:

Vel, da vi kom tilbake fra juleferie var tv-en hentet av politiet. Vi fikk ingen reaksjon utover at tv-en forsvant. Men ubehagelig var det jo uansett.

Poenget: Man får sikre se så godt man kan, men BOMBEsikker kan man ikke være så lenge man kjøper av andre enn helt nære venner og familie. (Og selv da kommer det antagelig an på omgangskretsen. )

Ellers så MÅ jeg bare motsi litt av Finn.no-"hetsen", som en svoren fan. Vi har solgt en masse ting på Finn, og aldri hatt problemer. Vi har solgt alt fra kjøkkeninnredning til en gammel do-kost. Flaggstang. Garderobeskap. Stygge, gamle hyller som noen hadde bruk for på en hybel. Og jeg fikk kjøpt billetter til Spellemann på taket da alt var utsolgt og det til en brøkdel av prisen! Jeg syns det er et strålende "tiltak" for gjenbruk.

Gammel 17-04-07, 21:07   #96
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers så MÅ jeg bare motsi litt av Finn.no-"hetsen", som en svoren fan. Vi har solgt en masse ting på Finn, og aldri hatt problemer. Vi har solgt alt fra kjøkkeninnredning til en gammel do-kost. Flaggstang. Garderobeskap. Stygge, gamle hyller som noen hadde bruk for på en hybel. Og jeg fikk kjøpt billetter til Spellemann på taket da alt var utsolgt og det til en brøkdel av prisen! Jeg syns det er et strålende "tiltak" for gjenbruk.

Kan signere her. Har heller aldri hatt problemer med finn.no, og bruker meg ofte av det. Har solgt mye, og gitt bort enda mer, i tillegg til at jeg har kjøpt noe. Veldig fornøyd med finn.no!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:11   #97
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når vi snakker om Finn.no...
Det er ei som har lagt inn en annonse for å selge ei brukt stringtruse

Må jo være en flipp men allikevel...

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:16   #98
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Når vi snakker om Finn.no...
Det er ei som har lagt inn en annonse for å selge ei brukt stringtruse

Må jo være en flipp men allikevel...

Huff. Verre enn dokosten, det.

Men det er vel faktisk en viss etterspørsel etter brukt undertøy, sies det. Det finnes så mange slags folk der ute...

Gammel 17-04-07, 21:21   #99
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Kan signere her. Har heller aldri hatt problemer med finn.no, og bruker meg ofte av det. Har solgt mye, og gitt bort enda mer, i tillegg til at jeg har kjøpt noe. Veldig fornøyd med finn.no!

Jeg og. Har gitt bort masse igjennom finn, solgt noe og kjøpt noe. Men når det gjelder kjøp så møter jeg selger direkte altså.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:24   #100
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker godt å kjøpe på Finn. Alltid i Oslo, alltid cash/pickup.

Men å selge blir pes synes jeg, spesielt jeg som alltid legger ut veldig billig for å bli kvitt det med én gang.

Husker det var en som mailet ang en vogn jeg skulle selge (billig, mot avhenting) . "Jeg tar vogna". Ingen andre opplysninger eller spørsmål, ingen detaljer. Javel. Jeg ber ham ringe, og det gjør han til slutt. Så spør han om hvor jeg bor (adressen stod i annonsen). Så blir han sinna - for det var jo helt feil T-bane, og altfor langt å gå, og han hadde jo ikke bil må vite. "Du blir nødt å komme her med den, så får jeg se på den derre vogna!"

Yeah. Right. Det ble ingen handel for å si det slik.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.