Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skrekkelige Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-12, 13:26   #81
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jo, men et snev av ydmykhet over at man ikke kan uttale seg om Oslo bys tilstand som sådan på grunnlag av et møte med "ansiktet utad", hadde vært på sin plass.

Ikke en gang en innfødt sitter med hele sannheten om et sted. Inntrykket man sitter med baseres på erfaring. Det er nok urbane FB-ere som har sterke meninger om hvordan "bygda" er basert på noen dårlige minner fra ei enkelt bygd.
Ansiktet utad er viktig både for bygder og byer, men selvsagt vet man ikke alt om et sted ved å bare se et par steder.

Mitt inntrykk av Oslo er som sagt ikke så veldig godt og det handler ikke om at jeg ikke har vært i de fleste bydeler og sett noen perler her og der, men det handler som sagt om at jeg ikke ennå har opplevd å få den gode byfølelsen som jeg alltid får feks i Køben, Tromsø, og en del andre byer. Men som sagt så har jeg mange gode enketopplevelser og Oslo har mye fint å tilby. Jeg driver akkurat nå og forbereder utenlandske venner på deres første oslobesøk. Jeg ønsker at de skal få en god opplevelse av byen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:29   #82
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Mulig hun var veldig forutinntatt før hun i det hele tatt ankom Oslo? Hvis min kjennskap til byen hadde kommet fra media så ville ikke jeg hatt noe godt inntrykk i det hele tatt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:31   #83
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er glad i sentrum, jeg. OK, akkurat nedre Karl Johan er vanskelig å elske, men jeg liker faktisk Torggata og Storgata i alt sitt skrammel, og Operaen har gjort Jernbanetorg-området mye bedre. Og øvre Karl Johan, Rådhusplassen og Vika, universitetskvartalet og St. Olavs plass, jeg liker dem, jeg. Jeg gikk på sentrumsskole, så Akersgata, nedre del av Ullevålsveien og Universitetsgata er fulle av nostalgi for meg, dessuten.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:33   #84
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Jeg liker også Torggata og området rundt - og Brugata og Grønland, det har vært veien hjem i mange år. De første årene jeg bodde i Oslo gikk jeg den ruten til og fra jobb hver dag, og det ble både veldig hjemme og veldig by for meg. Når vi kom hjem fra ferie og tok drosje fra Fornebu, var det alltid spesielt å svinge inn i Grønlandsleiret og føle at ja, er vi tilbake i Oslo. Det er ingenting i Trondheim eller Tromsø som ligner på det området.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:36   #85
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.647
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ikke en gang en innfødt sitter med hele sannheten om et sted. Inntrykket man sitter med baseres på erfaring. Det er nok urbane FB-ere som har sterke meninger om hvordan "bygda" er basert på noen dårlige minner fra ei enkelt bygd.
Ansiktet utad er viktig både for bygder og byer, men selvsagt vet man ikke alt om et sted ved å bare se et par steder.

Men det blir litt meningsløst å diskutere Oslo med folk som ikke en gang har vært utenfor de mest åpenbare turistløypene. Eller, det kan være interessant å diskutere hvordan byen oppleves fra et turistperspektiv, men det er faktisk ikke relevant for hvordan det oppleves å bo i Oslo eller bruke byen på hverdagsbasis. Det er her diskusjonen blir irrasjonell fordi erfaringer med turistoslo så fort trekkes inn som basis for uttalelser som "Der kunne jeg aldri latt barna mine vokse opp" eller "Jeg kunne aldri bodd midt i Oslogryta" (er det egentlig noen Oslofolk som bruker det begrepet?).

Og bygdehatet og Oslohatet blir litt forskjellig, altså. Bygdehatet trekkes som regel inn i en generell by-/landdiskusjon, mens Oslohatet er helt spesifikt og forsterkes gjerne ved at alle andre storbyer trekkes fram som mye bedre. It's personal.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:47   #86
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Zulu... Det var vel turistperspektiv som var utgangspunkt for kronikken.

Jeg er norsk og Oslo er landets hovedstad. Jeg kunne ikke tenke meg å bo der (noe som må være bra siden byen er overbefolket allerede), men jeg kunne ønsket meg litt mer stolthet over hovedstaden som også er min hovedstad og som på mange måter også er landets ansikt utad. Det er ikke et poeng at alle skal trives over alt. Jeg liker Tromsø, men kunne aldri tenke meg å bo der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:48   #87
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

(..) mens Oslohatet er helt spesifikt og forsterkes gjerne ved at alle andre storbyer trekkes fram som mye bedre. It's personal.

Vel, Bergen er jo bedre da.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:50   #88
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Mine uttalelser er forresten ikke hat i det hele tatt. Det er stor forskjell på å ikke trives så godt som besøkende og å hate.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:55   #89
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.480
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg liker Oslo, men synes det blir vel skylappete å ikke innse at Oslo har stor utfordringer på mange områder.

Hvem har disse skylappene, mener du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De narkomane kan selvsagt være hvor de vil i byen. Men dophandel og det å sette sprøyter, det syns jeg faktisk godt kan gjemmes bort. Også fordi det tross alt er ulovlig!

Jeg syns også godt det kunne gjemmes bort, men sliter med å finne ut hvor. Har du noen forslag?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er glad i sentrum, jeg. OK, akkurat nedre Karl Johan er vanskelig å elske, men jeg liker faktisk Torggata og Storgata i alt sitt skrammel, og Operaen har gjort Jernbanetorg-området mye bedre. Og øvre Karl Johan, Rådhusplassen og Vika, universitetskvartalet og St. Olavs plass, jeg liker dem, jeg. Jeg gikk på sentrumsskole, så Akersgata, nedre del av Ullevålsveien og Universitetsgata er fulle av nostalgi for meg, dessuten.

Enig i dette! Jeg er veldig glad i Grønland og området rundt torggata, museene i kvadraturen og universitetet.

Hattifnatten: Jeg syns Tromsø er koselig, men sliter med å kalle det en by. Hva er det du mener Oslo mangler i forhold til ønsket om å kunne være stolt av hovedstaden?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 13:58   #90
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.000
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Jeg liker Karl-Johan og omegn jeg. :bidrar:

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 14:01   #91
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.647
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Zulu... Det var vel turistperspektiv som var utgangspunkt for kronikken.

Ja, det var det. Men poenget mitt er at fordommene mot Oslo som by springer ofte ut av et turistperspektiv, men brukes ukritisk i bostedsdiskusjoner.

Vi har vel for lengst trukket diskusjonen videre enn kronikken. Uttalelser som å bli "overrumplet av en narkoman" (hva er det da? Kom han for brått på trønderfrua?) og "Oslo er ikke et blivende sted for noen" på bakgrunn av en treåring som tisset på gata, er knappast verdt å diskutere i seg selv.

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Vel, Bergen er jo bedre da.

Storby, skrev jeg. Storby.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mine uttalelser er forresten ikke hat i det hele tatt. Det er stor forskjell på å ikke trives så godt som besøkende og å hate.

Selvsagt snakker jeg ikke om hat-hat. Det tar bare kortere tid å skrive enn bygdemistrivsel og Oslomistrivsel. Også klinger det ikke like bra.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 14:36   #92
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Tja, de bygger jo nye trafikkmaskiner de kan gjemme seg vekk under, og det finnes noen små grønne flekker her og der fortsatt, som er litt mer bortgjemt? Og hva med rundt bussterminalen eller Spektrum et sted? (Nå vet jeg ikke helt hvordan det blir seende ut der nede - hver gang jeg kommer er det en ny tunnel eller et vei som er revet et sted).

Det blir jo vanskelig å konkret foreslå et spesifikt sted, for det vil jo være til ulempe overralt. Men nå blir det i stedet til at de er på et av de mest synlige stedene i hele byen, og det er jo i hvert fall ikke greit.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 14:47   #93
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Kunne de ikke være i Slottsparken, som i gamle dager? Det må jo være hyggeligere for dem selv også enn å stå på fortauene og i smågatene rundt Oslo S.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 14:52   #94
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kunne de ikke være i Slottsparken, som i gamle dager? Det må jo være hyggeligere for dem selv også enn å stå på fortauene og i smågatene rundt Oslo S.

God ide. Hvem gidder vel å legge turen om Nisseberget?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 14:58   #95
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Jeg slår et slag for Husebyskogen, altså. Der er alle naboene sure fra før.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 14:59   #96
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

:fniser ufrivillig:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 15:00   #97
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

At skudd settes åpenlyst og at dealing skjer rett foran øynene til folk kan også lett oppfattes som at politiet har gitt opp. Jeg synes ikke man skal gjemme bort narkomane. Definitivt ikke, men det er ikke bra at alt skjer midt på de mest trafikkerte stedene. Dette gjelder ikke bare Oslo. Det skjer flere steder, men det blir mer synlig i Oslo pga antallet og at området er relativt lite.

Problemet ligger i det høye antallet brukere og selgere og det problemet lar seg ikke løse i en fei. Det var fint å lese i en ny sirius-rapport at det ser ut til at nyrekrutteringen kan ha bremset.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 21:45   #98
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg slår et slag for Husebyskogen, altså. Der er alle naboene sure fra før.

Årvoll er også eit alternativ, viss sure naboar er eit kriterium.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 22:00   #99
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.932
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Årvoll er også eit alternativ, viss sure naboar er eit kriterium.



Forøvrig slenger jeg meg på at jeg liker Oslo sentrum. Jeg synes det er ordentlig deilig bysommer å slenge meg på gresset på Akershus Festning med en bok. Spise is på brygga mens Rådhusklokka spiller og Nesodden båten tøffer inn. Drikke en overpriset øl på Aker brygge etter at man har kommet med en av båtene fra Hovedøya, Langøyene og slikket sol og badet. Slappe av i Slottsparken mens ungene spiller frisbee eller løper rundt i gresset etter at vi har sett på vaktskfite av garden foran slottet. Sitte på en benk i Spikersuppa og observere travle folk, barnefamilier med mødre som prøver å hindre at ungene vasser i fontenen og bare være. Jeg elsker å sitte på café i Kvadraturen med venner og nyte sola. Det har blitt altfor lite av dette i sommer pga uteblitt sommervær, men dette er virkelig bysommer for meg. Jeg synes Oslo har masse personlighet og man må ikke ut a sentrum for å finne det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 22:07   #100
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Årvoll er også eit alternativ, viss sure naboar er eit kriterium.

Har noen tenkt på at alle de blide folka har vært på ferie i sommer? De som ikke var på ferie var selvfølgelig sure.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no