|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg kjenner ikke så mange som kunne tenke seg å være hjemme på heltid for å stelle hus og heim egentlig. Men hvis man spør hvor mange som kunne tenke seg å jobbe veldig redusert, type 2 dager i uken, så tror jeg flere hadde sagt ja. De fleste jeg tenker på som hjemmeværende jobber i realiteten noe, type liten nattstilling som sykepleier.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg kunne tenkt meg å tjent så godt at jeg kunne hatt deltids hjemmeværende mann. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Akkurat nå føler jeg det sånn. Faktisk er vi der begge to. Samtidig er vi ganske initiativrike og aktive, så om vi hadde likt det om vi fikk sjansen, vet jeg ikke.
|
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg jobber 50% natt og studerer 75% ved siden av. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg kunne gjort det for ett år om jeg vasset i penger og kunne shoppe og få massasjer, reise og sulle rundt. IKKE for å stelle hus. Jeg har så store unger at de er på skolen, så de trenger jeg jo ikke være hjemme for.
|
|
|
#6 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ikke jeg, men mannen min kunne nok tenkt seg det, sier han i alle fall, om jeg hadde tjent nok penger. Om jeg hadde fått/arvet/vunnet virkelig mye penger, er drømmen å studere og bli noe annet enn jeg er i dag, uten at jeg er spesielt misfornøyd i dag heller
|
|
|
#7 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg kunne tenkt meg å ha så mye penger at jeg kunne betalt andre for å fikse alle de kjedelige tingene i hjemmet: Hushjelp, sjåfør, personlig trener, kokk, nanny, gartner, sekretær, regnskapsfører, vaktmester, osv.
|
|
|
#8 |
|
Audacious
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ikke i Norge i vår hverdag her, men jeg lengter tilbake til livet som homeschooling mom i hippieland. Ikke for evig tid, men et par år tror jeg hadde vært fint både for meg og ungene. Men ettersom jeg underviste to barn på forskjellige klassetrinn i alle fag og fulgte opp ifht. hjemmeskoleprogram, field trips, sosialt samvær i lokalmiljøet, work samples osv. så føltes det virkelig ikke som å "gå hjemme", men som en jobb. Å være hjemme uten å homeschoole kunne jeg ikke tenkt meg noe sted i verden.
|
|
|
#9 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg skal være hjemme dette året i forlengelse av permisjon, dvs et år uten lønn. Jeg er utrolig fornøyd og takknemlig for at det har lagt seg slik tilrette. Noen oppdrag skal jeg ha innimellom, jeg kjenner mange som er hjemme, og jeg har absolutt ingen problemer med å bidra til gode for samfunnet utover det økonomiske. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg har vært hjemme på heltid i et par år, jeg. Det var herlig, og for å være helt ærlig vet jeg ikke hvordan vi mentalt og som familie skulle overlevd om jeg ikke hadde vært hjemme i de turbulente årene det var snakk om.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?For å studere eller for å være hjemme med en ettåring (kanskje opp til 3 år?) og for å hjemmeskolere barn i forbindelse med utelandsreise eller tilsvarende opplegg kunne jeg fint ha gjort og hatt glede av. Jeg _må_ ikke jobbe, men jeg fungerer nok dårlig som hjemmeværende på lang sikt, og ikke minst hadde jeg ikke taklet å være så til de grader økonomisk avhengig.
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Hadde jeg hatt masselassevis av penger, hadde jeg gjerne redusert jobbinga til en ganske lav prosent. 50, kanskje? Korte dager og langhelger hadde gått helt fint. Drømmen hadde vært en lærerstilling med bare noen få fag. Et programfag, et samfunnsfag og et religion,kanskje. Så kunne jeg hengt på personalrommet og skravla rsten av tida |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Bare for å nevne det så var ikke jeg hjemmeværende for å bake boller og holde huset strøkent altså. Jeg var hjemme for ungene jeg. Syns det var godt at de fikk våkne av seg selv, spise en god frolost uten stress... Var de småsyke, ja så var vi inne. Slapp å ha dårlig samvittighet for å være borte fra jobb eller sende småsyke unger i barnehage. Det var viktig for meg å ha tid til dem. Husarbeidet fikk de gjerne være med på, eller de lekte litt for seg selv om de heller ville det. Vi var masse ute, bare vi tre eller sammen med andre. Vi gikk mange turer til biblioteket og jeg leste masse for dem. Jeg kjente også mange som var hjemmeværende eller som jobbet redusert, så jeg traff andre voksne og ungene andre barn.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Vi jobber fullt begge to, men mine barn våkner av seg selv, spiser en god frokost uten stress og sendes ikke småsyke i barnehage. Det er veldig fremmed for meg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Stort sett blid
Kjempeflott at det går an!
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Ja, jeg tenker jo det, men nå skal jeg ikke starte en debatt om dette, og det var mer en kommentar der jeg tenkte at dersom det virkelig var sånn at jeg dro trøtte unger ut av senga hver dag, stappet i dem frokost og sendte dem halvsyke i barnehagen, da ville jeg faktisk heller vært hjemme |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Stort sett blid
Ser helt klart den
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Det har vært virkeligheten for mine unger også, mens de har gått i barnehage. Not so much da eldste begynte på skolen og måtte være ute av huset kl. 8, men det er i alle fall ikke jobbene våre som kan klandres for det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ja, men da for å omskolere meg eller realisere drømmene mine om å bli selvstendig næringsdrivende.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 10-07-12 kl 00:49. |
|
|
|
![]() |
|
|