|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg skal være hjemme dette året i forlengelse av permisjon, dvs et år uten lønn. Jeg er utrolig fornøyd og takknemlig for at det har lagt seg slik tilrette. Noen oppdrag skal jeg ha innimellom, jeg kjenner mange som er hjemme, og jeg har absolutt ingen problemer med å bidra til gode for samfunnet utover det økonomiske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg har vært hjemme på heltid i et par år, jeg. Det var herlig, og for å være helt ærlig vet jeg ikke hvordan vi mentalt og som familie skulle overlevd om jeg ikke hadde vært hjemme i de turbulente årene det var snakk om.
![]() |
#85 |
maler
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?For å studere eller for å være hjemme med en ettåring (kanskje opp til 3 år?) og for å hjemmeskolere barn i forbindelse med utelandsreise eller tilsvarende opplegg kunne jeg fint ha gjort og hatt glede av. Jeg _må_ ikke jobbe, men jeg fungerer nok dårlig som hjemmeværende på lang sikt, og ikke minst hadde jeg ikke taklet å være så til de grader økonomisk avhengig.
![]() |
#86 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Hadde jeg hatt masselassevis av penger, hadde jeg gjerne redusert jobbinga til en ganske lav prosent. 50, kanskje? Korte dager og langhelger hadde gått helt fint. Drømmen hadde vært en lærerstilling med bare noen få fag. Et programfag, et samfunnsfag og et religion,kanskje. Så kunne jeg hengt på personalrommet og skravla rsten av tida |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Bare for å nevne det så var ikke jeg hjemmeværende for å bake boller og holde huset strøkent altså. Jeg var hjemme for ungene jeg. Syns det var godt at de fikk våkne av seg selv, spise en god frolost uten stress... Var de småsyke, ja så var vi inne. Slapp å ha dårlig samvittighet for å være borte fra jobb eller sende småsyke unger i barnehage. Det var viktig for meg å ha tid til dem. Husarbeidet fikk de gjerne være med på, eller de lekte litt for seg selv om de heller ville det. Vi var masse ute, bare vi tre eller sammen med andre. Vi gikk mange turer til biblioteket og jeg leste masse for dem. Jeg kjente også mange som var hjemmeværende eller som jobbet redusert, så jeg traff andre voksne og ungene andre barn.
![]() |
#88 |
I mål
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Vi jobber fullt begge to, men mine barn våkner av seg selv, spiser en god frokost uten stress og sendes ikke småsyke i barnehage. Det er veldig fremmed for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Stort sett blid
Kjempeflott at det går an!
![]() |
#90 |
I mål
|
Ja, jeg tenker jo det, men nå skal jeg ikke starte en debatt om dette, og det var mer en kommentar der jeg tenkte at dersom det virkelig var sånn at jeg dro trøtte unger ut av senga hver dag, stappet i dem frokost og sendte dem halvsyke i barnehagen, da ville jeg faktisk heller vært hjemme |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Stort sett blid
Ser helt klart den
![]() |
#92 |
I mål
|
Jada, og det er jo helt supert. Og jeg skulle gjerne ønske jeg var en sånn mor som kunne tenke meg å gå hjemme et helt år med eldre barn jeg, jeg tror at dersom jeg hadde likt det, hadde det vært helt flott for en toåring for eksempel. Jeg prøver jo dette en del av sommeren siden jeg har lang sommerferie, og da finner jeg ut at jeg ikke ville egnet meg hele året |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Bedreviter
|
Det har vært virkeligheten for mine unger også, mens de har gått i barnehage. Not so much da eldste begynte på skolen og måtte være ute av huset kl. 8, men det er i alle fall ikke jobbene våre som kan klandres for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
I mål
|
Jeg må vel ta meg inn igjen litt her jeg også, for storebror har blitt en syvsover og må vekkes ofte for å rekke skolen faktisk - men han måtte det aldri da han gikk i barnehagen (lillesøster har spist 3 frokoster og lekt en hel del når vi går mot barnehagen...). Men når man er 7, er det ikke helt urimelig å lære seg å stå opp for å rekke noe, tenker jeg. Det har ikke så mye med jobbene våre å gjøre heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ja, men da for å omskolere meg eller realisere drømmene mine om å bli selvstendig næringsdrivende.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 09-07-12 kl 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Drømmer
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Det er jo flott at man kan ha det sånn apan selv om begge jobber fullt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg er hjemme på heltid for tiden og en av grunnene er at det er mulig økonomisk nå når vi bor i Spania.
![]() |
#98 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg kunne ikke vært hjemme på heltid. Det hadde jeg ikke trives med. Men gjerne jobbet redusert ( 50-60 %) for en periode. Det gjelder mannen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei, men jeg kunne godt ha jobbet redusert kjenner jeg, sånn type 50 %. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei, det kunne jeg ikke. Men å jobbe redusert, vertfall nå når barna var små ville jeg nok kunne prioritert. Mye for å slippe tidsklemma. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|