Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-12, 16:35   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Hvordan er trafikken fra Os til Bergen om morgningen?

Sjekket ut i dag, gikk over all forventning så må ha vært en unntakstilstand. Kjørte 07.12 og var på KK kl 07.47.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 16:48   #2
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åsane er fint om du jobber på i sentrum eller mot Åsane. Det er det mest negative med Åsane i mine øyne, mangelen på arbeidsplasser. Selvfølgelig finnes det mange arbeidsplasser i den enden av byen også, men ikke på langt nær i samme omfang som på andre siden av sentrum.

Vi bor i Fyllingsdalen, og det er fint her, men som de andre sier er det mye blokkbebyggelse. Ville ikke valgt et hus som sogner til Varden pga problemene på skolen der (med dårlig inneklima). Hvis det er et poeng å bo nær faren så er jo Fyllingsdalen bra, må bare over Melkeplassen. Finner rekkehus/eneboliger både der det heter Vestlund (?), Løvås og vis a vis lynghaug skole.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 16:48   #3
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Sjekket ut i dag, gikk over all forventning så må ha vært en unntakstilstand. Kjørte 07.12 og var på KK kl 07.47.

Det er jo unntakstilstand... (streik)

Ellers må jeg takke for alle innspill, selv om jeg blir litt forvirret også. Får først få avtalene om økonomisk oppgjør osv på plass her, samt høre med banken hva jeg egentlig har mulighet til.

Gammel 01-06-12, 17:58   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Synes det hørtes ganske normalt ut jeg. Jeg har kjørt den strekkingen med bil hver dag i 1 1/2 år. Vi kjørte alltid over birkelundstoppen. Tok av noen 100m før Haukeland da.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 19:48   #5
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Synes det hørtes ganske normalt ut jeg. Jeg har kjørt den strekkingen med bil hver dag i 1 1/2 år. Vi kjørte alltid over birkelundstoppen. Tok av noen 100m før Haukeland da.

Ok, jeg kjørte til fabrikkgaten. Erfaringsmessig har jeg (møter i byn kl 0900 en del morgener) merket at køen tilspisser seg ned mot Skjold i halv ni tiden.

Tre stk!
Gammel 31-05-12, 23:25   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det nokon som har nevnt Åsane? Det er i alle fall innafor 15 minutt. Trafikken flyt bra, men skal ein vidare forbi Vågsbotn så er det for tida vanvittig kø. Når det vegarbeidet er ferdig kjem Haukås til å bli attraktivt forresten - men ingenting å kjøpe der enda. Er eit av dei større områda i Bergen der det blir satsa på bustadbygging. Stort område er lagt ut i kommuneplanen.
Når det gjeld rekkehus i Åsane er eg nokså blank, men dei finst. Kjem ein seg ut mot fjorden har ein fantastisk fine område med sjøutsikt. Ved vatna i Åsane er det også veldig fint. Åsane er meir enn berre Åsane senter og IKEA altså....

Om nokre år kjem Bybanen også.

Sist redigert av Syrin : 31-05-12 kl 23:50.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 23:48   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Google er din venn
Myrdalsskogen?
Myrdalsskogen 2?
Haukedalsbotn? (like ved skulen)
Myrdalsskogen 3
Morvikbotn (med sjøutsikta...)
Åmundsleitet

Og mange fleire. Eg er ikkje kjent - såg berre etter rekkehus på Google maps

Sist redigert av Syrin : 31-05-12 kl 23:54.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 00:42   #8
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Kollektivt til sentrum fra os er jo supert. Ekspressbusser og vanlige busser stopper ikke for påstigende fra Nesttun til byn.

Tre stk!
Gammel 01-06-12, 16:52   #9
indie

indie sin avatar

indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser at det ikke er allverdens som ligger ute. Et rekkehus og endel eneboliger som er dyrere enn 3 mill, og dette, som jo ligger litt unna skole (men ikke langt unna damsgård):

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=35108048

Gammel 01-06-12, 16:58   #10
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gikk en gang i tiden på Varden Skole. Har fått med meg at skolen har problemer med inneklimaet. Tror ellers at Varden er et fint sted å bo.

Gammel 01-06-12, 17:00   #11
indie

indie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg gikk en gang i tiden på Varden Skole. Har fått med meg at skolen har problemer med inneklimaet. Tror ellers at Varden er et fint sted å bo.

Det tror jeg og, mange fine områder der. Bare synd at skolen står i fare for å bli stengt pga dårlig inneklima og forhold generelt ved skolebygningen.

Gammel 01-06-12, 18:36   #12
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er selv vokst opp i fjordstroka innafor, og ville absolutt valgt som Wix, max 15 min kjøring, pluss at kollektivtilbud faktisk spiller en rolle. Nå er jeg blitt bortskjemt etter mange år med t-bane og togtilbud rett i nærheten, men tross alt, når man kan velge til en viss grad, og har litt tid på seg, jeg hadde ikke valgt bygden nå. For min egen skyld, og barnas. Men på den annen side, jeg er jo også bortskjemt med å kunne reise "hjem" på besøk og oppleve alt det fine med bygden nesten når jeg vil da .

(hadde vært artig å vite om det er noen gamle RL-kjenninger her )

Gammel 04-06-12, 15:09   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sett på dette huset?
http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=35241975

Tomannsbolig
http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=35198406

Gammel 27-07-12, 13:14   #14
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå er plutselig Askøy blitt mer aktuelt her. Man får fine ganske nye perfekte rekkehus for 2,6-2,8, som vel er ca prisen jeg kan betale. I mer bynær strøk får man noe shabby noe med stygge kjøkken og bad fra 1978 til samme prisen... Men hva er ulempen med Askøy. Leser noe om stor befolkningsøkning og at infrastrukturen med veier og skoler ikke har klart å følge opp...?

Jeg vil nå kjøpe noe i løpet av august/september. Jo før jo heller egentlig siden jenta mi begynner i 1 klasse den 16.8, og hadde jo vært greit å slippe et skolebytte. Men skal bo fer vi flytter de neste ti årene hvertfall (og sikkert mer) så må være et ok sted!

Gammel 27-07-12, 13:20   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal jobbe i byen, må du i alle fall sørge for at du bor nær båten og sånn.

Vurdert Arna, Vaksdal etc? Mye for pengene. De jeg kjenner i Vaksdal er togpendlere. De sier det er lett å få barnehageplass, det er gode fritidstilbud til ungene og godt miljø med en del innflyttere. De trives godt, alle sammen. Og jobber i byen.

Gammel 27-07-12, 13:47   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

På askøy vil du nok være avhengig av bil. Båten til sentrum er veldig bra om du kommer i nærheten av den, vist ikke vil lillesotra være mye mer praktisk i forhold til at man har flere ting samlet på straume området. På Askøy har du et senter på klepp, og et på kleppestø og det er stort sett det.

Gammel 27-07-12, 13:51   #17
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Arna/Vaksdal er fint ja, og veldig praktisk i forhold til pendling.
På Askøy har ein del av problema med infrastruktur/barnehage/skule blitt betre har eg høyrt - og det blir framleis jobba med. Kjenner fleire som bur der og jobbar i byen. Dei trives veldig bra. Brua er ein flaskekork i rushet. Det er ein stor, stor fordel om du kan ta Beinveien frå Kleppestø til Nøstet - da er du uansett rett i byen / like ved universitetet. Antagelig kan du parkere bilen på kaien i Kleppestø og så ta båten over. Dette sparer du masse tid på.

Gammel 27-07-12, 13:51   #18
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Askøy er mykje meir enn Kleppestø senter altså!

Gammel 27-07-12, 14:00   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Ja du har Askøy senter, og litt på Strusshavn og. og
Neida, er sikker en del mer men for oss som kommer utenfra er det liksom det som er. Og naturen da, men den er ikke så ulik Sotra.

Gammel 27-07-12, 14:17   #20
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Askøy er mykje meir enn Kleppestø senter altså!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.