|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen
Sjekket ut i dag, gikk over all forventning så må ha vært en unntakstilstand. Kjørte 07.12 og var på KK kl 07.47.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenÅsane er fint om du jobber på i sentrum eller mot Åsane. Det er det mest negative med Åsane i mine øyne, mangelen på arbeidsplasser. Selvfølgelig finnes det mange arbeidsplasser i den enden av byen også, men ikke på langt nær i samme omfang som på andre siden av sentrum. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Skal rømme
|
Det er jo unntakstilstand...
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Synes det hørtes ganske normalt ut jeg. Jeg har kjørt den strekkingen med bil hver dag i 1 1/2 år. Vi kjørte alltid over birkelundstoppen. Tok av noen 100m før Haukeland da. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ok, jeg kjørte til fabrikkgaten. Erfaringsmessig har jeg (møter i byn kl 0900 en del morgener) merket at køen tilspisser seg ned mot Skjold i halv ni tiden.
|
|
|
#6 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenEr det nokon som har nevnt Åsane? Det er i alle fall innafor 15 minutt. Trafikken flyt bra, men skal ein vidare forbi Vågsbotn så er det for tida vanvittig kø. Når det vegarbeidet er ferdig kjem Haukås til å bli attraktivt forresten - men ingenting å kjøpe der enda. Er eit av dei større områda i Bergen der det blir satsa på bustadbygging. Stort område er lagt ut i kommuneplanen.
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 31-05-12 kl 23:50. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenGoogle er din venn
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 31-05-12 kl 23:54. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenKollektivt til sentrum fra os er jo supert. Ekspressbusser og vanlige busser stopper ikke for påstigende fra Nesttun til byn.
|
|
|
#9 |
|
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenSer at det ikke er allverdens som ligger ute. Et rekkehus og endel eneboliger som er dyrere enn 3 mill, og dette, som jo ligger litt unna skole (men ikke langt unna damsgård): |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenJeg gikk en gang i tiden på Varden Skole. Har fått med meg at skolen har problemer med inneklimaet. Tror ellers at Varden er et fint sted å bo.
|
|
|
#11 |
|
Det tror jeg og, mange fine områder der. Bare synd at skolen står i fare for å bli stengt pga dårlig inneklima og forhold generelt ved skolebygningen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenEr selv vokst opp i fjordstroka innafor, og ville absolutt valgt som Wix, max 15 min kjøring, pluss at kollektivtilbud faktisk spiller en rolle. Nå er jeg blitt bortskjemt etter mange år med t-bane og togtilbud rett i nærheten, men tross alt, når man kan velge til en viss grad, og har litt tid på seg, jeg hadde ikke valgt bygden nå. For min egen skyld, og barnas. Men på den annen side, jeg er jo også bortskjemt med å kunne reise "hjem" på besøk og oppleve alt det fine med bygden nesten når jeg vil da
|
|
|
#13 |
|
er her
|
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenSett på dette huset?
|
|
|
|
#14 |
|
Skal rømme
|
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenNå er plutselig Askøy blitt mer aktuelt her. Man får fine ganske nye perfekte rekkehus for 2,6-2,8, som vel er ca prisen jeg kan betale. I mer bynær strøk får man noe shabby noe med stygge kjøkken og bad fra 1978 til samme prisen... Men hva er ulempen med Askøy. Leser noe om stor befolkningsøkning og at infrastrukturen med veier og skoler ikke har klart å følge opp...?
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenHvis du skal jobbe i byen, må du i alle fall sørge for at du bor nær båten og sånn.
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenPå askøy vil du nok være avhengig av bil. Båten til sentrum er veldig bra om du kommer i nærheten av den, vist ikke vil lillesotra være mye mer praktisk i forhold til at man har flere ting samlet på straume området. På Askøy har du et senter på klepp, og et på kleppestø og det er stort sett det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenArna/Vaksdal er fint ja, og veldig praktisk i forhold til pendling.
|
|
|
#18 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenAskøy er mykje meir enn Kleppestø senter altså!
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Sv: Koselig rekkehusområde rundt BergenJa du har Askøy senter, og litt på Strusshavn og. og |
|
|
|
![]() |
|
|