|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?
Fordi de har nektet å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?For oss som har barnevogn/sykkel som bil nr 2 har vogn til trandportetapper blitt brukt til omtrent 3.5 år. Og som Tjorvens barn har mine barn vært i stand til å gå lange etapper. Selv halvannetåringen. Men det betyr ikke at vi dropper vogna som transportmiddel. Det er forskjell på kosetur og trandportetapper. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg feiret med god middag og det hele den dagen minsten sluttet med vogn.
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?De kjøres ikke i vogn til skolestart. Sykkel blir brukt etter 3.5 år. Enten bakpå min eller egen. Kommer an på om jeg trenger sykkel videre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Det ble faktisk et problem for oss at skolen ikke godtok at barna syklet på egen sykkel, selv ikke sammen med foreldre. Fra å ha et fint opplegg hvor storebror syklet selv til barnehagen (sammen med oss selvfølgelig og toern bakpå vår sykkel) siste halvannet året i barnehagen eller så, var bil plutselig i praksis det eneste som gikk fort nok da han begynte på skolen. Men etter et halvt år fikset han transporten selv. Det går seg til.
|
|
|
#6 |
|
trøtt
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Hva med å ta med en sammenleggbar sparkesykkel i stedet? Det kan gjøre transportetapper mer overkommelige, og den tar mindre plass enn en trille.
|
|
|
#7 |
|
Søt og rar
|
Det var jo kjempelurt!
|
|
|
#8 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Sparkesykkel var ikke et dumt forslag. Vi drar til syden med 3 åringen i høst, og jeg gidder ikke å ta med vogn/trille. Prøver heller å gå mindre, kjøre buss eller taxi.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Endel sånne typiske syden-resorts har paraplytriller til utleie også. Sånn hvis man blir i beita.
|
|
|
#10 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Herlighet! Dette var et spørsmål om vogn eller ei på en sydentur, så blir det snakk om "kampsak" osv. om 4-åringer generelt i vogn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Så gøy med litt liv, men at dette skulle bli en diskusjon om 4 åringer i vogn hadde jeg ikke ventet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg synes unger med smokk er rart okke som. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Vi har brukt vogn på 4 åringene våre nettopp i ferier. Hjemme har vi ikke hatt bruk for vogn siden de var 3. På ferie er det vi som har lagt føringer for avstander. Vi liker å se oss rundt og liker å gå tur. Det gjør ungene også, men med vogn ble aksjonsradiusen betraktlig større. Taxi var ikke et alternativ pga manglende sikring og det er ikke alle steder det går buss. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
trøtt
|
|
|
|
#16 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
|
|
|
#17 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg er overrasket over at såpass mange er fullstendig i mot vogn til "store" barn. Jeg gruer meg faktisk litt til vogntiden er over og ut for oss, selv om jeg ikke har noen planer om å dra den ut lenger enn nødvendig. Jeg synes det er tusen ganger mer slitsomt å skulle bære ting i ryggsekk eller veske enn å kunne stable det i handlekurv eller veske hengende på vogn. Vogn er kjempepraktisk.
|
|
|
#18 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jeg har i grunnen ikke så voldsomme behov for å bære ting i ryggsekk eller i veske uansett, så å slutte med vogn ble det samme som en mindre ting å drasse på for vår del
|
|
|
#19 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Kanskje ikke til vanlig, men på ferie når vi er ute på dagtid er det en del som er greit å ha med seg og uten vogn er det ikke så mange andre steder å ha det enn på ryggen.
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Personlig er jeg mest skeptisk til russ i handlevogn og små barn som røyker.
|
![]() |
|
|