Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-12, 00:22   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Hvis jeg ble sjenert av hamring hadde jeg snakket med naboen. Politiet hadde nok ikke vært i tankene mine med mindre det var snakk om støy over det helsemessig forsvarlige.

Nå har ikke jeg (merkelig nok kanskje) ingen religiøst begrunnede meninger om støy på røde dager, men jeg synes det er deilig med dager hvor det er mulig å høre fuglene synge og hvor man kan nyte stillhet. Stillhet er undervurdert i samfunnet.
Jeg klarer ikke å hente fram mye sympati med dem som MÅ bruke støyende duppeditter 1 mai. Ikke-støyende arbeid og klesvask bryr jeg meg ikke om, men bråk synes jeg man kan bruke andre dager enn røddager til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:33   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis jeg ble sjenert av hamring hadde jeg snakket med naboen. Politiet hadde nok ikke vært i tankene mine med mindre det var snakk om støy over det helsemessig forsvarlige.

Nå har ikke jeg (merkelig nok kanskje) ingen religiøst begrunnede meninger om støy på røde dager, men jeg synes det er deilig med dager hvor det er mulig å høre fuglene synge og hvor man kan nyte stillhet. Stillhet er undervurdert i samfunnet.
Jeg klarer ikke å hente fram mye sympati med dem som MÅ bruke støyende duppeditter 1 mai. Ikke-støyende arbeid og klesvask bryr jeg meg ikke om, men bråk synes jeg man kan bruke andre dager enn røddager til.

Man skulle tro du ikke bodde i trøndelag. Ok, nå har vi hatt vinter så lenge at man ikke har behov for gressklipp riktig ennå, men det er vel sånn stilt her at man klipper gresset når man kan uansett farge. Og så prøver man å ta hensyn når man kan.

Gammel 02-05-12, 00:32   #3
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Her på landet, hvor jeg bor, begyner fuglene å bråke klokka fem om morran. Bare sånn til opplysning, siden noen tror det er så stille og fredelig på landet.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:37   #4
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde aldri ringt politet for noe sånt nei, jeg hadde gitt direkte beskjed til den som bråkte i tilfelle.
Jeg må bare si jeg er glad for at naboene her respekterer å ha det stille på søndager og helligdager. Det er fantastisk deilig å kunne sitte ute i hagen en flott søndag, og bare nyte stillheten.
Hagearbeid er selvsagt helt ok, men klipping av plenen kan taes en av de andre 6 dagene i uken.
Her er det som sagt ikke noe problem, og fint er det.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:40   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Her på landet, hvor jeg bor, begyner fuglene å bråke klokka fem om morran. Bare sånn til opplysning, siden noen tror det er så stille og fredelig på landet.

Fugler kan skytes med sprettert, det er verre med bønder.
Her kjører bøndene møkk hverdag som helligdag og når møkka har gjort sitt skal gresset inn, noe som betyr traktordur med forhøster og tilhenger før fuglene i det hele tatt har tenkt å fise. Traktorer durer forresten fra klokka 06.00 hele året, det bankes og sages og det er helt utrolig hvor mange bråkende maskiner disse bøndene har. Legg til rautende kyr, sauer med bjeller og galende haner.

Sist redigert av 007 : 02-05-12 kl 00:48.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:45   #6
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Fugler kan skytes,

Haha! Synes jeg ser det for meg. Lurer på om jeg faktisk hadde fått besøk av politiet da gitt. Ja, noen naboer kunne jo trodd at det var bøndene jeg skøyt på.

Jeg liker bønder altså. Ja, fugler også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:48   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner jeg er ganske så enig med Irma her, HI hadde et spørsmål, og da synes jeg man kan svare på det uten å latterliggjøre.

Jeg er forsåvidt enig i at det er unødvendig bruk av politiressurser dersom det kun er snakk om snekring. Jeg ville nok selv ha valgt å snakke med naboen, kanskje han ikke engang ante at det ble mye bråk av snekringa siden han holdt på inni garasjen ?

Utover det, har både mannen min og jeg vokst opp med at man ikke klipper plen, henger ut klesvask og holder på med arbeid som støyer på søndager.

(men jeg henger ut klær på et stativ på terrassen på baksiden av huset på søndager og i fjor kjøpte vi en robotklipper som ikke støyer overhodet, så den får jammen lov til å holde på med sitt, søndager eller ikke).

Og heldigvis har vi naboer (kun en som grenser inn mot bakhagen) som vi har en vennskaplig og god tone med. Er det et eller annet som "må" skje, så spør vi hverandre, og det har hittil alltid gått bra.

Men nå er det ikke alle som har bare gode naboer da. Kanskje det er grunnen til at HI vurderte politiet ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:48   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skyting av fugler er nok en politisak, ja.

Og skytegreiene var selvsagt fjas fra min side, i disse tider presiserer jeg at det var sprettertskyting jeg mente.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 01:07   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klesvasken min forstyrrer da virkelig ingen. Den er helt aldeles lydløs der den henger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 01:10   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Klesvasken min forstyrrer da virkelig ingen. Den er helt aldeles lydløs der den henger.

Eg heng ikkje ut klesvask, verken på raude dagar eller andre dagar i pollensesongen, men det er av heilt andre grunnar...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 01:12   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg heng ikkje ut klesvask, verken på raude dagar eller andre dagar i pollensesongen, men det er av heilt andre grunnar...

Det gjør for øvrig ikke jeg heller, men det er ikke av hensyn til naboene i alle fall. :ufrivillig hensynsfull:

Gammel 02-05-12, 10:38   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du har ikke skrikende farger på klærne, altså?

Gammel 02-05-12, 10:42   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Du har ikke skrikende farger på klærne, altså?

Man organiserer selvsagt klesvaken etter regnbuen. Evt fra mørkt til lyst. Alle gjør vel det?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:55   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Man organiserer selvsagt klesvaken etter regnbuen. Evt fra mørkt til lyst. Alle gjør vel det?

Jeg hadde en nabo som gjorde det. Det medførte endel fnising og filosofi over naboens mulige tvangstanker. Nei, jeg kjente dem ikke, ja det var noen år siden.

Gammel 02-05-12, 12:06   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg hadde en nabo som gjorde det. Det medførte endel fnising og filosofi over naboens mulige tvangstanker. Nei, jeg kjente dem ikke, ja det var noen år siden.

Ha! Det skal jeg jammen referere til min mor. Hun mener nemlig at man bør henge opp klesvasken "sortert" på snora: sokker sammen (og selvsagt hvert par for seg), bukser sammen og gensere sammen. Og selvsagt skal ikke håndklær blandes med klær, gud forby. Hun mener at naboene vil "tenke sitt" dersom man ikke har orden på klessnoren.

Og ved nærmere forespørsel om hva dette "sitt" kunne innebære, var svaret at "de kan jo tro at man har det like rotete inne som på klessnoren". Og til det er det jo selvsagt bare ett mulig svar: "Da ville de jo tenke aldeles rett".

Gammel 02-05-12, 12:49   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Man må organisere etter hva tekstilene benyttes til. Undertøyet innerst, alltid, godt skjult. Tenk å få naboens makkoer i synet midt under middagen!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 01:08   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Og det er da selvsagt at man ikke bør skyte bønder på røde dager. :tsktsk:

Gammel 02-05-12, 12:11   #18
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Utrolig arrogant tone her. Strengt tatt vet vel ingen her om Ine og naboen ikke er på talefot pga. 23 tilsvarende hendelser tidligere. For eksempel. Det var vel et greit formulert spørsmål.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:16   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Utrolig arrogant tone her. Strengt tatt vet vel ingen her om Ine og naboen ikke er på talefot pga. 23 tilsvarende hendelser tidligere.

Nei, det kan man ikke vite, og derfor svarer man utifra fra det HI skriver. Og da syns jeg det er snodig å vurdere å ringe politiet framfor å spørre selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:22   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Utrolig arrogant tone her. Strengt tatt vet vel ingen her om Ine og naboen ikke er på talefot pga. 23 tilsvarende hendelser tidligere. For eksempel. Det var vel et greit formulert spørsmål.

Nei, det var et veldig, veldig spesielt spørsmål. Ikke meningen å være arrogant, men jeg svarte ut fra at jeg oppriktig ble helt himmelfallen over spørsmålsstillingen og det helt uten å trenge noen forhistorie. At det i det hele tatt skal være en tanke å ringe politiet for å få slutt på naboens snekring er helt far-out i min bok.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.