Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du et godt forhold til moren din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er ditt forhold til din mor?
Forholdet kunne ikke vært bedre! 46 17,23%
Vi har et fint forhold 110 41,20%
Vi har et helt greit forhold 60 22,47%
Vi har et litt dårlig forhold 30 11,24%
Vi har et veldig dårlig forhold 16 5,99%
Jeg har ikke kontakt med min mor 5 1,87%
Deltakere: 267. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-12, 20:30   #81
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Det kunne ikke vært bedre. Vi snakkes minst en gang i uka, men som regel mer. Hun bor like ved og vi treffes også ca en gang i uka. Noen ganger tar vi feks bare følge på bussen hjem fra jobb.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:58   #82
Maiamor
I flasketåka

Medlem siden: Jan 2012
Maiamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har et fint forhold til mamma. Mamma er nok en av de som gjerne kunne ringt hver dag for å spørre hvordan jeg har det, og i perioder gjorde ho det. Ho kan nok beskrives som irriterende omsorgsfull. Jeg vet at mamma alltid er der for meg, og at jeg kan komme til henne med alt. Det eneste "problemet" vi har er at ho klager veldig mye over forskjellige plager, og fokuserer så mye på det at det blir værre. Og når jeg da velger og ikke vise henne all sympatien ho ønsker, så kan det føre til noen små kollisjoner. Om ho bare hadde vært interessert i forbedre helsen sin med litt mosjon og bevegelse, så hadde det vært litt lettere og respektere.

Maiamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:05   #83
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt fint her også.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:26   #84
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ett veldig godt forhold og vi ser henne oftere nå som hun har flyttet "etter" oss ut av Oslo. Jeg innrømmer at jeg syntes det var tungvindt å besøke henne når hun bodde midt i byen uten parkering o.l. Tålmodigheten min tilsier ikke at jeg kan lete etter en parkeringsplass i 30 minutter. Men nå er alt meget bedre, nå bor hun 5 minutter unna og vi kan fint sykle til henne, deilig. Jeg syntes det er godt å ha henne nærmere, for hun blir jo ikke akkurat yngre. Hun stiller opp for oss og ditto tilbake. En fantastisk mormor, akkurat som min kjære mormor var.

Gammel 01-03-12, 21:28   #85
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Det varierer....
Alt fra fantastisk til ikke så bra, kommer an på dagsformen hennes
I det siste har det ikke vært så bra, tror det har litt med at vi har flyttet(var omtrent naboer før) og hun liker å ha det sånn som HUN vil

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:36   #86
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har et godt forhold.

Gammel 01-03-12, 22:30   #87
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Vi har et fint forhold.
Mamma stiller opp for oss når vi skulle trenge det, og hun er flink med barnebarna. Vi ringer hverandre jevnlig, men desverre så bor hun langt fra oss, så vi besøker hverandre sånn ca.5 ganger i året.
Skulle ønske at vi bodde nærmere hverandre

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 22:48   #88
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Gammel 01-03-12, 22:58   #89
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mamma er et av de fineste menneskene jeg vet, og vi har et meget godt forhold. Jeg håper jeg kan bli en så flott mor for mine unger som det hun har vært for oss.
Hun har en unik evne til å se andre mennesker og til å hjelpe til og å vise omsorg. Jeg har vansker med å se hvordan vårt liv skal bli uten henne. (Tanken kom da hun var alvorlig syk - men heldigvis er hun kreftfri nå.)

Vi bor nær hverandre, og spiser middag sammen 1-2ganger hver uke. For at hverdagen skal gå opp greit for både oss og dem bytter vi på å spise hos hverandre hver tirsdag. (På onsdag er pappa hjemme og lager mat til dem og alle oss 6.) *bortskjemt*
Vi har bygd oss hytte sammen, og det er ingen problem å være i samme hus som henne i både 1 og 2 uker.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 23:13   #90
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Mamma og jeg er veldig close, hun er fantastisk med ungene og vi snakkes og møtes flere ganger i uka.

Sist redigert av MokkMokk : 02-03-12 kl 11:04. Årsak: Fjernet litt
MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 05:46   #91
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde et veldig godt og nært forhold til mamma, hun døde dessverre for noen år siden. Jeg savner henne fryktelig og tenker på henne hver eneste dag. Ikke sånne triste tanker, men jeg tenker heller: hva ville mamma gjort i denne situasjonen? Hva ville hun sagt, tenkt, hvordan ville hun forholdt seg til dette? Hun var et varmt, skarpt, raust og klokt menneske.
vi snakket med hverandre hver dag, besøkte hverandre så ofte vi kunne. Jeg sa alltid jeg levde i et lykkelig symbiotisk forhold med min mor.
Jeg var der hele tiden da hun skulle dø, jeg stelte henne etterpå, kysset henne på pannen og tok farvel.
Senere oppdaget jeg at hun er med meg hele tiden uansett. Inni meg. Heldige meg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 08:57   #92
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Så nydelig skrevet Drømmedama. Jeg har ofte tenkt på hva jeg skulle gjort om mamma gikk fra oss og håper jeg vil føle det som deg. Det tror jeg hun ville ønsket også.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 09:00   #93
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle ønske jeg hadde en mor å ha et forhold til, men hun døde da hun var 42.

Gammel 02-03-12, 10:18   #94
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg øver meg på å slutte å be om ting jeg ikke kan få. Oppmerksomhet, oppmuntring, trøst eller ros. Jeg må lære meg å finne fred i at hun er som hun er og at hun har valgt å prioritere andre ting (angst, spiseforstyrrelser, stadig nye babyer, hester, hunder) enn å være der for oss ungene etterhvert som vi blie eldre og hadde andre behov enn de rent primære. Hun vil nok nekte for min oppfatning, siden hun synes hun har ofret ALT for oss. Nuvel.

Gammel 02-03-12, 13:24   #95
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg øver meg på å slutte å be om ting jeg ikke kan få. Oppmerksomhet, oppmuntring, trøst eller ros.

Dette kunne jeg skrevet selv. Jeg har alltid slitt med dette, men har greid å leve med det. Nå, som jeg har en tøff periode i livet mitt, har jeg kjent på det på ny. Ting dukker opp. Det er vanskelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 13:56   #96
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja,har et veldig bra forhold til mamma.
Har ikke alltid hatt det,men de siste 7-8 årene er det blitt veldig bra.

Gammel 02-03-12, 15:21   #97
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ett veldig fint forhold, er ofte sammen - går på cafe og shopper osv Koselig

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:31   #98
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dette kunne jeg skrevet selv. Jeg har alltid slitt med dette, men har greid å leve med det. Nå, som jeg har en tøff periode i livet mitt, har jeg kjent på det på ny. Ting dukker opp. Det er vanskelig.

Kjenner det også igjen. Det beste er å ikke forvente noe som helst. Da blir ikke ting så sårende.

Desverre.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 16:29   #99
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Nei, snakker knapt med henne, hun er alkoholiker og har vært det hele mitt liv, aldri hatt ett godt forhold til henne, og de siste årene har forholdet så og si dødd ut av seg selv. Jeg har aldri vært bra nok for henne, alltid fått kjeft for valgene mine, selv om jeg på alle måter har det mye bedre enn henne.

Gammel 03-03-12, 13:29   #100
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et litt dårlig forhold til min mor.
Ungene har et veldig godt forhold til henne, da, og hun er en meget dedikert bestemor. Det er jeg glad for, på mine barns vegne.

Sist redigert av Lorien : 09-10-13 kl 16:49.
Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.