Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vaskehjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du vaskehjelp?
Ja, jeg har hvit vaskehjelp 20 10,75%
Ja, jeg benytter meg av svart vaskehjelp 23 12,37%
Ja, jeg har svart vaskehjelp, men vil / skal bytte til hvit 6 3,23%
Nei, men jeg har planer om å skaffe en hvit vaskehjelp 12 6,45%
Nei, men jeg har planer om å skaffe en svart vaskehjelp 3 1,61%
Nei, jeg har ikke, men ønsker og drømmer om å få det, uten at jeg tror det vil bli realisert 57 30,65%
Nei, og jeg skal ikke ha vaskehjelp heller 46 24,73%
Jeg har hatt vaskehjelp, men har ikke nå lengre 14 7,53%
Annet / Brokkoli 5 2,69%
Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 11:32   #81
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Rydde som i type, ingenting utenom pynt som høre til på alle bord og flater. Ingenting som ikkje skal vere der i bokhyllene. Ingen klær i stolar, sofa. Barneromma skal golvryddast slik at ingen Lego eller Pollydelar ligg på golvet. Utenom barneromma er det slik eg tilstrebe ha det heile tida, men det sklir jo ut.

Gammel 20-01-12, 11:37   #82
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi rydder før vaskehjelpen kommer, tar det oss maks. et kvarter, så for oss er det virkelig ikke det som er slitsomt. Vi har sagt til vaskehjelpen at hun trenger ikke vaske pulten til tenåringen, for den er aldri ryddig, men hun rydder pulten selv og vasker. Det gjør hun om vi har glemt å rydde noe selv. Jeg tror hun må være veldig glad i rydding og dandering.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:50   #83
Lykke83
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2011
Lykke83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei vi har ikke, men jeg kunne godt tenke meg det.med full jobb, barn og studier ved siden av skulle jeg gjerne frigjort litt tig, men vi nok regne litt på det

Lykke83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:57   #84
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke vi bruker mer enn et kvarter på å rydde de rommene vaskehjelpa skal inn i heller, ca 120 m^2. Jeg rydder stort sett litt hver dag uansett, så det eneste vi passer på før vaskehjelpa kommer, er at alle golvflater er ryddige, pluss litt ekstra rydding på badet, bære ned skittentøy, sette bort medisiner og sånt. Jeg bruker ikke stort mer enn ti minutters effektiv rydding hver kveld på å holde det sånn heller (og da rydder jeg i hele huset), siden vi stort sett setter ting på plass med en gang vi er ferdige med dem. En og en halv time med dedikert rydding i uka - det er mindre enn vaskehjelpa bruker på å vaske.

Gammel 20-01-12, 11:59   #85
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men hvor nøye rydder dere da? Vi sørger for at det ikke står oppvask på benken. Vi rydder bort klær og poser som ligger slengt på golvene, men det er det hele. Utenom denne uka. Da visste vi ikke han hun skulle komme (trodde hun fortsatt hadde juleferie). Da fikk hun se det divinske hjem fra sin sanne side.

Vi rydder bort alt rot fra alle flater som vi vil ha rengjort. Det tar vanligvis et par timer å tydde før renhold hos oss.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 12:02   #86
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Nei, men det hadde vært kjekt en gang i blant.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 12:11   #87
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi rydder bort alt rot fra alle flater som vi vil ha rengjort. Det tar vanligvis et par timer å tydde før renhold hos oss.

Men hva er rot, da? Vi har en liten leilighet, så vi har ikke plass til så mange tomme flater, så vi har mange ting på kjøkkenbenken, i hyllene, på golvet, osv. Vi rydder bort det som ikke skal være der, men vi kan jo ikke bære alle tingene våre på loftet hver gang vi skal ha vaskehjelp, bare for at hun skal ha rene flater å jobbe med. Så hun vasker rundt store/tunge ting, og flytter selv på resten etter behov.

Gammel 20-01-12, 12:17   #88
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rot i mitt haud er aviser på bordet, kaffikopp på benken, ferdig tørre klær på stativet, skitne sokkar på badegolvet, vaskeklutar på badekarkanten, halvfull pastapakke frå gårsdagens middagslaging på kjøkkenbenken, lego i sofaen, forsikringspapir som er lagt i bokhylla på sin vei mot arkivering, tegnesaker på spisestua osv. Det er rot eg ikkje likar ha der men før vaskehjelpa kjem MÅ det bort.

Gammel 20-01-12, 12:18   #89
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg er på linje med deg, Tussa. Det er slike ting vi rydder unna også. Men jeg tror at det å ha liten leilighet har sine fordeler. Det begrenser seg litt selv hvor lang tid det tar å rydde.

Gammel 20-01-12, 12:21   #90
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hvit vaskehjelp nå. Vi har tidligere hatt svart, og vi har hatt perioder uten. Nå blir det lenge til det er aktuelt uten igjen.
Vi rydder en del, men det tar ikke mer en halvtime. Det bør jo tas uansett, det vi tar.

Jeg blir aldri helt fornøyd med vaskingen til vaskehjelpen, har ikke vært 100% fornøyd med noen av dem vi har hatt, men det er bedre enn ikke å ha noen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 12:25   #91
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Jeg rydder hver kveld, så ingen sjans for halvtomme pastaesker eller lego i sofaen hos meg.
Men kvelden før vaskedamen kommer rydder vi vekk feks togbanen til storebror og rydder alle lekene hans i expedit-hylla. Hvis jeg ikke rekker å brette sammen klær, legger jeg dem bare i stolen på soverommet slik at ingenting ligger på gulvet. Sko og yttertøy inn i skapet i gangen.

Hun fikser og styrer. Ofte bretter hun klær også. Det er så deilig Hun skifter på sengene hvis jeg legger frem rent sengetøy. Og hun rer ALLTID opp sengene. Hun danderer puter og lysestaker slik hun syns er pent, det er supert Forandring fryder!

Gammel 20-01-12, 15:02   #92
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Vi har ikke vaskehjelp.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 18:24   #93
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Yes... Her er det ikke mange rene overflater til vanlig kan man si.

Gammel 20-01-12, 19:35   #94
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Rot i mitt haud er aviser på bordet, kaffikopp på benken, ferdig tørre klær på stativet, skitne sokkar på badegolvet, vaskeklutar på badekarkanten, halvfull pastapakke frå gårsdagens middagslaging på kjøkkenbenken, lego i sofaen, forsikringspapir som er lagt i bokhylla på sin vei mot arkivering, tegnesaker på spisestua osv. Det er rot eg ikkje likar ha der men før vaskehjelpa kjem MÅ det bort.

Da er det alltid rotete hos oss... Selv når vi har ryddet. Det ligger alltid en avis på bordet og papirer på benken. Det er en del av systemet. Papirer jeg ikke er ferdig med, ligger i en stabel på benken.

Men om resten av rotet forsvant skulle jeg nok fint leve med det altså.

Gammel 22-01-12, 09:34   #95
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Vi har diskutert det, men jeg vil ikke ha. Det er flere årsaker til det, men den mest avgjørende for meg er nok at jeg synes det går for langt inn i privatsfæren min. Da vi leide ut huset hadde vi hvitt vaskebyrå til å vaske rundt i forkant, det synes jeg var greit for da var huset allerede tømt for personlige eiendeler og skulle overleveres andre.

Jeg føler også at det går for langt inn i privatsfæren min å ha en som vasker huset mitt.

Liker ikke engang å ha håndverkere som suser rundt i huset når vi trenger de.

Vi tar gjerne hovedvasken på søndagene. Det er som regel den dagen vi har best tid. Så tar vi forefallende utover i uka.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:06   #96
Mamma til 4
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2012
Mamma til 4 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hadde ei som kom alene, og gjerne ryddet og brettet tøy... gull. Men så begynte hun på skole , så vi mistet henne.

Neste vi fikk tak i var to som kom i lag. Ikke like trivelige og vi følte som om huset måtte være strøkent før de kom.

Har ikke mer hjelp lengre.

Mamma til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 14:34   #97
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ønsker meg veldig en vaskehjelp. Og gjerne rydde, brette tøy og skifte på senger-hjelp også.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:19   #98
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men hva er rot, da? Vi har en liten leilighet, så vi har ikke plass til så mange tomme flater, så vi har mange ting på kjøkkenbenken, i hyllene, på golvet, osv. Vi rydder bort det som ikke skal være der, men vi kan jo ikke bære alle tingene våre på loftet hver gang vi skal ha vaskehjelp, bare for at hun skal ha rene flater å jobbe med. Så hun vasker rundt store/tunge ting, og flytter selv på resten etter behov.

Vi har også mye ting stående fremme til vanlig. Jeg pleier å rydde vekk det aller meste fra kjøkkenbenkene; stapper ting inn i skap og oppvaskmaskin og slikt, bare for å få det unna så det blir enklere for henne. Jeg rydder av bordene i stuen ved å sette laptoper oppe på bokhyllene og konsolidere stabler med papirer og tidsskrifter slik at det i alle fall blir færre bunker, og helst liggende i hyller i stedet for på salongbordet eller i vinduskarmen. Og så prøver vi å enten stable ting oppå hverandre (hvis det står kasser fremme, for eksempel, noe det stadig gjør) eller sette dem på et slikt vis at det er greit å støvsuge/vaske rundt dem. "Tomt" blir det jo ikke, men definitivt mye tommere enn om jeg bare skulle ryddet for min egen del.

Men skrivebordet på soverommet, for eksempel, er det helt umulig å rydde, så det får bare være totalt overfylt. Så der vasker hun ikke. Tørker kanskje litt støv av kanten, eller noe.

Gammel 23-01-12, 11:40   #99
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi har fått låne vaskeengelen til mamma, nå som jeg går gravid. Kvalme og bekkenløsning gjør det aldeles håpløst for meg å få gjort noe særlig, og jeg føler mye faller på mannen. Da er det kjempe godt når hun kommer hver 14. dag. Hun vasker og tørker støv, setter på klesvask, skifter på alle sengene, lufter hunden, og ellers andre oppgaver som jeg måtte ønske at hun tar seg av. Vi er virkelig heldige som har henne.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:24   #100
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Vi har fått låne vaskeengelen til mamma, nå som jeg går gravid. Kvalme og bekkenløsning gjør det aldeles håpløst for meg å få gjort noe særlig, og jeg føler mye faller på mannen. Da er det kjempe godt når hun kommer hver 14. dag. Hun vasker og tørker støv, setter på klesvask, skifter på alle sengene, lufter hunden, og ellers andre oppgaver som jeg måtte ønske at hun tar seg av. Vi er virkelig heldige som har henne.

Jeg skjønner at det ikke er ment sånn, men det høres ut som at du snakker om en ting eller en tjener mer enn en voksen profesjonell person man betaler for å gjøre en jobb.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.