|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du vaskehjelp? | |||
| Ja, jeg har hvit vaskehjelp |
|
20 | 10,75% |
| Ja, jeg benytter meg av svart vaskehjelp |
|
23 | 12,37% |
| Ja, jeg har svart vaskehjelp, men vil / skal bytte til hvit |
|
6 | 3,23% |
| Nei, men jeg har planer om å skaffe en hvit vaskehjelp |
|
12 | 6,45% |
| Nei, men jeg har planer om å skaffe en svart vaskehjelp |
|
3 | 1,61% |
| Nei, jeg har ikke, men ønsker og drømmer om å få det, uten at jeg tror det vil bli realisert |
|
57 | 30,65% |
| Nei, og jeg skal ikke ha vaskehjelp heller |
|
46 | 24,73% |
| Jeg har hatt vaskehjelp, men har ikke nå lengre |
|
14 | 7,53% |
| Annet / Brokkoli |
|
5 | 2,69% |
| Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vaskehjelp?Rydde som i type, ingenting utenom pynt som høre til på alle bord og flater. Ingenting som ikkje skal vere der i bokhyllene. Ingen klær i stolar, sofa. Barneromma skal golvryddast slik at ingen Lego eller Pollydelar ligg på golvet. Utenom barneromma er det slik eg tilstrebe ha det heile tida, men det sklir jo ut.
|
|
|
|
#82 |
|
Textrovert
|
Sv: Har du vaskehjelp?Når vi rydder før vaskehjelpen kommer, tar det oss maks. et kvarter, så for oss er det virkelig ikke det som er slitsomt. Vi har sagt til vaskehjelpen at hun trenger ikke vaske pulten til tenåringen, for den er aldri ryddig, men hun rydder pulten selv og vasker. Det gjør hun om vi har glemt å rydde noe selv. Jeg tror hun må være veldig glad i rydding og dandering.
|
|
|
#83 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2011
![]() |
Sv: Har du vaskehjelp?Nei vi har ikke, men jeg kunne godt tenke meg det.med full jobb, barn og studier ved siden av skulle jeg gjerne frigjort litt tig, men vi nok regne litt på det |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Har du vaskehjelp?Jeg tror ikke vi bruker mer enn et kvarter på å rydde de rommene vaskehjelpa skal inn i heller, ca 120 m^2. Jeg rydder stort sett litt hver dag uansett, så det eneste vi passer på før vaskehjelpa kommer, er at alle golvflater er ryddige, pluss litt ekstra rydding på badet, bære ned skittentøy, sette bort medisiner og sånt. Jeg bruker ikke stort mer enn ti minutters effektiv rydding hver kveld på å holde det sånn heller (og da rydder jeg i hele huset), siden vi stort sett setter ting på plass med en gang vi er ferdige med dem. En og en halv time med dedikert rydding i uka - det er mindre enn vaskehjelpa bruker på å vaske.
|
|
|
|
#85 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har du vaskehjelp?
Vi rydder bort alt rot fra alle flater som vi vil ha rengjort. Det tar vanligvis et par timer å tydde før renhold hos oss. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vaskehjelp?Nei, men det hadde vært kjekt en gang i blant. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Textrovert
|
Men hva er rot, da? Vi har en liten leilighet, så vi har ikke plass til så mange tomme flater, så vi har mange ting på kjøkkenbenken, i hyllene, på golvet, osv. Vi rydder bort det som ikke skal være der, men vi kan jo ikke bære alle tingene våre på loftet hver gang vi skal ha vaskehjelp, bare for at hun skal ha rene flater å jobbe med. Så hun vasker rundt store/tunge ting, og flytter selv på resten etter behov.
|
|
|
#88 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du vaskehjelp?Rot i mitt haud er aviser på bordet, kaffikopp på benken, ferdig tørre klær på stativet, skitne sokkar på badegolvet, vaskeklutar på badekarkanten, halvfull pastapakke frå gårsdagens middagslaging på kjøkkenbenken, lego i sofaen, forsikringspapir som er lagt i bokhylla på sin vei mot arkivering, tegnesaker på spisestua osv. Det er rot eg ikkje likar ha der men før vaskehjelpa kjem MÅ det bort.
|
|
|
|
#89 |
|
Textrovert
|
Sv: Har du vaskehjelp?Jeg er på linje med deg, Tussa. Det er slike ting vi rydder unna også. Men jeg tror at det å ha liten leilighet har sine fordeler. Det begrenser seg litt selv hvor lang tid det tar å rydde.
|
|
|
#90 |
|
I mål
|
Sv: Har du vaskehjelp?Vi har hvit vaskehjelp nå. Vi har tidligere hatt svart, og vi har hatt perioder uten. Nå blir det lenge til det er aktuelt uten igjen. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vaskehjelp?Jeg rydder hver kveld, så ingen sjans for halvtomme pastaesker eller lego i sofaen hos meg.
|
|
|
#92 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Har du vaskehjelp?Vi har ikke vaskehjelp. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Er frisk!
|
Yes... Her er det ikke mange rene overflater til vanlig kan man si.
|
|
|
|
#94 |
|
Er frisk!
|
Da er det alltid rotete hos oss... Selv når vi har ryddet. Det ligger alltid en avis på bordet og papirer på benken. Det er en del av systemet. Papirer jeg ikke er ferdig med, ligger i en stabel på benken.
|
|
|
|
#95 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg føler også at det går for langt inn i privatsfæren min å ha en som vasker huset mitt. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Har du vaskehjelp?Hadde ei som kom alene, og gjerne ryddet og brettet tøy... gull. Men så begynte hun på skole , så vi mistet henne. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vaskehjelp?Ønsker meg veldig en vaskehjelp. Og gjerne rydde, brette tøy og skifte på senger-hjelp også.
|
|
|
#98 |
|
flisespikker
|
Vi har også mye ting stående fremme til vanlig. Jeg pleier å rydde vekk det aller meste fra kjøkkenbenkene; stapper ting inn i skap og oppvaskmaskin og slikt, bare for å få det unna så det blir enklere for henne. Jeg rydder av bordene i stuen ved å sette laptoper oppe på bokhyllene og konsolidere stabler med papirer og tidsskrifter slik at det i alle fall blir færre bunker, og helst liggende i hyller i stedet for på salongbordet eller i vinduskarmen. Og så prøver vi å enten stable ting oppå hverandre (hvis det står kasser fremme, for eksempel, noe det stadig gjør) eller sette dem på et slikt vis at det er greit å støvsuge/vaske rundt dem. "Tomt" blir det jo ikke, men definitivt mye tommere enn om jeg bare skulle ryddet for min egen del.
|
|
|
#99 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Har du vaskehjelp?Vi har fått låne vaskeengelen til mamma, nå som jeg går gravid. Kvalme og bekkenløsning gjør det aldeles håpløst for meg å få gjort noe særlig, og jeg føler mye faller på mannen. Da er det kjempe godt når hun kommer hver 14. dag. Hun vasker og tørker støv, setter på klesvask, skifter på alle sengene, lufter hunden, og ellers andre oppgaver som jeg måtte ønske at hun tar seg av. Vi er virkelig heldige som har henne.
|
|
|
|
#100 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg skjønner at det ikke er ment sånn, men det høres ut som at du snakker om en ting eller en tjener mer enn en voksen profesjonell person man betaler for å gjøre en jobb.
|
![]() |
|
|