Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Favorittdrink?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 10:24   #81
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favorittdrink?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nå følte jeg meg skikkelig gammel.

Fordi du liker Claustaler ?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 10:26   #82
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GT, ingen over, ingen ved siden. Men Long Vodka er også godt

Gammel 23-03-07, 10:28   #83
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg skal komme meg i dusjen sånn at jeg kan kjøre på polet og kjøpe cointreau og tequila? Er det forskjell på sånt? Forslag til variant? Den skal selvsagt brukes i Margarita. Jeg har aldri laget det selv, bare kjøpt ute.

Sist redigert av safran : 23-03-07 kl 11:03.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 10:48   #84
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Fordi du liker Claustaler ?

Gin og tonic.

Gammel 23-03-07, 10:51   #85
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Rødvin, øl, tequilla eller GT.
Man blir utrolig kjedelig etter å ha jobbet en del år som bartender.

Gammel 23-03-07, 11:12   #86
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

GT.
Strawberry Daquiri.
Mojito.

...og White russian!

Hvit portvin og tonic hjemme en sommerdag... :drømmer:

Gammel 23-03-07, 12:03   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg lurer på om jeg skal komme meg i dusjen sånn at jeg kan kjøre på polet og kjøpe cointreau og tequila? Er det forskjell på sånt? Forslag til variant? Den skal selvsagt brukes i Margarita. Jeg har aldri laget det selv, bare kjøpt ute.

Cointreau tror jeg blir hipp som happ. Det er stor forskjell på tequila, men klart mest når man drikker den bar. Som med rom synes jeg at de brune ("gold") er best.

Ved nærmere ettertanke tror jeg ikke du kjenner mye forskjell i en margarita. Det skal være så mye lime (alt. jordbær) i den at det skal ta bort tequilasmaken i alle fall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:05   #88
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg lyst på en Mojito. Det er veldig, veldig godt. Ellers drikker jeg SD (som alle andre her), og GT. En iskald utepils er ikke å forakte, og rødvin kan drikkes så og si til alt. Champagne kan man også ha mye morro med.

Også har jeg en gang erfart at hvis to stykker drikker akkurat like mye så utlignes det, og ingen blir fulle.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:44   #89
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Champagne, ja! Eller en kir royal - liker rååååsa drinker!

Gammel 23-03-07, 14:56   #90
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Cointreau tror jeg blir hipp som happ. Det er stor forskjell på tequila, men klart mest når man drikker den bar. Som med rom synes jeg at de brune ("gold") er best.

Ved nærmere ettertanke tror jeg ikke du kjenner mye forskjell i en margarita. Det skal være så mye lime (alt. jordbær) i den at det skal ta bort tequilasmaken i alle fall.

Nå har jeg vært på polet! Jeg kjøpte et tequila gold, og cointreau fantes det bare en variant av. Jeg tok den store. Nå må jeg ned og lage is!

Gammel 23-03-07, 15:06   #91
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst øl.
Og mer øl. Iskaldt øl. Helst boks.

Så en mojito.
Så en tequila.
Men helst ikke samtidig.

Gammel 23-03-07, 15:40   #92
Filla
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2007
Filla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har oppdaget en ny drink: Bacardi Ras!!!! Namnam!!!

Filla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:11   #93
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filla, her.

Jeg har oppdaget en ny drink: Bacardi Ras!!!! Namnam!!!

On the rocks?
Jeg har nemlig en uåpnet flaske her, type bringebær.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:23   #94
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Lurer på om jeg skal stikke innom polet å kjøpe en flaske sambuca i dag. (shot) noen her som har smakt det ? jeg er veldig kresen da det gjelder alkohol, men den synes jeg er veldig god, Det er en del som har smakt det for første gang her hos oss. og de sier at neste gang de skal ha noe alkohol så skal de ha sambuca.

Sist redigert av Mor til 4 : 23-03-07 kl 21:06.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:43   #95
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Champagne (Pommery) er min absolutte favoritt, men av miksede drinker er det Margarita og Caipirinha som bestilles en sjelden gang.

Ja og så har jeg en svakhet for mormors favoritt også, Martini Bianco med sitronbrus og isbiter.

Men strengt tatt liker jeg godt både rød og hvit vin, samt øl også, så jeg er nesten altetende.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:46   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Også har jeg en gang erfart at hvis to stykker drikker akkurat like mye så utlignes det, og ingen blir fulle.

Det fungerte overraskende godt!

Champagne, ja …

Og Rhett fortalte meg akkurat at han hadde fått noen flasker god rosé av sjefen sin. Jeg gleder meg til juni!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 17:55   #97
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja og så har jeg en svakhet for mormors favoritt også, Martini Bianco med sitronbrus og isbiter.

Hva er det med bestemødre og svigermødre? Og hva er det med oss som følger etter ...

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 17:59   #98
Soffers
Kontrollfreak

Soffers sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Soffers er litt kul
Standard

Piña Colada!! Fy søren, som jeg gleder meg til Spaniaturen i år!!

Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 18:44   #99
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke glad i drinker, men jeg liker Mojitos. Var på en fest en gang der de hadde folk fra en bar som lagde utrolig gode mojitos, både "vanlige" og med bringebær og forskjellig. De hadde store bøtter med bær og knust is og lime og mynte...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:06   #100
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Nam! Margarita er jammen godt! :nyter:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.