Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sender du ut julekort?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Sender du ut julekort?
Ja, selvfølgelig! Med personlig hilsen på hvert kort 33 20,63%
Ja, selvfølgelig! Ferdigtrykte kort 83 51,88%
Sender ut noen få 14 8,75%
Sender til de jeg får fra 3 1,88%
Nei, sjelden 12 7,50%
Aldri 15 9,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 18:48   #81
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender du ut julekort?

"Tynt smil" forbinder jeg med et litt sånn syrlig, "himlemedøynene"- smil.

Og jeg vil søren meg ikke ha noe av at noen smiler sånn av mine julekort, nei!

Ellers enig med Skipadda i det å ikke sende til folk man selv ikke får julekort av. Jeg har noen på min kortliste (som selvsagt bare eksiterer i hodet- :julesinskesjuske: ) som jeg har hatt fantastisk lite med å gjøre de siste 15 årene, men av en eller annen grunn driver vi fremdeles på og sender hverandre kort. Mest sannsynlig fordi ingen tør å kutte den andre ut... Jeg prøver å finne fram julekortene fra forrige jul og så sender jeg til dem som fikk fra meg. Jeg er ikke glad i å skrive kort at jeg driver og pusher kort på folk som muligens ikke er interessert i å få dem. Unntak er bestemødre og tanter og sånt. De får selv om de ikke skriver, men det er fordi de ringer og sier at de blir såå glade for å få bilder av ungene våre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 18:28   #82
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sender stort sett ut ferdigtrykt bilder av guttene, bestilte 26 stk i år, det får være nok rett og slett....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 18:49   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg googlet, og jeg tror dere tar feil. Selv Skilpadda. Et tynt smil, ofte i sammenhengen "hun presset frem et tynt smil", står i alle kontekster jeg finner ikke på noen måte som en spydig eller sarkastisk gest. Det brukes som et litt tvungent, veikt smil som ikke helt når øynene, som "a faint smile". Såh.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 21:15   #84
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jajaja. Jeg trodde du skulle slutte å snakke om smilet ditt, Candy?

Gammel 07-12-11, 21:17   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nå snakker jeg bare om andres smil. Og flisespikker. Jeg vurderte å lage en egen tråd på flisespikkeriet, men nå har jeg jo allerede herpet denne.

- No. 4 -
Gammel 07-12-11, 21:20   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, nå snakker jeg bare om andres smil. Og flisespikker. Jeg vurderte å lage en egen tråd på flisespikkeriet, men nå har jeg jo allerede herpet denne.

Da kan jo jeg herpe flisespikkertråden din ved å begynne å snakke om julekort i den.

Gammel 08-12-11, 00:29   #87
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg googlet, og jeg tror dere tar feil. Selv Skilpadda. Et tynt smil, ofte i sammenhengen "hun presset frem et tynt smil", står i alle kontekster jeg finner ikke på noen måte som en spydig eller sarkastisk gest. Det brukes som et litt tvungent, veikt smil som ikke helt når øynene, som "a faint smile". Såh.

Ja, da ble det jo straks mye bedre. Jeg er kjent som ganske slem sjøl, men nå synes jeg rett og slett du er hjerterå.

Gammel 11-12-11, 12:15   #88
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Ikke hvert år, jeg blir litt herda kan man si. Sorterer noen millioner julekort i løpet av desember

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 18:22   #89
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sender ut ferdigtrykte. noen har jeg skrevet en ekstra hilsen på.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 18:46   #90
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

. Det brukes som et litt tvungent, veikt smil som ikke helt når øynene, som "a faint smile". Såh.

Ja, nå fikk vi et mye bedre inntrykk med en gang.

Ja, ja, jeg innrømmer at jeg litt av julekortene med høyest Birkebeiner og cupcake-faktor, så jeg er vel ikke så mye bedre selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 20:37   #91
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sender ut ca 50 julekort, mest til familie som bor langt unna, moren til en god venninne, noen venner ++ Vi får noen kort tilbake, kanskje ca halvparten av det vi sender ut. Jeg syns det er koselig med julekort, selv om de fleste som sender er også folk jeg har på FB eller treffer ganske ofte. Og gamle tanter og slikt er utrolig takknemmelige mottakere av slike kort.

Jeg kaster som regel ikke kortene, men har ikke noe ordentlig arkivsystem, de blir mest liggende i julepyntpappeskene.

Gammel 11-12-11, 21:31   #92
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner litt på at det er trist at tradisjonen for julehilsen/julekort velges bort, ikke prioriteres eller rett og slett glemmes. Er vi så digitaliserte at håndskrevne kort vil forsvinne? Jeg har mange kort fra 1900-årskiftet (min farfar samlet på mye rart) med snirklete håndskrift til De Flotteste Titler.

Når det er sagt sendte vi ferdigtrykkede julekort i år med bilder av oss alle og et juledikt på baksiden. Det ble sendt ut 15 julekort til vårt lille nettverk. Av disse vil jeg tro vi bare får tilbake fra 3 eller 4. Resten skylder på at "vi snakkes jo i julen likevel". Jeg synes ikke det kan sammenliknes..men dem om det.

Julekort legges i en egen julekortboks og etterhvert som den fylles (ja, det tar en stund..) så kastes de som bare er "god jul, hilsen"-kort. Resten tar man vare på.

Gammel 12-12-11, 08:46   #93
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Dette varierer visst fra år til år. Tidligerer skrev jeg lange brev, så ble det kort, og nå er det korte kort. 8 stk i år. Noen er laget selv (etter metoden klipp, brett og lim), og noen er ferdigtrykt, rett fra Rema.
Må bare finne penna og begynne å skrive

(vurderer julesjusketråden nå. 8 kort er da ingenting. Burde vært gjort for lenge siden)

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 08:54   #94
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har ikke tid til alle de jeg skulle ønske jeg hadde tid til. Det er mange mange som har forsvunnet ut og bort, men som jeg på et tidspunkt i livet hadde mye med å gjøre. Jeg har ikke glemt dem, jeg bryr meg enda, men tida er ikke der. Jeg sender et brev til jul, for enda å ha en link. Jeg blir glad om jeg får et tilbake.

Slik tenker jeg også. Vi sender rundt 60 stk og får minst like mange tilbake. De fleste har jeg kontakt med gjennom året, om enn bare en middag eller et par telefonsamtaler. Jeg må innrømme at tanken på at noen ser på kortet og kaster det rett i søpla ikke har streifet meg, men så tror jeg egentlig ikke det er så vanlig heller. Etter jul så ja, men med det samme, nei.
Vi er forøvrig spart for cupcaces og birken-greier blandt de vi får kort av. Ikke det at de ikke deltar på Birken i ulike fasetter, men som en venn av meg så treffende sa; "Slikt er litt som onani, det er helt fint at man gjør det, det er sikkert til og med deilig å ha gjennomført, men man snakker da ikke om det."

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 15:25   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg knegget i hvert fall med munn, tenner og øyne da jeg fikk et fint julekort fra en FP-er i går. Det var et pent og stilfullt julekort, altså, men jeg regner med at jeg får mest på trass. Det står pent oppstilt på benken.

(Egentlig er dette en fordekt julekortekvivalent til grønnprikketigging, sånn hvis dere ikke har skjønt det. )

- No. 4 -
Gammel 13-12-11, 15:28   #96
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg knegget i hvert fall med munn, tenner og øyne da jeg fikk et fint julekort fra en FP-er i går. Det var et pent og stilfullt julekort, altså, men jeg regner med at jeg får mest på trass. Det står pent oppstilt på benken.

(Egentlig er dette en fordekt julekortekvivalent til grønnprikketigging, sånn hvis dere ikke har skjønt det. )

Åå, si du tok bilde av det tynne smilet? Pliis!

Gammel 13-12-11, 15:32   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Neinei, nå driver jeg fake it till you make it. Man kan jo ikke være hjerterå.

(Jeg flirer i hvert fall ikke sarkastisk. )

- No. 4 -
Gammel 13-12-11, 15:41   #98
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Søren også, det var jo det jeg hadde tenkt å gjøre. Men vi har ikke kommet oss til å bestille julekort riktig enda, langt mindre skrive og sende, så det får bli litt senere.

Gammel 13-12-11, 15:49   #99
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Vi er mange på FP, dette kan bli mange kort. Du vil trenge en slik CD:

Gammel 13-12-11, 15:57   #100
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.