|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg har sikkert også mye å hente på å være mer bevisst i matveien. Vi bruker mye penger på mat, det er sikkert mulig å få til like bra eller bedre ernæring for vesentlig mindre penger.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienMen hva var det hun hadde pleid å servere egentlig? Jeg skjønner ikke hva man kan gi som er så dårlig at ungene ligger syke i senga og etterlyser lønningsdag? |
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg vil tro at man i starten går til verks med gode intensjoner, men etter lang tid med dårlig råd så mister man litt motet.
|
|
|
#6 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En enslig mor som sliter med økonomien
Det har du nok rett i. Når en selv ikke har opplevd dette så er det vanskelig å forstå helt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienDet er nok lett at det sklir ut littebitt ekstra for hver måned ja. Jeg skled aldri ut med en krone noensinne, og jeg vet hva det kostet meg av selvdisiplin når du er sulten, ikke har melk til havregrøten, kredittkortet tross alt er der og det jo bàre er fore dager til lønning. |
|
|
|
#8 |
|
Ser lyst på livet
|
Jo, jeg tror vi tenker likt, og postet/skrev omtrent samtidig, jeg så ikke svaret ditt før jeg hadde postet mitt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Litt på siden, men her er en oversikt som svenske e24.se har publisert om lønningene i Norge, og jeg ser ingen grunn til å tro at de lyver. Hverken snekker eller hjelpepleier er yrker som krever veldig mye utdanning, og hvor man tjener rimelig greit. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og her ser jeg at jeg har lønninger til svenske satser. Og de fleste rundt meg har det. Så hadde JEG blitt alenemor, så sku jeg fått slite ekstremt med utgiftene jeg også. MEN jeg er hellig overbevist om at jeg aldri, aldri, ville lagt et sultent barn. Aldri.
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg skjønner de dårlige matvalgene på et vis. Grandiosa, spagetti, Dolomio, risgrøt, pølser og burgere er billig, ingen veievarer, altså er sluttsummen også forutsigbar. Ofte gode tilbud på dårlig mat. Gilde Wiener kostet 69,- pr kg hos Meny denne uka. Mulig sei er nede i 29,90 på kg, men med tilbehør er sluttsummen litt vanskeligere å kalkulere.
|
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg må bare svare på denne, selv om det egentlig ikke diskuteres matvarepriser i denne tråden.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienBidrag blir tvangsinnkrevet. Det fastsettes også etter bidragsevne. Det betyr hardt og brutalt at en som lar være å jobbe for å ikke betale bidrag blir skjønnsberegnet til hva han burde kunne tjene og får bidraget fastsatt deretter. |
|
|
|
#14 |
|
Ser lyst på livet
|
Og kanskje med forsinkelsesrenter også? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg synes denne saken er så dårlig skrevet at den fungerer utrolig dårlig som eksempel på noe som helst...
Nei, du har ikke rett i det. Minstesatsen er på 0 for de som tjener over ca. 450 000, så _alle_ får ikke barnebidrag fra staten dersom far er ikke-eksisterende ller ikke betalingsdyktig. Bidraget man får fra staten er uansett oppad begrenset til 1400 kroner, som ikke er så veldig mye, akkurat. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hvis man tjener over 450.000, burde man vel egentlig klare seg selv sånn noenlunde greit også? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan være hun jobber på suppekjøkkenet til frelsesarmeen en dag i året. Da har man ho bidratt. Og man kan skape en sikrere økonomisk ramme ved å refinansiere lån, kontakte kreditorer etc. Det går an å gjøre mye med egen situasjon uten å få penger fra staten. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan gjerne ikke like Tv 2, men programmet går på Tv 3.
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Men det er liksom ikke da jeg trenger de pengene.
|
|
|
|
#20 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Får du ikke pengene av en statlig instans, og Innkrevingssentralen forfølger den som ikke betaler?
|
|
![]() |
| Emneord |
| enslig mor, fattig, hellstrøm |
|
|