|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har festservise fordi det er på fest at ting blir knust og så blir det ikke så ofte brukt så det blir ikke så fort slitt heller, og dermed kan være dårligere kvalitet.
|
|
|
#82 |
|
maler
|
Sv: Har man pent servise?
Veldig enig. Dyre serviser må man bruke. Samme som med dyre klær. *gnien på finklær, men ikke fullt så gnien når det kommer til hverdagstøy*.
|
|
|
#83 |
|
Weeeee
|
Sv: Har man pent servise?Man har pent servise ja. Som man pakker vekk og lagrer på lager man leier.
|
|
|
#85 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har man pent servise?Vi har disse:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Klart man har. Man har faktisk to middagsserviser - et arvet med gullkant som må vaskes for hånd (= lite brukt) Man har også et klassisk, moderne middagsservise som kan vaskes i maskin. I tillegg har man to middagsserviser av noe lavere kvalitet som brukes til hverdags - naturligvis med matchende bestikk. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Vi har to pene serviser. Det ene har mannen fått av mamman sin, hun har spart ett servise til alle sønnene sine. Så det har vi i skapet, men bruker det ikke. Vi har ett juleservise, men ellers bruker vi hverdagsseviset vårt til pent og. Det er keramikk fra Höganes, og passer til både hverdag og pent. Sist redigert av Anne C : 01-11-11 kl 17:00. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Vi fikk penservise til bryllupet, og prøver å ha det framme når vi har middag med venner, høytidsdager (17.mai, julaften, bursdagsfeiringer). Samme med finbestikket (ikke sølvtøy, det gidder jeg ikke). Da vi valgte servise så gikk vi bevisst for krusene i serien, istedetfor koppene.
|
|
|
#90 |
|
ctrl+z
|
Sv: Har man pent servise?Vi har to serviser, men skiller ikke på pent besøk eller ikke. Vi bruker det enkle når det dekkes litt stiligere og det mer spreke når det er uformelt.
|
|
|
#91 |
|
|
Sv: Har man pent servise?Samboer serverer forresten konsekvent kaffi i mummiekoppar frå Ittala, og dei er så fine så.
|
|
|
#92 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Ja,vi har endelig fått pen servise, etter år uten. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Textrovert
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har noen pene kaffeserviser som jeg har arvet. Men ikke sånne hele sett med sukkerskåler, mugger og hele pakka, men kun med kaffekopper, tefat og asjetter. Jeg har ikke finservise til middag, men har kjøpt ganske fint servise på Ikea til 12, og det brukes stort sett bare når vi har gjester.
|
|
|
#94 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har også Iittala Teema til hverdags og litt penere, og New Wave til penest. Også har jeg arveservise på Høttah som sikkert ikke skulle vært vasket i maskinen, men det gjør jeg likevel. Det har gått bra så langt.
|
|
|
#95 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har man pent servise?Vi hadde Skaugum-bestikk da jeg var liten, men det ble etterhvert puttet i oppvaskmaskinen og ble veldig stygt. Jeg har igrunnen tenkt å begynne å samle på den nye versjonen som kan vaskes i maskin. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
One of These Days
|
Sv: Har man pent servise?Jeg hadde før jeg flyttet ut fra eksen, men finservise ble igjen hos ham. Savner det i grunnen når jeg har middagsgjester. Får vel spare opp til et en gang. Jeg synes det er greit å ha et finservise. *knirk* |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har man pent servise?Vi hadde et penservise, Ostindia fra Rørstrand. Men jeg synes aldri jeg fikk brukt det når det sto øverst i skapet, så vi tok det ned og bruker det nå i lett blanding med annet krimskrams. Blandt annet fra IKEA. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Borte
|
Sv: Har man pent servise?Nei, jeg har 20 hvite tallerkener fra Porsgrunn som brukes til hverdags og fest. De er helt enkle og det passer meg fint med nøytrale tallerkener siden jeg er en sånn freak som pynter bordet og legger arbeid i pådekkingen.
|
|
|
#99 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Har man pent servise?Ifb flytting skal vi kjøpe helt nytt hverdagsservise nå, blir sikkert fra Ikea. Det forrige var egentlig ganske bra fra Glassmagasinet, men hadde fått noen hakk her og der og vi hadde kun en igjen av suppebollene. Det er gått ut av produksjon, så jeg har gitt bort alt til mamma som skulle ta det med på hytta.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 31-10-11 kl 12:56. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
Sv: Har man pent servise?Opptil flere