Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstol/forovervendt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-14, 17:55   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol/forovervendt

Det gikk veldig bra i dag, og vi terpet "stramt over lårene, og ligge over skulderen" (sistnevnte er ikke så lett å unngå med denne belteføringen som er på dette setet da) og han er flink.

Skummelt for mor, gøy for gutten, sier han. Like gøy som om en klovn kniper på nesen sin ti ganger, visstnok...

Gammel 04-08-14, 18:26   #2
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det gikk veldig bra i dag, og vi terpet "stramt over lårene, og ligge over skulderen" (sistnevnte er ikke så lett å unngå med denne belteføringen som er på dette setet da) og han er flink.

Skummelt for mor, gøy for gutten, sier han. Like gøy som om en klovn kniper på nesen sin ti ganger, visstnok...

Jeg sjekker fortsatt at han strammer godt nok. Han ble snudd for halvannet år siden.

Gammel 04-08-14, 23:01   #3
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi skal sjekke og hjelpe lenge enda.

Viktigst nå er å terpe det, at det skal. For alle. Alltid.

Gammel 26-06-11, 21:21   #4
Malama

Malama sin avatar

Standard

Sv: Bilstol/ forovervendt

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det er alltid tryggest bakovervendt, uansett alder. Jo lenger de sitter bakovervendt, jo bedre. Altså ingen grunn til å planlegge å snu, tvert imot.

Gjelder vel ikke for den som kjører, i alle fall... tror det er tryggest om jeg ser fremover, tror jeg... Tidligere i uken snakket Knerten om plassene i bilen. Hans plass var der, og Mikro sin var der, og mamma og pappa sine, som nå plutselig er veldig spennende å snakke om, siden vi ikke har faste plasser lenge (mannen kjørte opp nylig) er LANGT DER BAKE! I hans verden er naturlig nok fremsetet "der bak", og slik skal det få forbli lenge. Selv om jeg trodde det var vanlig å snu dem sånn før de begynte på skolen. Men greit, da stresser jeg ikke med det på noen år. Like greit, magen min har ikke det minste lyst å tenke han er så stor på lenge enda. Bakover er fint.

Gammel 27-06-11, 21:05   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TWE går jo for bare svimlende 1500kr på Barnas hus for tiden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:07   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

TWE går jo for bare svimlende 1500kr på Barnas hus for tiden.

Da jeg kjøpte bilstoler til de to eldste holdt jeg på å dø av sjokk da jeg oppdaget at bilstolene kostet 1800 kr. Jeg fant dem på tilbud til 1300-ish. Ting har endret seg litt, nå har jeg bare godtatt at bilsikring koster. 1500 kr er jo ikke lite penger, men til bilstol å være er det noe av det rimeligere man får.

Gammel 27-06-11, 21:10   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Man får jo bilstoler til 1000kr nå og, men jeg har vel også innsett at et bilsete koster nermere 3000kr +-. Akkurat nå har vi Brio og TWE så de var jo en del billigere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 00:37   #8
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hvilke stoler hadde du da?

Vi hadde HTS (tro det eller ei ) til eldstemann i begge bilene og betalte 2500 og 2700 for dem i 2001. BeSafe Kid Royal og Royal Natur var betegnelsene. Husker det ennå. Royal hadde bedre polstring og mer forseggjorte trekk enn grunnmodellen Kid, og Natur hadde i tillegg trekk i bomullschenille eller hva det nå var. Mykt og godt var det hvertfall. Kid kunne den gangen monteres i begge retninger og måtte ha støttebein ved bakovervendt montering. Dette var ekstrautstyr.
Så kom Akta med Cosmic og han fikk den etterhvert. Mener den kostet rundt 3000 kroner da den kom. Kan det ha vært i 2002?

Recarostolene (Start, den gang godkjent fra 9 kg uten magepute) han fikk da han var rundt 2 år (grøss og gru, jeg visste ikke bedre!) kostet også rundt 3000 kroner stykket, og jeg var helt sikker på at stolene var de sikreste på markedet siden de kostet dobbelt så mye som de andre beltestolene. Så begynte de med testing av stoler og Recarostolene gikk på hodet ut umiddelbart.

Bilsikring koster, men er likevel en utrolig billig livsforsikring.

Vi hadde Akta Cosmic til Størsta. Kjøpte den i mai 2002 og den var da enda fersk på markedet. De fleste andre i barselgruppa valgte HTS Kid. Da vi kjøpte så betalte vi 2290,- for Cosmic'en. Den gjør nytta si enda i dag, i form av at den står på vaskerommet for å holde en aktiv 1-åring fast når hun er med i vaskekjelleren (ikke barnevennlig vaskerom).

Jeg tror faktisk at i forhold til mange andre på den tida så satt Størsta lenge bakovervendt, hun ble snudd da hun var 2,5 år (og enda er ikke det særlig lenge i dag).

Bestilte en BeSafe IZI Kid isofix til Minstemor her om dagen, og betalte 4 høvdinger uten å blunke, bare fornøyd over at jeg sparte noen hundrelapper i forhold til veiledende pris.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.