|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)
De har på seg uteklær. Og med det mener jeg klær som tåler å bli rullet i møkk og sånne ting.
|
|
|
#82 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)Så om somrene så bruker dere nesten ikke merkeklær? Vi "bor" ute sommerstid.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)Hvorfor skulle du være så nervøs for klærne, Sitron?
|
|
|
#84 |
|
Kidding, right?
|
Det gjør da mine unger heldigvis også. Møkker seg skikkelig til. Klær er forbruksvarer uansett pris. Så kjøper man dyre klær så har man større klesbudsjett. Rett og slett.
|
|
|
|
#86 |
|
Absolut ateist
|
Kan være du driter penger, men jeg gjør ikke det. Jeg lar f.eks. ikke ungene legge seg i søledammer med bunad på, fordi klærne er rett og slett for dyre til å ødelegge. Merkelig at du ikke forstår det.
|
|
|
#87 |
|
Absolut ateist
|
Nei, men jeg burde kanskje investert i smekker av og til.
|
|
|
#88 |
|
Det gjør vi også. Så da går det selvfølgelig mer i billige klær. Men på byturer, besøk og sånne ting synes jeg det er hyggelig å kle dem opp med litt finere klær.
|
|
|
#89 |
|
På vei
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)Å, billigere klær. På enkelte her virker det som om det er direkte ekkelt å kjøpe billige klær.
|
|
|
#91 |
|
Kidding, right?
|
Lykke til. Puddingen blånekter og river dem av seg - har ikke storesøster skal ikke hun ha heller.
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#93 |
|
Absolut ateist
|
Ja, tilfeldig. Jeg kjøpte vinterjakke, dyr, til eldste for et par år siden. Etter en uke var den raknet i sømmen innvendig og i siden utvendig.
|
|
|
#94 |
|
Kidding, right?
|
Ja, høyst sannsynlig!
|
|
|
|
#95 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)Selvfølgelig kan dyre klær også få flekker, men det er veldig sjelden klærne får flekker som ikke lar seg fjerne, hvis man går inn for det. Bortsett fra akkurat i babymatperioden, kanskje. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Var det meg du siktet til? Jeg liker veldig godt å kjøpe billige klær, og jeg synes mye av det de har på HM er kjempefint. Derfor er det veldig leit når gensere nupper med én gang og bukser ser utvaskede ut etter et par vasker.
|
|
|
#97 |
|
Textrovert
|
Tja. Mannen min er engelsk, og selv om foreldrene hans har en god del penger nå, hadde de aldeles ikke det da han var barn. Både han og søsteren forteller om at de alltid hadde skoleuniformer som var litt annerledes, en litt annen grønnyanse, et litt annet snitt osv., fordi moren så seg nødt til å gå til en litt billigere butikk enn den som "alle andre" gikk til. Og dette ble det mobbing av.
|
|
|
#98 |
|
Tåler regn
|
Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)Tror at endel her glemmer at ungene er i forskjellig alder. Så noen av oss har unger som ruller og bader i søle, mens andre har ikke det. Selvfølgelig det er ikke alltid alder som avgjør, men ofte. Uansett så har jeg en tilbøelighet til å være enig med flere her. I barnehagen har jenta vår "vanlige klær", men pynter henne gjerne opp hvis vi ikke skal ut å leke (som f.eks bytur) Sist redigert av Pelikan : 09-03-07 kl 15:25. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg har kjøpt ei skikkelig dyr "merkebukse" til jenta mi en gang. Den kostet over 400, det synes jeg er fryktelig dyrt for en bukse til ei på ni-ti måneder, og jeg syntes selv jeg var ganske gal. Det var en litt spesiell selebukse i dongeri. Men det endte opp med at de andre buksene nesten bare ble brukt når det ikke var noen vei utenom å vakse denne. Den var så nøytral at den gikk til alt, stoffet var utrolig mykt, den strammet ingen steder og fasongen hemmet ingen bevegelser, den var skikkelig vid og tøff, den var laget med regulerbare seler og oppbrett i bena så den kunne brukes utrolig lenge, den var kjønnsnøytral og en klassisk "barnebukse" (ikke ungdomsklær forminsket til barnestørrelse). Samtidig var den såpass spesiell at den ikke var en av mange. Fargen var såpass mørk at den ikke fikk synlige flekker. Hun brukte den i sandkassa, krabbet på gresset (jo, den fikk en grønskeflekk en gang, som vistes, men den gikk gradvis bort), i skitt og på asfalt. Jeg fantes ikke redd for denne, det var jo det som var så suverent med den! Jeg behøvde ikke være redd for at den skulle få flekker eller bli ødelagt. Den ble bare tøffere jo mer den ble brukt. Det er vel det plagget hun har brukt mest hittil tror jeg. Med tykk longs/genser under om vinteren og rett på bar hud om sommeren. Jeg var virkelig lei meg da jeg måtte innse at hun hadde vokst fra den, og prøvde å finne en til likedan. Men den var selvfølgelig utgått.
|
|
|
#100 |
|
flisespikker
|
Jeg er enig i at over 400 kroner er dyrt for en babybukse, og vi har også hatt flere plagg i 4-500-kronersklassen som har vært langt bedre enn de til halvparten. Jeg har kjøpt flere slike ting når jeg har kommet over dem til halv pris, og blir glad når f.eks. svigermor kjøper slikt i gave.
|
![]() |
|
|