|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg elsker bunaden min. Jeg har festbunaden til Nordhordaland, denne (med litt andre variasjoner i forhold til broderi):
|
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad
Jeg så denne utstilt på Husfliden, og jeg syns den ser flott ut. Kanskje enda mer stilren enn de andre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Hodelin?
|
|
|
#5 |
|
På vei
Hodelin høres bedre ut. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg har grønn Trønderbunad. Jeg synes den er fin, men jeg har aldri hatt noe sterkt forhold til bunaden min liksom.
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg var ufattelig glad i bunaden min da jeg var yngre. Nå har jeg ingen som passer, men jeg har i over et år gått med seriøse tanker om å få sydd igjen ...får bunad av pappa, har bare ventet på den rette vekten, men den kommer jo aldri. Så nå tok jeg faktisk kontakt med en syerske i går og håper på beltestakk til neste 17. mai!
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg synes nordtrøndelagbunaden var veldig fin!
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadnordtrønderbunaden er fin den - det er sant. Den vinrøde har opprinnelse fra Frosta som jeg har ganske tett tilknytning til - så det er kanskje den som vil være naturlig for meg å ha altså.
|
|
|
#10 |
|
har tatt seg sammen
|
Nordtrønderbunaden synes jeg også er helt nydelig!
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadBrodert sjal altså?
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadDet er veeeldig mange røde og blå trønderbunader her, men ikke så mange grønne. Og det er litt ok synes jeg
|
|
|
#13 |
|
På vei
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg fant ikke noe særlig med bilder av sjalet, men det er ett bilde et stykke den i dette dokumentet: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Like blid!
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg er blå nordlandsbunad som jeg er utrolig glad i! Bruker den når jeg kan. I år fikk jeg låne en nydelig hardangerbunad fra 1930, og den er så utrolig fin. Skulle jeg hatt en annen måtte det blitt en sånn!
|
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg har bunad som er tilpasset meg som konfirmant og det har vært en belastning i gravid/ammende/småbarns-årene. Rett og slett fordi den har vært langt unna å passe og det har vært en plage hver festdag hvor jeg egentlig skulle brukt den.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det hjelper å ha en mor som kan bunad... Mamma borderte min bunad til jeg ble konfirmert, og tanta mi monterte den, hun driver med det. Mamma monterer ikke, men hun kan nok til å kunne sy den inn og ut. Hun nektet (og jeg var sånnsett enig) å sy den ut til 17. mai det året jeg hadde termin i august (Jeg tror dog der er nok stoff til det, jeg var en tynn og mager konfirmant og man regnet med jeg ville trenge å legge den ut. Det gjør jeg sikkert, men der er enda myyyye å gå på) men i mine ammeperioder får jeg altså bunad som passer. Ok, litt stram i livet så jeg må trekke inn magen når den festes i år, for den har ikke blitt justert siden vi sydde den inn igjen etter dåpen til Knerten, men det går.
|
|
|
#17 |
|
har tatt seg sammen
|
Toillhøn!
|
|
|
#18 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadtakk for svar, og beklager for trådkupping.
|
|
|
#19 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Au! Det Hardangerbunadskautet gjør vondt! Det er jo en skikkelig trepinne inni der....
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunadJeg har sognebunaden og er kjempegla i den.
|
|
![]() |
|
|