Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai - en viktig dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 12:58   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Hvorfor hater du 17. mai, Fusilli?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:59   #82
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg har også en mann som ikke er særlig keen på feiringer og slike dager. I fjor var 17. mai en tirsdag, og vi var på hytta den helgen. "Feiret" i turbuksa på tur i marken, og kjørte hjemover i joggingsen. Det var litt rart å føle seg så "ustelt" når man kom hjem på kvelden, kjøre forbi festkledde mennesker og på en måte føle seg "utenfor". Nå har vi barn som enda ikke er nådd skolealder, i fjor var eldste tre år. Da følte jeg at ingen av de "visste hva de gikk glipp av", og jeg var heller ikke i spesielt god form, så det passet for oss da.
I år vil nok eldste ha mer glede av det hele, og vi blir hjemme. Når han/de blir skolebarn, vil vi nok holde oss hjemme og kose oss på den festdagen 17. mai er, uansett om 17. mai er en helg eller ukedag.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:07   #83
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg kommer aldri til å "ta barna ut av" 17. mai.
Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke bestandig var like gøy å bære fane uansett vestlandsvær (inkl. hagl/kuling), men jeg kan ikke forstå hva jeg skulle ha gjort uten heller. Vi var der jo, alle i klassen, side om side hvert eneste år og det var jo så fint

Hvis folk begynner å dra på fisketur på 17. mai,
blir det jo ingen igjen til å Feire Ordentlig
- så blir det mer som 4. juli (i Et Annet Land).

(men selvfølgelig ødelegger verken Nip eller Vetle for hele landet dersom dere vil fiske akkurat på denne dagen,
så for meg kan dere gjøre som dere vil )

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:29   #84
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hvorfor hater du 17. mai, Fusilli?

Av mange årsaker.
Det er alltid dårlig vær. Snø, regn, 2 plussgrader og vind.
Det er forventet at man må pynte seg og det er vanskelig i kombinasjon med tidligere nevnte vær.
Det er en fridag fra jobb, som jeg strengt tatt har lyst til å bruke til tur eller andre ting.
Jeg er ikke særlig glad i store menneskemengder.
Jeg syns det er trist at alle vi kjenner alltid har planer sammen med venner og familie og vi ikke har noen å gjøre hyggelige ting sammen med. :selvmedlidende:
Ungene maser non-stop om alt mulig fordi tilbudene er rett foran øynene på dem.
Det er gørrkjedelig å gå i et 17. mai tog som alle deltakerne stresser med å bli ferdig med. Som det systematiske mennesket jeg er så liker jeg oppstilling, hurrarop, sang og marsjering i slike sammenhenger.
Jeg må høre korps-musikk. :grøss:
Jeg får vondt i beina av å stå og gå hele dagen.
Man blir sprutet våt av drittunger og russ med vannbomber. Noe som heller ikke er forenelig med tidligere nevnte 2 grader og vind.

Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men skal gi meg med dette.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:48   #85
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Her skal 17. mai feires 15. mai, og jeg kjenner at vi ikke gidder kjøre over en time hver vei til Sjømannskirka for å henge sammen med nordmenn. Vi skal på Bon Jovi-konsert den 17. Det blir jo en slags feiring, det.

I Norge feirer vi dagen, det føels naturlig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:51   #86
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg misliker 17. mai utrolig mye. Jeg har i grunn aldri likt det. Ikke engang da jeg var barn.


Men mine egne barn liker 17. mai. Eller altså, han eldste bryr seg ikke lenger da. Men hun yngste elsker 17. mai. Det hadde vært utrolig slemt av meg hvis jeg skulle dratt henne med på fisketur nettopp på 17. mai, og latt være å feire dagen. Nei, jeg smiler tappert, og piner meg gjennom dagen.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:54   #87
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.002
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg lider også av en gammel korpsskade, men på meg manifesterer den seg slik at jeg føler ... Vel, avsky, ja, avsky er ordet, når den datoen blir nevnt. Nå har vi de siste årene funnet en måte å feire på som gjør at dagen blir hyggelig, og det innebærer å holde seg unna folkemengdene og feire sammen med et vennepar og deres fire barn.

Jeg tenker en hel del på hva vi feirer denne dagen faktisk. Sangene gir meg fort klump i halsen og rusk i øynene, og jeg synes det er svært, svært viktig å tenke over at vi ikke skal spesielt langt tilbake i tid før vi ikke hadde mange friheter å ta for gitt. Jeg har selv vokst opp med en mamma som ga veldig klart uttrykk for hva hun synes om syttende mai, og det skal jenta mi slippe. Nå skal jeg (heldigvis) jobbe i år, men når jeg er ferdig skal jeg komme pyntet og smilende og kose meg. Om ikke for noe annet så fordi jeg får være sammen med mennesker jeg er glad i og for at jeg bor i et hjørne av verden der vi kan slå på stortomma og feire oss selv. Om det blir aldri så klamt i to plussgrader og sludd.

Hipp, hipp hurra!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:01   #88
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.615
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Dere som hater/ikke liker/misliker sterkt 17.mai
Er det måten dagen markeres på som er problemet eller bør ikke en nasjonaldag markeres i det hele tatt?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:11   #89
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Her er 17. Mai en stor dag og har alltid vært det for meg. Skikkelig Norge patriot. Tradisjonen er bløtkake til frokost, gå i tog, på skolen med leker og gøy for barna, middag hos oss med gode naboer, rømmegrøt og spekemat. Store mengder is. Jeg har gått i korps i 9 år selv, masjert fra skolen til Oslo sentrum forbi slottet og hjem. Nå går frøkna i korps - og hva er 17 mai uten korps? Det hadde for meg vært stusselig.

Koser meg med å pynte kjøkkenet til 17. mai, og alt ute er pyntet og gjort klart til den store dagen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:16   #90
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.798
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dere som hater/ikke liker/misliker sterkt 17.mai
Er det måten dagen markeres på som er problemet eller bør ikke en nasjonaldag markeres i det hele tatt?


Jeg ønsker at nasjonaldagen skal markeres. Men hvorfor trenger alle å gjøre det samme av den grunn? Liker man ikke folkemengder, korpsmusikk og dyre wienerpølser, så må det da være lov å finne på noe annet? Tvangsfeiring kan vel neppe føre til noe positivt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:18   #91
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Dette syns jeg urimelige forventninger. Hvorfor skal lærerne være på jobb uten å få lønn? Er det samme sak med pleiere på sykehjem? Stå ute med de eldre og syke for å se toget.

Er det andre yrkesgrupper som jobber gratis på 17.mai? Jeg spør av nysgjerrighet.

På ungdomsskolen der jeg jobber forventes det at det går minimum en kontaktlærer pr klasse, uansett om 17. faller på en helg også. Tror vi får 500 kr utbetalt for de 3-4 timene.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:18   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Av mange årsaker.
Det er alltid dårlig vær. Snø, regn, 2 plussgrader og vind.

DET kan jeg signere! For tiden har vi sommervær med temperaturer på over 20 plussgrader her, folk går ute i t-skjorte nå. Men du kan banne på at akkurat på dagen 17. mai, kommer det til å regne eller blåse iskald vind. Jeg kan vedde en tusing på det! Så er det sikkert like fint som før igjen 18. mai.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:48   #93
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dere som hater/ikke liker/misliker sterkt 17.mai
Er det måten dagen markeres på som er problemet eller bør ikke en nasjonaldag markeres i det hele tatt?

Jeg har svært positive følelser i forhold til hvorfor vi feirer dagen, det er hvordan som er mitt problem.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:49   #94
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg liker 17. mai fordi ungene liker det.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:49   #95
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dere som hater/ikke liker/misliker sterkt 17.mai
Er det måten dagen markeres på som er problemet eller bør ikke en nasjonaldag markeres i det hele tatt?


Nei altså, jeg har da ikke noe i mot at dagen feires, jeg synes bare det er kjedelig å traske rundt hele dagen. Også er det jo helt sild i tønne i tillegg da. *stønn*


Men min datter synes visst det er kjempeartig, og koselig, så da får man jo bare holde ut. Og jeg går jo ikke rundt og viser min misnøye altså.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:58   #96
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg har ikke sansen for tvangsfeiring av 17. mai, like lite som jeg har sansen for tvangsfeiring av noe som helst annet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 18:02   #97
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

På 17. mai er det barnas ønsker som bør telle mest, synes jeg. Vi gjorde sjelden noe ut av 17. mai før vi fikk barn (bortsett fra en del morsomme fester oppigjennom), men nå som vi har barn, kjører vi standardløpet med tog, pølser og is.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 18:06   #98
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg liker ikke 17. mai, og skulle gitt mye for å stå på et svaberg med fiskestang og en bøtte agn. Men sånn funker det ikke, så det blir å tvinge på seg et smil og pentøy, se på ungene som går i toget og gjøre det beste ut av det det pleier ikke å bli så ille.

Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 18:07   #99
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.035
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg liker 17. mai, men nå er jeg oppvokst i forskjellige land hvor nasjonaldagen pleier å bety militære parader, så jeg har veldig sans for stor folkefest. Og i mange år har 17. mai vært en dag for å samle venner med grillfest om ettermiddagen (noe jeg mistenker ikke skjer i år). Jeg en mann som spiller i et korps som pleier å gå i det store barnetoget i byen, så ulempen har vært en fryktelig tidlig start på dagen i alle år. Heldigvis har jeg og barna feiret de siste årene på kontoret til en kunde på Karl Johan, så vi har hatt et ganske skjermet møte med folkemengdene, men fått kose oss.

I år har vi skolebarn, så jeg regner med at vi holder oss i nærmiljøet. Jeg er høygravid, så det blir deilig å ha en litt roligere morgen. Ellers tror jeg ikke barna har noen klare meninger om hvor vi skal være denne dagen, men de har nevnt at de synes det er rart vi ikke skal til sentrum.

Så svaret er nok at ja, det er en viktig dag. Jeg synes det er flott at mange feirer på forskjellige måter, men jeg er spesielt glad for at det er en festdag for barna.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 18:46   #100
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg liker egentlig 17. mai ganske godt. Litt stress, men mest kos. Men i år blir det kun barnetoget på meg, og så lesing. Jeg har eksamen den 20.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no