|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
I farta!!
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi ønsker oss hytte og skal bygge etterhvert.
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er så heldig å ha foreldre som eier hytte som vi disponerer fritt.
![]() |
#83 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er et hjemmemenneske med behov for lufteturer. Gjerne til Roma og sånn.
![]() |
![]() |
#84 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi kjøpte hytte av typen primitiv i 2008, men er ikke der så veldig ofte, dessverre. Det er ca 18 mil å kjøre, og om sommeren er det så mye insekter der at jeg blånekter å være i nærheten. Men på høsten og før insektsesongen er det flott; det er midt i statlig jaktterreng, men også ikke for langt å kjøre fra havet (det er jo på Senja), så egentlig veldig fint. Det som har hindret oss mest i å bruke den mer, har vært mannens ca. 200 reisedøgn i løpet av året, og relativt slitsomme vannforhold når det ikke er snøfritt.
![]() |
#85 |
Passiv
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi skal aldri, aldri, noensinne ever ha hytte. |
![]() |
![]() |
#86 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi har ikke egen hytte, men får låne mamma og pappas når vi vil. Det er barndomsparadis, med badevann og blåbærtuer om sommeren og skiløyper om vinteren. Vi tre ungene m. familier hjelper selvsagt til med vedlikehold, men føler ikke at vi MÅ stille opp til enhver tid. Mamma og pappa er tross alt spreke pensjonister med god tid og god nok råd, så størstedelen av fiksingen ordner de selv, enn så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er nok et hyttemenneske. Liker å være ute i naturen og ha det stille og enkelt rundt meg. Har ikke lyst å kjøpe egen hytte med det første. Men er så heldig at vi disponerer to hytter. To fjellhytter. En som ligger en times kjøring unna, og en som er 6 timer unna.
![]() |
#88 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?
Det gjør vi ikke heller, men det har sin sjarme. Det skal være Deilig med en laang dusj og å sitte på en do som ikke er fylt med gammel bæsj når man kommer hjem igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Hytte er bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
can-jur
|
Vi har det, bortsett fra at det heter seter
![]() |
![]() |
#91 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi er hyttmennesker, men har ikke hytte selv. Av økonomiske og tidsmessige årsaker. Men vi disponerer to hytter i Oppdalsområdet. Det er svært romslige hytter med varmekabler, kabeltv og vei helt frem til hytteveggen. Hadde det ikke vært det hadde de nok ikke blitt brukt. Vi er bedagelige og det må være overkommelig kjøreavstand fra byen og ett visst comfortnivå på hytta for at vi skal dra dit for en helg eller orke å være der en hel påske eller vinterferie.
![]() |
#92 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Hyttemenneske? Njei. Ikke egentlig. Men vi er veldig mye på hytta.
![]() |
#93 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Det beste med de hyttene vi disponerer er forresten oppvaskmaskin. Jeg kan ikke tenke meg ett liv, eller en ferie, med oppvask :hathathathat:
![]() |
#94 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi har tilgang til to hytter, ei på fjellet med alt av komfort og ei ved sjøen som er 120 år gammal med utedo, brønn og null komfort. Eg trivast aller best i den sistnevnte. Men aller helst med berre voksne som selskap.
![]() |
![]() |
#95 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi har vært veldig hyttemennesker. Bygde ny hytte for 4 år siden. Hver ledige helg dro vi dit og storkosa oss. Det var utrolig deilig å være på hytta, syntes vi da... men så etter 3 år ønsket vi oss større hytte... så vips solgte vi hytta for å bygge ny. Under planleggingen fant vi ut at vi har jammen ett fint hus også og det var godt å være hjemme i helgene syntes ungene. Vi er også en reiseglad familie, så nå har vi lagt hytta på is og reiser masse for det hytta kostet oss og ha pr år, og det er jammen en god slump penger
![]() |
#96 |
Shake it out!
|
Vi har hytte som nesten ble solgt fordi vi glemte å se verden og bare var på hytta. Så ble vi enige om at det går an med både pose og sekk.
![]() |
#97 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Hyttelivet er oppskrytt |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Tror jeg må svare både og på spørsmålet om jeg er hyttemenneske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Borte
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi har to familiehytter til fri bruk og begge ligger på fjellet i samme området. Vi bruker dem veldig masse og elsker å være "på hytta". Jeg syns det er superdeilig å være et annet sted enn hjemme og kobler av i mye større grad om vi er en helg eller ferieuke på hytta. Det som først og fremst gjør hyttelivet avslappende og energiskapende er at man ikke har potensielt husarbeid rundt seg. Jeg er en av de sjuskene som er flink til å sette husarbeid til side mot egen nytelse, men er vi hjemme så blir det automatisk mye rydding, klesvask og ordning i huset. På hytta er alt strøkent når vi kommer, så roter vi så mye vi vil og ordner opp i et skippertak to timer før hjemreise. Det er også lite av andre tidstyver som for eksempel internett og TV. Vi har muligheter til begge deler på den ene hytta, men bruker det aldri. I stedet er vi masse ute og går i fjellet eller skogen, drar og fisker med kaffe og mat i sekken, spiser eviglange frokoster mens ungene er ute på oppdagelsesferd, sitter på verandaen med kaffe og kjeks, tar en kjapp sykkeltur eller joggetur på kvelden, bruker tid på eksotiske ting som vedhogst og blåbærsanking, lager himmelsk god mat fordi vi har så god tid, sover ekstra godt fordi fjelluften er så frisk og god, nyter de norske bygdene og alt de har å by på, bader i iskalde fjellvann, lager skihopp og akeløype og ler oss fordervet av den som aker på snøskuffa, sitter i godstolen med ukeblader og bøker, spiller kunnskapsspill og Mastermind og yatzy til vi ikke gidder mer. Og... ja. Jeg er hyttemenneske. Det spiller egentlig liten rolle om det er en godt utstyrt hytte eller ikke, jeg trives med begge deler. Men skal innrømme at den ny hytta til foreldrene mine er veldig forlokkende på grunn av at det er stort bad, to doer, stor komfyr og oppvaskmaskin, egen TV-stue og nok soverom til hele familien.
![]() |
#100 |
Passiv
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Det ser mer og mer ut som om folk har hytte for å rømme fra husarbeid. |
![]() |
![]() |
|
|