|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleieElektrikerer,energimontører, rørleggere og noen fag til har 4,5 år.
![]() |
![]() |
#83 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleie
Men da er vel ca halve tiden som lærling, og skal den regelen gjelde da også?
![]() |
#84 |
Medlem siden: Oct 2006
Ja lærlingetiden regnes som videregående utdanning.Lærlingene er underlagt lånekassen og kan søke om stipend og lån.
![]() |
![]() |
#85 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleieNår de kan søke om stipend og lån gjelder vel ikke forsørgerplikten lenger. Så da er det jo 2-3 år som er greia vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleieDette skulle jeg vist for 5år siden. Men hadde nok aldri turd å gjøre det like vel. Jeg flyttet hjemmefra som 18åring før jeg var ferdig på vidergående. Rett og slett fordi da hadde jo holdt ut lenge nok og kom til å bli psykisk syk av å bo lenger hjemme. Men jeg turde ikke flytte ut fordi jeg ikke hadde hatt noe å leve av. Men jeg hadde jo ikke kunnet pressa mamma for 8000 i mnd heller. Det er jo det hun utbetalt nesten. Hun har jo bare noen 1000 lapper å leve for selv i mnd. Men kan være greit å ha dette i bakhånd om hun begynner på samme måten med min bror som nå er 15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Passiv
|
![]() Sv: NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleieLærlinger har egen inntekt, de får ikke bidrag nei. Skulle også bare mangle - lønna er ikke så halvgæli. |
![]() |
![]() |
#88 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Ja, men det er nettopp det. Forsørgerplikten fortsetter da, men rettighetene som foreldre og påvirkningsmuligheten f.eks. i forhold til hvor barnet bor, er borte vekk. Det henger ikke på greip. Skal man forlenge det ene, må man også kunne forlenge det andre.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |