|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Låner eller kjøper du bøker | |||
| Jeg låner av venner/kjente/familie |
|
48 | 31,79% |
| Jeg låner på biblioteket |
|
85 | 56,29% |
| Jeg kjøper bøker |
|
120 | 79,47% |
| Annet |
|
7 | 4,64% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerLåner! GIdder ikke bruke penger på noe jeg får låne gratis på biblioteket
|
|
|
#82 |
|
geskjeftig
|
Sv: Låner du - eller kjøper du bøker
Fordi den var så bra!
|
|
|
#83 |
|
Fola Blakken
|
Fordi noen leseopplevelser er så gode at de ikke kan oppleves bare en gang!
|
|
|
|
#84 |
|
flisespikker
|
Jeg leser så å si aldri bøker der poenget er å finne ut hvem morderen er. Det kan være noe der.
|
|
|
#85 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJeg leser ofte bøker om igjen. Det betyr ikke at jeg ikke fikk med meg innholdet første gang, men for det første har jeg lest bøker i ganske mange år, og når det er 10 år siden sist, så kan noe ha forsvunnet og det kan være fint å lese det om igjen. For det andre er det noen bøker som er så fine at jeg leser dem om igjen bare for opplevelsen, eller så morsomme at jeg må le av dette en gang til. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJeg leser bøker flere ganger fordi det er noe i de jeg gjerne vil oppleve igjen.
|
|
|
#87 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerBegge deler omtrent like mye. Om jeg skal ut å reise eller det er en spesiell bok jeg vet er bra, så kjøper jeg den. Ellers låner jeg av venner, naboen, og på biblioteket.
|
|
|
#88 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerLåner på biblioteket.
|
|
|
#89 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerLåner mest på biblioteket, men det hender jo man kjøper også.
|
|
|
#90 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerFår ikke svart på pollen, da jeg kjøper brukt, nytt og låner på biblioteket. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJo forresten... |
|
|
|
|
|
#93 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJeg kjøper. Noen få gir jeg videre, men stort sett må jeg eie både filmer og bøker som jeg har sett. Noen særegenheter må man vel ha.
|
|
|
#96 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Å lese en god bok rører noe i meg, akkurat som når jeg hører en fin sang, og det gjør jeg jo heller ikke bare en gang. Det kan være noe med innholdet, men det kan også være språket. Det har hendt mange ganger at jeg har lest en bok to ganger rett etter hverandre.
|
|
|
#97 |
|
Glamorøs
|
Nå er alle bibliotekene i hele Norge knyttet sammen, og du kan bestille bøkene på nett gjennom en diger, søkbar database. Jeg leser også helst engelsk, og det er svært få bøker jeg ikke har fått tak i.
|
|
|
#98 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerVi begynte å bruke bibliotektet når vi hadde lite penger, og lånte da først og fremst bøker, film og spel til ungane. Nå låner eg også lydbøker til meg sjølv. Vi er på biblioteket ca. 2 laurdagar i månaden. Det er jo rett og slett koselig å sitte der med ungane og bla i bøker, lese for dei, og la dei få velge ut ein liten haug som vi låner. Vi låner gjerne to fulle posar, og les for dei kvar kveld. Nå har eldste begynt å lese på senga sjølv. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerAlle 3 alternativene, men jeg kjøper mest på loppis til meg selv, men handler fra bokklubbens barn til ungene. Grunnen til at jeg handler mest på loppis er både at det er så billigt, og at jeg ønsker meg en del gamle bøker som ikke er så lett å få tak i i bokhandel.
|
![]() |
|
|