|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg har ingen problemer med kirkebesøk, juleavslutninger eller lignende. Jeg synes det er en del av kulturhistorien. Men så savner jeg også den gode gamle dramatiseringen av juleevangeliet på skolen også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken
Nei, det er absolutt ikke et likeverdig tilbud. Det er et tilbud preget av ledelse som er redd for at ingen vil gå i kirken hvis det ikke er det beste (eneste) reelle tilbudet.
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg personlig har ingenting imot at ungene går i kirken på juleavslutning, men det handler jo om prinsippet selvsagt. At f.eks muslimske barn blir utelatt fra det som i utgangspunktet er tenkt som en kosedag synes jeg ikke er greit i det hele tatt. Jeg synes skolene burde ta konsekvensen av at vi faktisk lever i 2010 og skaffe nye juletradisjoner.
|
|
|
#7 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg synes også det. Og skolen vår har innrømmet at de ikke har tenkt noe over det, eller har noen særlig grunn til å gå der. Det har bare "alltid vært sånn". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenPå vår skole har de forresten Vinterball. 22. desember. Det er helt nøytralt. |
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Vår skole har juleball, men det er i år endret til vinterball, det fører ikke til at de som tidligere ikke gikk på juleballet (muslimer og Jehovas vitner) ønsker å delta i år. Ballet ligger for tett opp til jul og forbindes derfor med jul og siden det bare er navnet som er endret, vil de ikke delta. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Her på landsbygda så ser det ut til å være sånn at det synes man ikke gjør noe - er det vinterball så er det per def nøytralt og om noen og enkelte da velger å ikke komme så passet det sikkert ikke for dem den dagen. |
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
-Det er veldig synd å vokse opp uten en tro! , som barnehagetanta fortalte meg i fjor.
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jepp, jeg er enig i at formuleringen i brevet var litt uheldig/lite gjennomtenkt, selv om jeg ikke ville valgt "emosjonell utpressing" for å beskrive det.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg for min del avholder nå tilfeldigvis midtvintersblotet mitt rundt 24. desember jeg, da. |
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Ikke tilfeldigvis, egentlig. Jeg hadde jo egentlig tenkt å ha blotet den 21., men siden kristenfolket har prakket på meg alle de upraktiske helligdagene, bøyer jeg meg for dem, og avholder det den 24. i stedet. Raus, er jeg.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Djeez. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Well, look who's talking.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenVi hadde nesten kirkebesøk forrige dagen, egentlig. Det kom noen folk med en bibel her og ville samtale med oss. Drammen og jeg holdt nesten på å sloss for å få være fus til å takke nei. |
|
![]() |
|
|