|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg ser helt fint uten briller. Jeg er litt lysømfindtlig, men fungerer helt greit med solbriller i solskinnet. Jeg er mer avhengig av solbriller nå enn i fjor, men akkurat i år har det ikke være noe stort problem akkurat (på grunn av elendig vær).
|
|
|
|
#2 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg skal operere -6 og -7,5 om en uke med IntraLASIK, hvor hele operasjonen foregår med laser. Senteret har sagt at det er en viss mulighet for reoperasjon når jeg er så nærsynt, men at det er nok hornhinne til å reopereres. Jeg har fått med meg Valium for å ta en time før operasjonen. Jeg har brukt briller/linser i over 25 år så dette skal bli spennende. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Laseroperasjon av øynene
Jeg hadde -5,75 og -6,5 og opererte med samme metode og angrer som en hund på at jeg ikke gjorde det før. Operasjonen av easy peasy og synet er bortimot perfekt. Det var litt ustabilt en periode og litt langsynt på ene øyet etter et halvt år, men nå tenker jeg ikke over at jeg en gang i tiden ikke så en skjit bortsett fra når jeg kjører bil når det er mørkt og vått, da må jeg konse litt ekstra.
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Godt å lese slike solskinnshistorier rett før |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høres omtrent ut som meg, jeg hadde -6,75 og -6,25. Har nå helt perfekt på det ene øyet og -0,25 på det andre og legger ikke merke til den lille forskjellen lengre. Det siste ang mørke og bilkjøring har jeg også men det blir bedre og bedre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneSiste etterkontroll på lørdag. Jeg hadde -4 før operasjonen. Synet er nå absolutt perfekt. Jeg har bare godt å si om dette
|
|
|
#7 |
|
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg var på øye-pol sist helg (for noe annet) og synet mitt er fremdeles perfekt, 3,5 år etter laseroperasjonen.
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg tør fremdeles ikke, men ser ikke så godt med linser pga skjeve hornhinner. Briller liker jeg ikke å bruke.
|
|
|
#9 |
|
ekstremt trøtt
|
Drammen øyekirurgiske klinikk. Veldig fornøyd med de. Han har gjort utrolig mange operasjoner, noe jeg syns var en trygghet.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sånn har jeg det også. Linser funker ikke særlig godt på øynene mine, særlig ikke på det høyre øyet som også er det dominante øyet mitt. Jeg er lei av linser, men orker ikke bruke briller. Også tør jeg ikke å operere.
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Laseroperasjon av øyneneI dag var jeg under laserkniven, og selv om jeg altså hadde bestemt med for LASEK, ble det LASIK. Rett og slett fordi jeg grudde meg så fælt til det eventuelle ubehaget etterpå. Så derfor ombestemte vi oss, både øyenlegen og meg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Åhh gratulerer! Jeg har også så veldig lyst til dette. Er dritlei briller for å si det mildt.
|
|
|
#14 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneIkke mere? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Laseroperasjon av øynene007, kan jeg spørre hvilket firma gjorde du det hos?
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Usikker på om det er noen kjede, men her er en link: http://www.oyelege.com/ |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneSom jeg har skrevet tidligere så tok jeg laseroperasjon i Vilnius... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øynenehttp://www.lasikreise.no/default.pl?showPage=192
Jeg ringte istedet fastlegen og ba om en henvisning til øyelege både når jeg skulle ha forundersøkelse og etterkontroll...
Iflg øyelegen jeg var hos før jeg bestilte operasjonen så var risikoen i forhold til _mine_ øyne akseptabel.... |
|
|
|
![]() |
|
|