|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
| Se resultatene: Er det greit å strikke på kurs? | |||
| Ja |
|
6 | 5,17% |
| Ja dersom det ikke kreves noe annet enn at man sitter og lytter og eventuelt noterer litt |
|
26 | 22,41% |
| Det kommer an på kurset |
|
37 | 31,90% |
| Nei |
|
45 | 38,79% |
| Bare hvis man deler ut kopier av oppskriften til alle de andre kursdeltakerne |
|
2 | 1,72% |
| Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?
Innser at jeg må ha en liten spørris neste gang jeg holder kurs og ser noen strikke (det har enda ikke skjedd):
|
|
|
#82 |
|
maler
|
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Jeg kan egentlig ikke forstå at jeg ser uengasjert ut hvis jeg strikker heller, da er jeg jo 100% tilstede. Jeg både stiller spørsmål og noterer og har evt øyenkontakt med kursholder hvis han driver med sånt. Jeg har teknikker uten strikketøy også, for det er jo ikke alltid det passer med noe i fanget. Men jeg kan ikke tenke meg jeg ser mer engasjert ut da.
|
|
|
#83 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Jeg strikker ikke, men hvis notatskriving / manuslesing / urelatert programmering på laptop kommer i samme kategori, så vil jeg si det kommer an på kurset. Hvis det er et kurs hvor man skal lære noe og må følge med, da vil jeg si det kommer an både på kurset og den enkelte.
|
|
|
|
#84 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Altså, jeg vet veldig godt at vi lærer på forskjellige måter. Jeg har også hatt en professor som roste de studentene som strikket, fordi de stimulerte hjernen. Likevel synes jeg at strikking på en måte er "hobby-arbeid" som kan gjøres andre steder enn på kurs. (jeg tror jeg er mer velvillig til det i en student-situasjon faktisk, ikke spør hvorfor). |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Er strikking på kurs bransjeavhengig, mon tro? Jeg har aldri sett det i min bransje, og min fordomsfulle indre stemme sier at det sikkert er mest vanlig i kvinnedominerte yrker.
|
|
|
#86 |
|
Men først, kaffe!
Vet ikke, men i min bransje tror jeg strikking på kurs ville vært et karrieremessig selvmord. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Hertuginne
|
Jeg jobber i en veldig mannsdominert bransje, og strikking er noe jeg gjør av og til og av og til ikke. Det kommer helt an på hvor godt jeg kjenner de andre deltakerne og kursholderen. Men jeg er ikke den eneste som har strikket på større jobbsamlinger, altså. Men at det vekker litt åtgaum er det ikke tvil om, men ikke på en negativ måte.
|
|
|
#88 |
|
Skal rømme
|
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Det kommer an på type kurs og bransje, men generelt synes jeg det er en uting. Jeg blir ikke sur når noen strikker når jeg har presentasjoner og lignende, men jeg tenker at de ikke er spesielt engasjerte.
|
|
|
#89 |
|
Bare sær
Hvis jeg skal sitte og notere hele tiden må jeg tenke på hva jeg skriver, og da forsvinner oppmerksomheten gjerne fra det som sies mens jeg noterer det som ble sagt.
|
|
|
#90 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Det kommer an på kursets tema og størrelse.
|
|
|
#91 |
|
maler
|
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Det verste av alt er powerpointpresentasjoner. Da sliter jeg veldig med å holde fokus hvis jeg ikke har noe alternativt fokuspunkt. Og nei, det hjelper ikke å notere. (Selv om jeg noterer også, det er bare det at det hjelper på konsentrasjonen bare i den grad det er noe vettugt å notere, og ikke for mye sådan heller). Gammeldags opplegg hvor det skribles litt underveis på ei tavle er enklere å fokusere på.
|
|
|
#92 |
|
trøtt
|
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Jeg strikker hvis jeg kan.
|
|
|
#93 |
|
søt
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Hm, kanskje jeg skal ta med masse garn og pinner neste gang og sjekke om folk følger bedre med, og de må naturligvis strikke noe til MEG.
|
|
|
#94 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Jeg strikker både på kurs og møter, men jeg ser det selvfølgelig an litt. Ble sittende fremst på et kurs jeg var på en gang, og vurderte å la strikketøyet ligge, helt til sidemannen, som jobbet på hovedkontoret og selv skulle holde et innlegg tok frem sitt
|
|
|
#95 |
|
navnet sjemmer ingen
99% av kursene jeg er på har PP-presentasjon hvor vi har fått utdelt alt på ark. Det som da noteres er minimalt og begrenser seg til understrekning, enkle ord og noen piler. Det klarer jeg fint mens jeg strikker eller hekler. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
maler
|
Neida, det kan fint være riktig folk og i riktig tid og sted selv om det ikke er all verden å notere. Man kan vite det meste fra før, men er der for å få med seg det siste nye og evt diskutere med en ekspert innen feltet. *ok nå beveger vi oss inn på en type møter hvor jeg for det første neppe hadde hatt strikketøy, og for det andre ikke ville blitt lagt merke til med strikketøy grunnet antall mennesker i salen*. Men uansett, det er ikke alltid man er på et kurs hvor det meste er nytt. Det kan være nyttig for det.
|
|
|
#97 |
|
One of These Days
|
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Jeg strikker alltid på kurs! Har til og med fått positiv oppmerksomhet fra foredragsholder om strikking, siden han, Håvard Tjora, hadde erfaring av at de som strikker alltid får med seg alt han sier. Hvis jeg ikke strikker, tenker jeg ofte på helt andre ting enn det foredragsholder sier. Drudler gjerne, skriver notater til andre ting eller drømmer meg vekk, med strikketøyet i hendene får jeg omtrent ordrett med meg hele kurset. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Epikur
|
Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?Jeg strikker ofte, og da med trepinner, så klart. Jeg strikker stort sett sokker, babytepper eller andre enkle ting, som gjør at jeg ikke må telle noe særlig, ikke følge mønster eller skifte farger. Jeg har aldri opplevd å få negative reaksjoner på det, og jeg noterer samtidig, stiller spørsmål og følger vel kanskje bedre med enn mange av dem som ikke strikker. Jeg er en sånn som liker å gjøre flere ting samtidig og detter fort ut eller begynner med noe annet om jeg ikke har noe i hendene.
|
|
|
#99 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hun sa det var helt opp til meg, så lenge jeg klarte å følge med på foredraget. Jeg strikker leggvarmere nå, så det krever ikke spesielt mye konsentrasjon. Men visste også at kursholderen var en veldig direkte person så da måtte jeg være forberedt på evt kommentarer fra han.
|
![]() |
|
|