Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 11:19   #81
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?

Jeg skjønner at jeg har FB-venner som har vett til å ikke spre møkk. Men hva i all verden er det som står i denne statusen som gjør den så mye verre enn alle andre teite fellesstatuser på FB?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:28   #82
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har heldigvis ikke venner som legger ut slikt kvalmende og sentimentalt oppgulp. Fytti helvete.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:33   #83
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg skjønner at jeg har FB-venner som har vett til å ikke spre møkk. Men hva i all verden er det som står i denne statusen som gjør den så mye verre enn alle andre teite fellesstatuser på FB?

Det er denne:

Ett barn fortalte sin mor "Mamma, jeg malt ditt laken med leppestift" rasende slår hun barnet bevisstløs. Så angret hun hva hun hadde gjort og ba barnet om å åpne øynene men det var for sent.. Hans lille hjerte hadde sluttet å slå. I soverommet på lakenet sto det "MAMMA JEG ELSKER ......DEG". Post dette på din status i... minst en time for å vise at du er imot barnemishandling.

Kopiert fra en "venn" på FB, det gikk ikke an å ta bort uthevingen her inne, visstnok.
Skikkelig dårlig språk, grammatikkfeil og egentlig ganske teit hele greia. Overdramatisk og teit. Men allikevel synes jeg den er vond, og jeg blir provosert over det siste avsnittet. Det å være imot barnemishandling er vel intet annet enn en selvfølge.

Ei av disse på lista mi (det er heldigvis ikke mange) som legger ut sånt til støtt og stadig, er også en racer på å legge ut diverse artikler og snutter av mishandlede unger og dyr, så man får DE bildene slengt rett i fleisen på newsfeeden. Jeg vurderer å slette henne altså.

Gammel 18-11-10, 11:37   #84
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den er forferdelig usmakelig, ikke bare teit. Jeg reagerte faktisk fysisk med kvalme når jeg leste den og vedkommende er nå ignorert. Jeg orker ikke å bli utsatt for sånt, rett og slett. Jeg kan irritere meg over lame kjedestatuser og så la det være med det (og et knegg), men denne var helt grusom rett og slett.

Gammel 18-11-10, 11:38   #85
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarte visst ikke å dy meg likevel.

Gammel 18-11-10, 11:40   #86
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det er vel den samme trangen som gjør at vi hoster opp alskens triste greier utover i denne tråden. Historien om Margrete Kind leste jeg som barn, og kan fortsatt gråte over fester som ingen kommer i. Hjerteskjærende er ordet.

Forøvrig er det ikke tenåringer som har postet dette på min "hjemmeside". Men fjortiser er de sikkert fortsatt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:44   #87
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke spesielt sjarmerende den der, nei.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:45   #88
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett den ofte de siste dagene.
La meg si det slik, det er ikke mine venner og kollegaer i barnevernet som legger ut den type statusmeldinger. For meg blir den bare teit. Bare laget for å skape dårlige følelser og fint lite reflekson. Jeg er motstander av alle disse tøysestatusmeldingene. De blir kopiert og puttet inn i statusfeltet i hytt og pine, som om det liksom viser at en er et engasjert medmenneske. Urk.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:51   #89
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har et par (eller flere) på vennelista mi som hele tiden legger ut sånne grusomme statuser, som feks. den som florerer der inne nå om den lille jenta som blir slått ihjel av mora si for å ha tegnet "jeg elsker deg mamma" på lakenet, og så "sett denne på statusen din for å vise at du er imot barnemishandling". Hæ? Jeg blir skikkelig dårlig av sånne statuser, får det jo ufrivillig slengt rett i trynet, og jeg skjønner ikke vitsen heller. Skal jeg sette det på statusen min for å forhindre at noen av mine venner mishandler ungene sine, liksom?

Jeg er helt enig, Iset... som om man ikke får nok gjennom media som det er. Fikk den du viser til i går... hjerteskjærende og fryktelig unødvendig å ha på sin egen status.

Gammel 18-11-10, 11:54   #90
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Hvorfor er det ingen som støtter NAV-arbeidere? De blir jo utbrente, deprimerte og halvdøde over en lav sko, og har det verste arbeidsmiljøet i Norge. Og de er sikkert både tissatrengte og slitne de også.

NAV-arbeidere har INGEN sympati og støtte fra meg lenger... Skulle gjerne likt å se overtids-listene til en NAV-ansatt....En digresjon forøvrig.

Jeg er tissatrengt og sliten i jobben min innimellom... kommer dessuten ofte hjem 4-8 timer for sent hjem enn forespeilet fordi det snøøøøøøøør.... Stakkars meg.

Gammel 18-11-10, 11:59   #91
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg takler ikke kjedemail, kjedestatuser eller annet "ræl" som blir kopiert og sendt videre. Kan innimellom strekke meg til å sitere noe fint som er sagt, et ordtak eller noe - men da må det være meget spesielt og bra.

Flere ganger har jeg vært på nippet til å kommentere noe og be personene slutte, men jeg har holdt meg i trøya til nå. Et par venner av meg som sendte masse kjedemail har jeg gitt beskjed til. Jeg har IKKE tid til å lese slikt, og det interesserer meg overhodet ikke. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte gjerne være kjedelig og alvorlig.....

Jeg syns det er like ille med alle de teite "en venn er en som støtter deg osv......masse dritt..." som også legges ut. Hvorfor føler noen et behov for å opplyse verden om hva en god venn er? Som om det finnes noe fasitsvar....

Gammel 18-11-10, 12:00   #92
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Denne?

Gammel 18-11-10, 12:01   #93
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Denslags grovt forenklede og ekstremt tabloide kjedebrevuttalelser er kun med på å øke unødvendig støy rundt viktige saker som gjør at omverdenen lukker ørene og øynene for de faktisk treffende budskapene."

Kanon-bra!

Gammel 18-11-10, 12:01   #94
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Finnes det innstilling på FB som lar en velge hvem en vil få opp få feed'en eller ei?

Gammel 18-11-10, 12:19   #95
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Finnes det innstilling på FB som lar en velge hvem en vil få opp få feed'en eller ei?

Det er vel bare å holde musepekeren over en melding, trykke på det lille krysset som kommer opp og velge "Skjul alt fra ...", mener jeg. Flittig brukt her, i alle fall. Mulig det kan gjøres på en annen måte også.

Gammel 18-11-10, 12:26   #96
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det er vel bare å holde musepekeren over en melding, trykke på det lille krysset som kommer opp og velge "Skjul alt fra ...", mener jeg. Flittig brukt her, i alle fall. Mulig det kan gjøres på en annen måte også.

Fantastisk! Hvorfor har jeg ikke sett det før ? har jo kontroll på det meste av andre FB innstillinger

Gammel 18-11-10, 12:44   #97
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tåler virkelig ikke høre "Tyven Tyven" med DumDumBoys. Tristeste sangen i verden

Gammel 18-11-10, 12:59   #98
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg tåler virkelig ikke høre "Tyven Tyven" med DumDumBoys. Tristeste sangen i verden

Uff ja...

Gammel 18-11-10, 13:08   #99
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jepp. Og Tears in heaven.

Gammel 18-11-10, 13:19   #100
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke slå av Gustav Lorentzen. Jeg mener det ble laget en musikkvideo av den også, som havnet på barnetv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.