|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenAh. Atter en gang setter jeg veldig stor pris på de ansatte i vår barnehage som enten har forståelse for at folks familiesituasjoner er forskjellig og hjelper med å tilrettelegge hverdagen, eller sier i fra med en gang om det er noe som de som pedagoger ser er uheldig for barnet, i stedet for å okke seg over at "sånn ville jeg aldri gjort det selv". |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenLegg sammen ansatte som mener seg berettiget til å dømme om årsakene til folks hverdagsvalg, og mulighet til å gjøre som de foreslo i Absalones barnehage og si opp plassene for dem som tar gale valg, og du får en barnehage jeg er veldig glad for at jeg slipper å ha barn i.
|
|
|
#83 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJeg forstår heller ikke hvorfor barnehageansatte ikke tar opp ting de anser som uheldig for barna med foreldrene i de aktuelle situasjonene!
|
|
|
#84 |
|
Øyboer
Sv: 8 timers makstid i barnehagenHadde jeg fortalt foreldrene at jeg synes det er uheldig for barna så hadde jeg fått store problemer med styrer. Vi fikk lov å tipse om at lange dager er tungt for de minste barna de første ukene, og gjorde det til alle foreldre. Ellers så har barna lov å komme og gå så mange ganger og når de vil i løpet av barnehagens åpningstid. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenMen da er det jo noe galt med styrer!?? Nå snakker vi tilfeller hvor slikt blir gjort mer enn én gang vil jeg tro, hvor man over tid ser at dette virkelig ikke er noe bra for barnet/barna det gjelder!? I så tilfelle er det jo ganske sprøtt at det skal hysjes ned, på lik linje med at det blir hårreisende å okke seg over enkelttilfeller og en gang i blant.
|
|
|
#87 |
|
Øyboer
Sv: 8 timers makstid i barnehagenÅ okke seg over enkelttilfeller er håreisende. Men når man ser det skjer om og om igjen så får man vondt av barna, selv om det ikke er barnevernsmateriale akkurat. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: 8 timers makstid i barnehagenKlart de har lov, men dere som jobber der har jo et faglig ansvar. Godtar dere virkelig at dere ikke får ta opp ting med foreldrene? Det synes jeg er mye verre enn at foreldre henter og leverer flere ganger om dagen.
|
|
|
#89 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: 8 timers makstid i barnehagen
Hun begrunnet jo i et innlegg over her hvorfor det var uheldig for de minste barna. Jeg synes ikke det var ubegrunnede kjerringvurderinger.
|
|
|
#90 |
|
www.bomulls.no
|
Ubegrunnende ja. Jeg tenkte i tilfeller der det var grunn til bekymring, uten å vite noe om hvor dårlig nevnte barn takler situasjonene som har blitt skissert som uheldige. Det er jo uansett kjempebra om ansatte tar signaler de får gjennom erfaringer de har gjort seg på alvor og ikke bare lukker øynene.
|
|
|
#91 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenSå du mener at du under foreldresamtalene ikke har lov til å nevne hendelsen at storebror ble lei seg fordi lillesøster var hentet eller hva det nå var du skrev? Det høres da utrolig merkelig ut at styrer skulle gi deg store problemer av den grunn. Jeg håper virkelig ped.led i vår barnehage forteller meg om mitt barn har reagert negativt på noe jeg har gjort. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
maler
|
Hvis du går ut fra at de fleste foreldre er oppegående, vil du komme langt med å fortelle om barnets reaksjoner i en gitt situasjon. Det vil ikke nødvendigvis sikre at det aldri gjentar seg, men de fleste foreldrene vil sine barns beste og strekker seg langt for at de skal ha det så bra som mulig. Hvis jeg for eksempel tror at storebror vil synes handleturen vi må på etter minstens tilvenning i bhg vil være ulidelig kjedelig og dermed skåner han fra den ved å la han bli i barnehagen mens jeg handler med minsten på slep, vil jeg jo aldri skjønne at jeg tok feil hvis de ansatte bare stønner og himler bak ryggen min. Får jeg imidlertid vite at storebror ble veldig lei seg og var utrøstelig hele tiden jeg var borte, vil jeg velge annerledes om en tilsvarende situasjon kommer opp. Man trenger ikke alltid ta opp høytidelig at "jeg mener du gjør uheldige valg for barnet ditt", men de barnehageansatte bør si fra i en nøytral og grei tone om hvordan barna reagerer på ulike situasjoner. Det kan jeg ikke tenke meg gir problemer med noen ledelse.
|
|
|
#94 |
|
Øyboer
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDet er ikke noe som gir seriøse bekymringer, vi får bare litt vondt av barna fordi i våre øyner er det unødvendig. Men foreldrene har nok sine grunner. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenVet du, om dette er et vedvarende problem så tror jeg rett og slett ikke noe på at styrer knebler deg. Og er det ikke et vedvarende problem så er det vel ikke noe annerledes å si i forbifarten dagen etterpå at x reagerte sånn og sånn, enn det er å si at x har kranglet litt i dag? Sånn om du føler at situasjonen er så kjip at du burde si noe liksom. Er den ikke ille nok til å si ifra til foreldrene, så er den ikke ille nok til å klage på internettet heller. Makan. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Ekvilist
|
Hvordan vet man om foreldrene er sykemeldt, på AAP eller har andre grunner (f.eks helsemessige) for å levere barna i barnehagen selv om de selv er hjemme? Jeg har aldri holdt barnehagen oppdatert på min status som sykemeldt i de periodene hvor jeg har vært sykemeldt etc. Men nå vet jeg iallefall at det er en viss sjans for at de Tenker sitt™ om de stakkars barna våre. Triste greier.
|
|
|
#97 |
|
maler
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenMen akkurat det med at det i deres øyne er unødvendig er det jeg reagerer litt på. Hva vet du om det? Og hvis barna reagerer negativt, vet foreldrene det? Jeg synes egentlig ikke man bør mene så mye om hva som er nødvendig og ikke uten å ha snakket med foreldrene skikkelig om hele situasjonen.
|
|
|
#99 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenMitt barn på 3år trenger ikke å være i barnehagen mer enn 6 timer om dagen, ofte er hun der 8 timer allikevel fordi jeg velger å trene før jeg henter henne. Hun storkoser seg med vennene sine, og jeg slipper å bruke voksentid med kjærsten på trening etter leggetid. Vin-vin, men jeg skjønner nå at de barnehageansatte sikkert tenker sittTM fordi jeg kommer rekende kl 4 og henter i svett treningstøy. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: 8 timers makstid i barnehagenHehe, det hender jeg er på joggetur rett forbi barnehagen før jeg henter. De får Tenke Sitt så mye de vil. Og da jeg var gravid og sykemeldt og Junior var usedvanlig trassete, hente det at jeg hentet en del senere enn jeg måtte - rett og slett for å minimere antall konflikter per dag.
|
![]() |
|
|