Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

8 timers makstid i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 19:59   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 timers makstid i barnehagen

Ah. Atter en gang setter jeg veldig stor pris på de ansatte i vår barnehage som enten har forståelse for at folks familiesituasjoner er forskjellig og hjelper med å tilrettelegge hverdagen, eller sier i fra med en gang om det er noe som de som pedagoger ser er uheldig for barnet, i stedet for å okke seg over at "sånn ville jeg aldri gjort det selv".

Dsjises.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 20:02   #82
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legg sammen ansatte som mener seg berettiget til å dømme om årsakene til folks hverdagsvalg, og mulighet til å gjøre som de foreslo i Absalones barnehage og si opp plassene for dem som tar gale valg, og du får en barnehage jeg er veldig glad for at jeg slipper å ha barn i.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 20:02   #83
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg forstår heller ikke hvorfor barnehageansatte ikke tar opp ting de anser som uheldig for barna med foreldrene i de aktuelle situasjonene! Det synes jeg er trist ...

allium: En får takke oven for at vedkommende nevnt tidligere ikke har noen sentral posisjon i barnehagen, og håpe (jeg tror inderlig) at øvrige ikke tenker på samme måten!

Gammel 04-11-10, 20:03   #84
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg fortalt foreldrene at jeg synes det er uheldig for barna så hadde jeg fått store problemer med styrer. Vi fikk lov å tipse om at lange dager er tungt for de minste barna de første ukene, og gjorde det til alle foreldre. Ellers så har barna lov å komme og gå så mange ganger og når de vil i løpet av barnehagens åpningstid.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 20:07   #85
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Men da er det jo noe galt med styrer!?? Nå snakker vi tilfeller hvor slikt blir gjort mer enn én gang vil jeg tro, hvor man over tid ser at dette virkelig ikke er noe bra for barnet/barna det gjelder!? I så tilfelle er det jo ganske sprøtt at det skal hysjes ned, på lik linje med at det blir hårreisende å okke seg over enkelttilfeller og en gang i blant.

Gammel 04-11-10, 20:09   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt om en profesjonell styrer ikke ønsker at barnehagens ansatte skal komme med ubegrunnede kjerringuttalelser til barnas foreldre.

Gammel 04-11-10, 20:11   #87
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Å okke seg over enkelttilfeller er håreisende. Men når man ser det skjer om og om igjen så får man vondt av barna, selv om det ikke er barnevernsmateriale akkurat.
Synes ingen ting om å forhåndsdømme som jeg har opplevd " de kommer garantert ++++"

Gammel 04-11-10, 20:11   #88
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Klart de har lov, men dere som jobber der har jo et faglig ansvar. Godtar dere virkelig at dere ikke får ta opp ting med foreldrene? Det synes jeg er mye verre enn at foreldre henter og leverer flere ganger om dagen.

Gammel 04-11-10, 20:11   #89
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skjønner godt om en profesjonell styrer ikke ønsker at barnehagens ansatte skal komme med ubegrunnede kjerringuttalelser til barnas foreldre.

Hun begrunnet jo i et innlegg over her hvorfor det var uheldig for de minste barna. Jeg synes ikke det var ubegrunnede kjerringvurderinger.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 20:12   #90
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ubegrunnende ja. Jeg tenkte i tilfeller der det var grunn til bekymring, uten å vite noe om hvor dårlig nevnte barn takler situasjonene som har blitt skissert som uheldige. Det er jo uansett kjempebra om ansatte tar signaler de får gjennom erfaringer de har gjort seg på alvor og ikke bare lukker øynene.

En balansegang altså.

Gammel 04-11-10, 20:13   #91
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Så du mener at du under foreldresamtalene ikke har lov til å nevne hendelsen at storebror ble lei seg fordi lillesøster var hentet eller hva det nå var du skrev? Det høres da utrolig merkelig ut at styrer skulle gi deg store problemer av den grunn. Jeg håper virkelig ped.led i vår barnehage forteller meg om mitt barn har reagert negativt på noe jeg har gjort.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 20:14   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg klarer for mitt bare liv ikke å se at noen av situasjonene Isolde så levende og detaljert skisserte kan gi grunn til noen seriøs bekymring.

Gammel 04-11-10, 20:15   #93
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hadde jeg fortalt foreldrene at jeg synes det er uheldig for barna så hadde jeg fått store problemer med styrer. Vi fikk lov å tipse om at lange dager er tungt for de minste barna de første ukene, og gjorde det til alle foreldre. Ellers så har barna lov å komme og gå så mange ganger og når de vil i løpet av barnehagens åpningstid.

Hvis du går ut fra at de fleste foreldre er oppegående, vil du komme langt med å fortelle om barnets reaksjoner i en gitt situasjon. Det vil ikke nødvendigvis sikre at det aldri gjentar seg, men de fleste foreldrene vil sine barns beste og strekker seg langt for at de skal ha det så bra som mulig. Hvis jeg for eksempel tror at storebror vil synes handleturen vi må på etter minstens tilvenning i bhg vil være ulidelig kjedelig og dermed skåner han fra den ved å la han bli i barnehagen mens jeg handler med minsten på slep, vil jeg jo aldri skjønne at jeg tok feil hvis de ansatte bare stønner og himler bak ryggen min. Får jeg imidlertid vite at storebror ble veldig lei seg og var utrøstelig hele tiden jeg var borte, vil jeg velge annerledes om en tilsvarende situasjon kommer opp. Man trenger ikke alltid ta opp høytidelig at "jeg mener du gjør uheldige valg for barnet ditt", men de barnehageansatte bør si fra i en nøytral og grei tone om hvordan barna reagerer på ulike situasjoner. Det kan jeg ikke tenke meg gir problemer med noen ledelse.

Selvfølgelig drøfter man ting i et kollegium, det må man regne med at barnehagepersonalet også gjør. Men det er stor forskjell på å saklig drøfte en hendelse eller et barn og sensasjonspreget sladder om antagelser rundt andre menneskers handlinger. Man bør utvise stor romslighet i forhold til hva som er normalt og greit når man snakker om foreldre og barn man har med å gjøre profesjonelt.

Gammel 04-11-10, 20:16   #94
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Det er ikke noe som gir seriøse bekymringer, vi får bare litt vondt av barna fordi i våre øyner er det unødvendig. Men foreldrene har nok sine grunner.

Tror jeg vil slette de 2 første innleggene. Angrer på at jeg i hele tatt la det ut, spesielt siden jeg ikke er av de aller mest anonyme her inne.

Gammel 04-11-10, 20:19   #95
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Vet du, om dette er et vedvarende problem så tror jeg rett og slett ikke noe på at styrer knebler deg. Og er det ikke et vedvarende problem så er det vel ikke noe annerledes å si i forbifarten dagen etterpå at x reagerte sånn og sånn, enn det er å si at x har kranglet litt i dag? Sånn om du føler at situasjonen er så kjip at du burde si noe liksom. Er den ikke ille nok til å si ifra til foreldrene, så er den ikke ille nok til å klage på internettet heller. Makan.

Gammel 04-11-10, 20:20   #96
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg tenker ikke noe om de som er i foreldrepermisjon og har barnet 7-8 timer for dagen i barnehagen, eller de som er sykemeldt og leverer barnet i barnehagen osv. Det gjør jeg selv.

Hvordan vet man om foreldrene er sykemeldt, på AAP eller har andre grunner (f.eks helsemessige) for å levere barna i barnehagen selv om de selv er hjemme? Jeg har aldri holdt barnehagen oppdatert på min status som sykemeldt i de periodene hvor jeg har vært sykemeldt etc. Men nå vet jeg iallefall at det er en viss sjans for at de Tenker sitt™ om de stakkars barna våre. Triste greier.

Gammel 04-11-10, 20:20   #97
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men akkurat det med at det i deres øyne er unødvendig er det jeg reagerer litt på. Hva vet du om det? Og hvis barna reagerer negativt, vet foreldrene det? Jeg synes egentlig ikke man bør mene så mye om hva som er nødvendig og ikke uten å ha snakket med foreldrene skikkelig om hele situasjonen.

Gammel 04-11-10, 20:21   #98
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad for at du sletter innleggene Isolde.

Gammel 04-11-10, 20:28   #99
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Mitt barn på 3år trenger ikke å være i barnehagen mer enn 6 timer om dagen, ofte er hun der 8 timer allikevel fordi jeg velger å trene før jeg henter henne. Hun storkoser seg med vennene sine, og jeg slipper å bruke voksentid med kjærsten på trening etter leggetid. Vin-vin, men jeg skjønner nå at de barnehageansatte sikkert tenker sittTM fordi jeg kommer rekende kl 4 og henter i svett treningstøy.

Det har også hendt at jeg i slitsomme tider har dratt rett hjem alene og har latt sambo hente halv 5. :villoggal:

Gammel 04-11-10, 20:35   #100
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, det hender jeg er på joggetur rett forbi barnehagen før jeg henter. De får Tenke Sitt så mye de vil. Og da jeg var gravid og sykemeldt og Junior var usedvanlig trassete, hente det at jeg hentet en del senere enn jeg måtte - rett og slett for å minimere antall konflikter per dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.