|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg er ikke anti-Halloween, men jeg er imot å la ungene gå på døra til folk som mest sannsynlig vil ha fred og ro for å mase om godis. Derfor har vi i år arrangert fest hjemme for å unngå at mine unger skulle føle seg alene og utenfor!
|
|
|
#83 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Mine kristne, amerikanske venner er vel som folk flest. Noen er med på alt, noen er med på noe og noen er anti, men jeg må finne ut hvordan jeg vil feire det.
|
|
|
#84 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Aldri gått julebukk, kommer aldri til å gjøre det. Men Halloween - vi har feiret Halloween i 6-7 år allerede,
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Glamorøs
|
Jeg skrev da heller ikke alle amerikanske kristne, jeg skrev generelt. Og grunnen til at jeg skrev det er fordi generelt reagerer amerikanske kristne på mye mer enn de fleste norske kristne, derfor syns jeg at "det okkulte" var en veldig merkelig grunn til å være mot Halloween.
|
|
|
#87 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Hehe, nei, det er slett ikke vanskelig å finne enkelte kristne som er dypt indignert også over there, og enkelte er også relativt høylydte. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
Jeg så du skrev "generelt". Jeg krangler egentlig ikke på det, altså. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Øyboer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg har ikke hatt noe forhold til dagen. Har kjøpt inn snop de siste 3årene men det er ikke mange som kommer innom. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?At folk finner et påskudd til å ha en fest er jeg aldeles ikke i mot. Jeg kan til og med syns det er gøy med kostymefest, men tiggingen er kjip. Her i Bergen er nyttårsbukk fremdeles en levende tradisjon, og, som agenten, synes jeg at det holder med den 31. desember om de ikke skal ut den 31. oktober også. Og når de går nyttårsbukk må de underholde istedenfor å bare kreve knask.
|
|
|
|
#92 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Nemlig - i hine gamle dager, da jeg var barn, gikk vi julebukk. Da ringte vi på døra, hilste hyggelig, sang en sang og ønsket god jul for godisen.
|
|
|
#93 |
|
Glamorøs
|
Det er greit nok. Men da regner jeg med at man ikke leser Harry Potter, eller ser fantasy-filmer ala Twilight heller, av samme grunn.
|
|
|
#94 |
|
Personlig pessimist
|
Ville det ikke være forskjell på å lese en bok eller se en film om Halloween, og å feire Halloween..?
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Fola Blakken
|
Pøh, hvis man ikke liker noe går det fint an å finne mange argumenter mot, uten dermed å måtte være konsekvent på at alt som har likhetstrekk er like dumt.
|
|
|
|
#97 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg kan vel for eksempel lese Harry Potter for å holde meg oppdatert på hva resten av verden er engasjert i? (Og jeg kan vel også få mene at de er godt og underholdende skrevet?) Hvis jeg ikke er tryggere på min egen tro enn at den kan vakle av såpass små "utfordringer", er den kanskje ikke verd å holde så fast på? |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#99 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Jeg føler nå at kristne burde feire kristmesse og la oss hedninger få ha jólen vår i fred.
|
|
|
#100 |
|
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Njæi, skal man være superprinsippfast og følge bibelen til punkt og prikke er definitivt Harry Potter innenfor okkult-grensa, lefling med mørket, sort magi et cetera. Man skal jo verne det lettpåvirkelige sinnet fra sånt. |
|
|
|
![]() |
|
|