Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ut og gå med alle sammen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 19:16   #81
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

For første gang på 7 år, skal vi visst ikke gå! Vi står på reserveliste, så dersom det mangler folk, blir vi oppringt. Alt stille så langt. Men jeg skal levere kake som skal serveres bøssebærerne etter endt dyst.

Det ble søndagstur på oss likevel! Bare hyggelige mennesker bak dørene vi ringte på. Møtte heldigvis ingen av Hondas meningsfeller, bare lutter giverglede. Koselig kaféstund da vi kom inn med bøssa ble det også.

Gammel 24-10-10, 19:23   #82
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Informasjon om hvordan en kan gi hvis det ikke kommer noen på døren her

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:27   #83
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det ble søndagstur på oss likevel! Bare hyggelige mennesker bak dørene vi ringte på. Møtte heldigvis ingen av Hondas meningsfeller, bare lutter giverglede. Koselig kaféstund da vi kom inn med bøssa ble det også.

Det samme opplevde vi. Der vi gikk var det stort sett eldre mennesker og du verden som de ga. Ei gammel dame dårlig til beins holdt på å strø da vi kom for at det skulle bli bedre å¨gå for oss. Dere skal da slippe å falle sa hun.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:39   #84
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Stjal ulvefars status jeg også, og er selvsagt helt ening med asca.

I år har vi ikke gått, lillebror er litt for liten enda, men skal vurdere det til neste år. Jeg har gitt da, det kom en bøssebærer akkurat i det jeg skulle dra på trening, og jeg ga med glede

Gammel 24-10-10, 19:41   #85
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du gir så det svir til bymisjonen, fattighuset og andre som hjelper norske, fattige barn, da, tenker jeg?

Noe sier meg at det ikke er ekstremt stor korrelasjon mellom folk som sier "det finnes fattige barn i Norge også" og de som faktisk GJØR noe for å hjelpe stakkars, fattige barn i Norge...

Jeg vedder en halvliter på nei.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:57   #86
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg har sluttet å gi til uhjelp osv for nesten ingen ting av pengene som kommer frem og vi har faktisk en del fatigdom i norge. Så hva men å hjelpe de før man hjelper resten av verden hvert år?

Så du synes borgere i Norge er mer verdt enn folk i U-land?

Blir nesten sjokkert over at voksne folk mener dette, til og med Carl I Hagen sitter jo i telefonpanelet til NRK og støtter aksjonen..

Med det samme jeg er i gang; jeg synes alle innbyggere i verden skulle ha "rett" på noen grunnleggende rettigheter jeg, uavhengig av hvilket land man er født i. Gitt av en verdensregjering eller noe sånt :drømmer:

Gammel 24-10-10, 20:17   #87
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvis ikke vi i Norge, en av verdens rikeste land, skal kunne gi litt av alt vi har - hvem skal gi da?

Vi fikk besøk av en ung gutt istad her, og ga en god slump penger på bøssa. Føltes godt gjorde det også.

Gammel 24-10-10, 20:26   #88
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjenner jeg elsker Ulvefar litt idag.

Gammel 24-10-10, 20:30   #89
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri gått med bøsse. Men jeg er flink til å gi, da. Dagens bøssefamilie var i hvert fall fornøyd.

Gammel 24-10-10, 20:30   #90
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Her har vi gitt en god slump, til og med ungene ga fra egne bøsser i dag.
Selvfølgelig er det mange som sliter i Norge også, men det er vel ikke noe argument for ikke å gi til andre? Makan.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:38   #91
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Her kom det ingen bøssebærere i dag, men jeg fikk da gitt for det

Det er ellers nekete å ikke gidde å se lengre enn sin egen nesetipp

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:42   #92
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har gått med bøsse i dag. Føles godt å kunne bidra.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:45   #93
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Her var vi ute og gikk, hele familien. Vi fikk tildelt rute i nabolaget her, og jeg fniste fælt av ei av nabojentene som lurte på om vi var så fattige at vi måtte gå fra dør til dør og be om penger.

Gammel 24-10-10, 20:50   #94
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Vi har ikke vært ute og gått, og pleier ikke gjøre det heller, men det er fordi innsamlingen er organisert slik at medlemer i bygdarådet kjører rundt.
Desverre var vi heller ikke hjemme når bøssebæreren kom, men vi har ringt givertelefonen:
820 44 110 (200,- pr gang)

Sist redigert av Finni : 24-10-10 kl 21:04.
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:03   #95
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde planer om det, men vi måtte jobbe... Fikk gitt litt da

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:17   #96
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ellers har jeg plagiert hemningsløst ovenfra og satt sammen til følgende FB-status: Ingen her dør av kolera, malaria eller mangel på vann. Ingen blir satt i konsentrasjonsleir for å ikke tilbe Jens Stoltenberg. Ingen barn blir lemlestet av landminer. De som klager over at man ved å hjelpe flyktninger tar maten ut av munnen på fattige nordmenn bør ta seg sammen og stemme på et parti som sørger for at det blir penger til begge formål samt betale bensinavgiften sin med glede. Forbanna nisser.

En FB-venn spurte litt snurt om "hvilket parti da" så for ordens skyld: Heldigvis de fleste, untatt Milosevic-yngelen i FrP og the lunatic fringe til høyre for dem. Selv kapitalfetisjistene i H har i det minste anstendighet til å bedrive litt besteborgelig veldedighet uten å sutre.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:38   #97
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde lagt fram penger, men hørte tydeligvis ikke ringeklokka opp på loftet. Så nå skal jeg gå og ringe 820 44 110 istedenfor.

Gammel 24-10-10, 23:06   #98
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Tøtta på snart 6 og far i huset var ute med bøsse i dag. Møtte mange hyggelige folk. Og etterpå vanket det muffins og varm sjokolade hjemme. De gikk til kl. var 18.30 og rakk derfor ikke å få vafler på skolen, siden man egentlig skulle vært tilbake kl. 18.00. Men det ble jo en del hundrelapper ekstra på den halvtimen iallefall.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 23:46   #99
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ellers har jeg plagiert hemningsløst ovenfra og satt sammen til følgende FB-status:

Ingen her dør av kolera, malaria eller mangel på vann. Ingen blir satt i konsentrasjonsleir for å ikke tilbe Jens Stoltenberg. Ingen barn blir lemlestet av landminer. De som klager over at man ved å hjelpe flyktninger tar maten ut av munnen på fattige nordmenn bør ta seg sammen og stemme på et parti som sørger for at det blir penger til begge formål samt betale bensinavgiften sin med glede. Forbanna nisser.

Takk.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Stjeler

Nå har relativt mange på FB-lista mi også stjelt den.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 23:49   #100
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Nå har relativt mange på FB-lista mi også stjelt den.

Jeg slang meg på jeg også, denne var verdt et tjuveri.

Honda: Seriøst, jeg håper du ikke mener det der når du får tenkt deg om skikkelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.