Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Party! Fester du ofte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-10, 18:11   #1
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Party! Fester du ofte?

Ikke så ofte på de helt store festene, og jeg er så å si aldri på 'byen' mer, men innimellom er det treff med venner, og det inkluderer ofte vin og trapperøyking og lått og løye.

Snart skal jeg alene til utlandet og besøke venninne med store barn, og da blir det sikkert vin og seine kvelder tre dager til ende.

Gammel 24-09-10, 18:14   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innser at Mjau og jeg har helt forskjellige syn på å være ute, hvis hun mener at man må drikke seg så dritings at man ikke klarer å låse opp døra for at det skal være "ordentlig festing". Kanskje fordi jeg oftere er ute, og derfor ikke trenger å overdrive så til de grader.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:41   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg innser at Mjau og jeg har helt forskjellige syn på å være ute, hvis hun mener at man må drikke seg så dritings at man ikke klarer å låse opp døra for at det skal være "ordentlig festing". Kanskje fordi jeg oftere er ute, og derfor ikke trenger å overdrive så til de grader.

Jeg tror ikke du leser det jeg skriver godt nok, for jeg skriver en del om forskjellen mellom det å være ute og ta et fornuftig antall pils og ha en fin dagen derpå, i motsetning til å drikke seg dritings hver helg. Det er vel den versjonen med å drikke seg dritings hver helg jeg personlig ikke helt forstår verdien av.

Men jeg kan jo ikke gjøre noe med hva du tror om meg og mitt syn på hva som er en fest egentlig.

Gammel 24-09-10, 18:14   #4
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sjeldent, veldig sjeldent!

Gammel 24-09-10, 18:17   #5
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Nå som jeg er alene har jeg faktisk muligheten til å ta meg en fest en gang i blant, men det blir likevel ikke så ofte. Kan ikke si hvor jevnlig jeg går ut, men det kan gå flere mnd i mellom, og det kan være bare med et par uker i mellom noen ganger. Jeg fester aldri så veldig at jeg blir stupe full, det er mange år siden sist. Jeg liker bare å være blant venner i lystig lag. Dessuten hater jeg å være fyllesyk og blir det lett selv om inntaket av alkohol er lite.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:25   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg også!

Jeg vet av mannfolk som synes meningen med livet er å ile hjem fra jobb fredag og starte på karskdrikking, og sånn går nå helga. Jeg synes det høres litt stusslig ut, men det kan jo hende de synes det er meningen med livet.

Hvis det er det HI mener med festing, så er jeg ikke helt der, altså. På gymnaset var det gjengs å spørre om man skulle "drikke til helgen" under mottoet fest uten fyll er falsk idyll. Siden de dager er det mer eller mindre uplanlagte happenings for min del, hvor det sosiale er poenget. Altså at jeg blir invitert på middag/vin, går ut og spiser for så å fortsette på en bar eller går ut for å ta en øl eller tre. Det er svært sjelden det er fullt vorspiel og helaften på dansegulvet, for å si det sånn, men jeg hadde ikke akkurat sett noe galt i det heller.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:38   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det blir lite, gitt. Så lite at sist jeg kan huske, var i bryllup. Det blir vi ikke invitert til hvert år, såeh ... Tok meg vel også hele tre vinglass på en jobbtilstelning (èn mer enn prinsippet tillater ) i begynnelsen av juni. Jeg foretrekker helt klart et vinglass i rolige former, fremfor sjangle til taxi. Nu til dags, altså. For noen år siden var det annerledes.

Vi har rett og slett ikke festevenner her til lands lenger, og da drar vi ikke i gang noe heller. De fleste er småbarnsforeldre som foretrekker å dra på kino og spille spill og andre aktiviteter med minimal fare for tømmermenn etterpå.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:44   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Vi har rett og slett ikke festevenner her til lands lenger, og da drar vi ikke i gang noe heller. De fleste er småbarnsforeldre som foretrekker å dra på kino og spille spill og andre aktiviteter med minimal fare for tømmermenn etterpå.

Golf? Nei, takke meg til tømmermenn!

Gammel 24-09-10, 18:46   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan lese.

Og tenkte først "gi litt slack da, hun prøver jo å rette på inntrykket", og fant ut at jeg fortsatt var så irritert over de ekstremt overbærende "har de ikke bedre verdier i livet sitt?"-uttalelsene at ... næh.

Gammel 24-09-10, 18:57   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan lese.

Og tenkte først "gi litt slack da, hun prøver jo å rette på inntrykket", og fant ut at jeg fortsatt var så irritert over de ekstremt overbærende "har de ikke bedre verdier i livet sitt?"-uttalelsene at ... næh.

og litt og.

Gammel 24-09-10, 19:04   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

og litt og.

Kult. Klarer du å formulere deg med ord også?

Gammel 24-09-10, 19:06   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hey, vi er over på brettspill nå. (forsøker å holde humøret oppe her)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 19:11   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ey! Nå syns den snerpete kjærringa med kjedelig liv og trauste verdier du er litt barnslig altså.

Gammel 24-09-10, 19:15   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ey! Nå syns den snerpete kjærringa med kjedelig liv og trauste verdier du er litt barnslig altså.

Vel, det kan jeg leve med, jeg er jo ikke engang voksen ennå. Derimot sliter jeg med å tolerere at noen setter seg til doms over andres livsstil. Jeg starter ikke en tråd og sier at "de som bare oppdaterer statusen på fjesboka med hva slags klær de har shoppet/hvilken middag de skal lage/forteller om den fantastisk koselige turen ut med venninner for en kaffe og skravlings har intetsigende og komplett uinteressante liv, gjør jeg vel? For det hadde ikke vært spesielt kult.

Gammel 24-09-10, 19:43   #15
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Når vi snakker kjedelig, så slokna apekatten i senga mens han skulle kle på seg nå (?!) Han har sovet i godt over en halvannen time. Så jeg sitter nå her fullt pyntet og venter på at han skal våkne.

Litt av fest dette ble gitt

Gammel 24-09-10, 18:46   #16
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig sjelden på vorspiel og så ut på diskotek dersom det er det du mener. Jeg sjangler meg heller aldri til taxien og spyr hele søndagen. Når det er sagt så elsker jeg sosiale sammenkomster. Ekstra godt liker jeg de med bobler til.

Typiske festsettinger nå er:
- middagsselskap hos venner (der kan jeg jo bli rimelig beruset og plutselig blir stuegulvet dansegulv)
- lønningspils og andre ting med jobb.
- Kafe/pubturer som bare drar ut og der vi bare blir sittende å skravle.

Formen og hyppigheten har endret seg litt med årene, men setter fremdeles pris på det alkoholen har å tilby for å si det sånn. Dette betyr jo såklart ikke at jeg ikke setter pris på andre arenaer. De er det jo tross alt flest av. Det gjorde jeg jo også da jeg var yngre. Kan glede meg lik mye til fest og moro nå som da jeg var student. Mer kanskje siden anledningen ikke byr seg så ofte.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:49   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

For øvrig hender det ikke så sjelden at jeg drikker et ufornuftig antall pils også. Eller whisky, for den del. Vin. Mange gleder der ute.

Hah, og jaggu har jeg ikke et par andre verdier intakt allikevel!

Gammel 24-09-10, 18:51   #18
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan bli dårlig dagen etterpå selv om jeg fant nøkkelhullet kvelden før.

Gammel 24-09-10, 19:00   #19
Dronningen
Pauset

Standard

Er det vanlig blant voksne å spille brettspill? Kjenner noen få som gjør det, men lurer på om det er vanlig? (havnet i brett-spill-felle-og-for-høflig-til-å-si-nei-situasjon en gang, og den er jeg merket av enda).

Gammel 24-09-10, 19:06   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Er det vanlig blant voksne å spille brettspill? Kjenner noen få som gjør det, men lurer på om det er vanlig? (havnet i brett-spill-felle-og-for-høflig-til-å-si-nei-situasjon en gang, og den er jeg merket av enda).

Blant de jeg kjenner er det det iallefall. Mest spørrespill, men også andre varianter. Tror jeg kjenner for mange med litt for stort konkurranseinstinkt. Ikke så veldig ofte, men spillkvelder (og kort faktisk) finnes altså i alle høyeste grad.
:synes folk som ikke liker spill/quiz o.l. er litt rare:

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.