Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Solformørkelsen mars 2015

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-15, 14:43   #81
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Hele skolen min med 500 elever var ute og fikk akkurat sett det. Heldigvis lettet skydekket slik at vi fikk sett både før og etter max.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 14:43   #82
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Hadde sendt med ungene solformørkelsebriller og sto selv opp en time etter nattevakt for å se, men her var det helt grått gitt...

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 14:45   #83
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Gutta hadde med seg briller på skolen, så jeg håper de fikk sett noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 14:49   #84
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Her var sveisemaske dagens in-plagg. Veldig kult å se på solformørkelsen gjennom den. Tror sola ble dekket 95% her.

Her og. Tip-klassene såg ut som om dei hadde landa fra ukjent fartøy, heile gjengen. Eg fekk ikkje sett så masse for eg kom meg ikkje ut. Lever på den fra -99, den var heilt fantastisk. Fy så kaldt det var den tida det stod på!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 15:56   #85
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Jeg skjønte ikke greia. Kasta et blikk opp på sola, men det eneste var at den var sterkere en vanlig.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:05   #86
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Jeg var ute å kjørte når solformørkelsen kom, og det er ingen tvil om at det var et utrolig merkelig syn, med et lys jeg aldri har sett før. Alt av regndråper på busker og på bakken, skinte og lyset var helt spesielt. Forsøkte fange lyset med kamera.... men ikke så lett.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg eclipse.jpg (32,3 KB, 94 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:06   #87
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg skjønte ikke greia. Kasta et blikk opp på sola, men det eneste var at den var sterkere en vanlig.


Dette skjønner jeg ingeting av. I klar sol, er da solen mye svakere enn vanlig ved formørkelser, det blir kaldere og mer svakt lys.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:07   #88
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Her holdt de forresten alle elevene inne under solformørkelsen. Også i storefri.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:08   #89
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Her holdt de forresten alle elevene inne under solformørkelsen. Også i storefri.

Mens hos oss var alle ute.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:12   #90
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Dette skjønner jeg ingeting av. I klar sol, er da solen mye svakere enn vanlig ved formørkelser, det blir kaldere og mer svakt lys.

Alle som sto samlet kommenterte at dette sterke kalde lyset var uventet da alle trodde det skulle bli mørkere. Ikke vet jeg. Sola var mye sterkere en vanlig, nesten et kvitt stikkende lys.

Det var en del skyer, kanskje de spilte et puss med oss?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:17   #91
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Ja, hvitt og stikkende er jeg enig i. Nesten sølv.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:19   #92
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Alle som sto samlet kommenterte at dette sterke kalde lyset var uventet da alle trodde det skulle bli mørkere. Ikke vet jeg. Sola var mye sterkere en vanlig, nesten et kvitt stikkende lys.

Det var en del skyer, kanskje de spilte et puss med oss?

Lyset virket rett og slett litt kunstig syntes jeg. Også mye blåere enn vanlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:19   #93
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Jeg fikk sett det! Akkurat mens det var på sitt meste, kikket jeg ut av kontorvinduet og så et "smilefjes" på himmelen. Skylaget var akkurat passe tykt til at det var mulig å se uten å bli blendet. 10 minutter senere var det for tykt til at man kunne se noe som helst.
Barna hadde også fått se såvidt. Hassel hadde glimtet raskt opp på sola og sett den "liggende bananen", sannsynligvis var det også i skolegården hos dem nok skyer til at det ikke var farlig. Kløver fikk se både gjennom briller, og gjennom det tugne skylaget! Hurra!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 16:22   #94
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Og dette:

Akkurat sånn var det jeg så det! Bare at sol-sigden hadde lagt seg helt ned innen jeg så det.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 20:30   #95
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Tenk på folk før i tiden, som ikke visste hva dette var! De må jo ha blitt skikkelig redde!!

(Jeg fikk ikke sett det, er utenfor området der den var synlig. ). Det var jeg siste gang også, tror jeg, så jeg har aldri sett en solformørkelse!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 21:30   #96
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solformørkelsen mars 2015

Hadde jeg ikke vist at det var hadde jeg ikke merket det.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no