Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 22:42   #81
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Osloprosessene minner mye om det vi var igjennom for noen år siden, forskjellen er at alt er større i Oslo. Jeg tror det lander der også og at det veldig godt kan være at det viser seg å være lurt til slutt. Men det er litt med helsevesenet som med skolen, man bør ikke herpe noe som fungerer fordi det ikke fungerte da man undersøkte for tre år siden. Man må la en reform fungere lenge nok til at man ser effekten av den før man igangsetter neste runde med kaos.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:43   #82
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.693
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Jeg har fått Støre fullstendig i vrangstrupen etter å ha hørt hvordan han personlig har detaljstyrt forvaltningen (Forskningsrådet) til å gi penger til "prestisje"prosjekter og ikke de med høyest vitenskapelig kvalitet. :barf:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 00:01   #83
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.122
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Hva tror dere skjer med olja i nord-norge?

Jeg er redd den saken er den som kan få samarbeidet til å rakne.

Høyre og FrP vil nok kjempe hardt for formueskatten, samferdsel i form av veiutbygging. Styrking av politi og straffeutmålinger kan vi også få se.

FrP har vært svært kritiske til saksbehandlingstiden av oppholdstillatelse i Norge.

Man kan si mangt og meget om Jensen, men hun er ikke dum, jeg tror ganske sikkert at hun kommer til å kreve Finansposten.

Men hvor mye kan egentlig en regjering få gjort ila. 4 år etter å ha hatt 8 med rødgrønn regjering? Jeg tror ikke vi vil se store omveltninger med det første, da også mht hvor sterk opposisjonen er i Norge.

Mht skolepolitikken til Høyre, på siste partilederdebatt lørdag, kjørte Jens Stoltenberg hardt på mot Erna om privatisering av skoler, sukket Erna litt oppgitt, og svarte at dette var ikke av de viktigste sakene og hun forstod ikke hvorfor Stoltenberg hadde brukt så mye tid og krefter på å bruke nærmest hele valgkampen på å advare folk mot ny skolereform. Jo, jeg tror kanskje at ufaglærte lærere vil få tøffere krav, men en enorm omvelting av skolene tror jeg ikke vi vil se. (En liten digresjon: Jens Stoltenberg har selv gått på privatskole, så han snakker kanskje av erfaring eller?) Siv Jensen har i aller høyeste grad gått på offentlig skole, en falleferdig en sådan.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 11-09-13 kl 00:07.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 00:12   #84
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Hva tror dere skjer med olja i nord-norge?

Jeg tror det blir konsekvensutredelse. Og så tror jeg det etterhvert blir leting etter olje, nesten samme hvem som vinner neste valg.

:spåmann:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 07:02   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Jeg tror også det blir konsekvensutredning.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 07:12   #86
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Akkurat nå klarer jeg ikke å se at skolen blir en vinner.

Ikke jeg heller. Og jeg blir søvnløs om jeg og mannen skal ha slike heftige diskusjoner på senga hver kveld. *giftmedenhøyremann*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 09:58   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.561
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Det er vanskelig ¨å se at det ikke skal bli konsekvensutredning, men da med større vekt på miljøkonsekvensbiten, og med veldig tydelige gatewaykriterier som gjør at det ikke blir en "slippery slope" inn i prøveboring -> funn -> "vi kan jo ikke la den ligge!!"

Personlig er jeg ikke veldig skeptisk til oljeboring i Lofoten, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 10:54   #88
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Polyanna - eg er svært skeptisk til oljeboring, men er enig i at KU ikkje må bety at det faktisk blir gitt konsesjon. Det er mulig å gjennomføre konsekvensutgreiinga først, og sjå på kva følgjer ei eventuell oljeboring vil ha, og deretter bestemme om det skal gjennomførast eller ei. Eg ser at Grande seier at det å starte opp KU i seg sjølv er å oppfatte som eit klarsignal etter petroleumsloven (eller kva det heiter). Det høyres rart ut; men eg har aldri sjekka det opp. Kanskje ho har rett? Det er ikkje slik med vindkraft i alle fall (som eg kjenner litt til).

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 11-09-13 kl 11:03.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 10:56   #89
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Jeg leser i dag at Venstre krever rask avklaring av LoVeSe. Jeg er spent på den altså.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 11:10   #90
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Jeg er i grunn spent på det meste akkurat nå kjenner jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 11:45   #91
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Ref. den andre tråden så bekymrer det meg at lærerne er så bekymret for skolen.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 17:03   #92
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Når det gjeld KU/ oljeboring trur eg at desse vurderingane har mykje for seg. Saka blir utsett i 4 år, og så har Krf og V i stor grad fått sitt. Men eg håpar verkeleg at dei kan få meir. På skule trur eg at det er meir enighet enn det er uenighet, men eg har ikkje full oversikt

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...medium=twitter

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 22:07   #93
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er vanskelig ¨å se at det ikke skal bli konsekvensutredning, men da med større vekt på miljøkonsekvensbiten, og med veldig tydelige gatewaykriterier som gjør at det ikke blir en "slippery slope" inn i prøveboring -> funn -> "vi kan jo ikke la den ligge!!"

Personlig er jeg ikke veldig skeptisk til oljeboring i Lofoten, da.

Jeg er for oljeboring i Lofoten!
Vi trenger mer her oppe! Flere folk og bli litt mer viktig slik at vi ikke blir glemt!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:23   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Sånn for min bransje regner jeg med at de holder løftet og hever/fjerner bagatellgrensen, slik at det går fortere å få innovative legemidler inn i blåreseptordningen. Slik det er i dag, er produkter som er godkjent som helseøkonomisk gunstige av Legemiddelverket, men gir en merkostnad på over 5 mill på 5 år, i en black box hos Helse- og Omsorgsdepartementet uten tidsfrist, til det kommer inn i budsjettet.

Det betyr jo at særlig områder der det er ordentlig innovasjonssprang (der alternativet gjerne er gamle produkter uten patent), kan gå i åresvis uten avklaring selv om det er helseøkonomisk gunstig. Mens nye me-too-produkter som gir lite innovasjon og lite merkostnader kan godkjennes direkte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 13:21   #95
knottulf
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 2
knottulf har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Dersom Siv blir utenriksminister, kan hun jo reise rundt i verden og vise at vi nordmenn er greie og inkluderende folk ;-)
Flink å hilse er hun også. I hvert fall til å si Morna!

knottulf er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 13:23   #96
knottulf
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 2
knottulf har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av knottulf, her.

Dersom Siv blir utenriksminister, kan hun jo reise rundt i verden og vise at vi nordmenn er greie og inkluderende folk ;-)
Flink å hilse er hun også. I hvert fall til å si Morna!

Da blir hun et sånt "omreisende katastrofeområde" som Jagland ble kalt da han var utenriksminister. Nå er han sjef både for fredsprisen og Europarådet.

knottulf er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no