Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-11, 21:40   #81
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.660
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Begynt på jakke til meg sjøl fra Nøstebarnboka, men bruker garn med halvt alpakka og halvt ull, istedet for to tråder med totråds.

Kan jeg spørre nøyaktig hvilket garn du bruker?
Vi hadde Bånsull her tidligere som førte garn med kombinasjonen ull/alpakka, men de la ned. Er et av de deiligste garnene jeg har strikket med noen gang.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 12-10-11, 21:43   #82
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.


Jeg strikker denne til meg selv.

Den var veldig fin!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 13-10-11, 00:21   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Da er jeg ferdig med nøstebarnteppe i silkeull til mikroplutt. Jeg har lært tre ting. Nøstebarntepper er grusomt kjedelige å strikke. (ikke er de fine heller, men akk så gode). Trestrikkepinner er en helt annen verden i forhold til metallpinner. Aldri mer metall på meg. Og silkeull er et litt merkelig garn, virker over hodet ikke som ull. Mye glattere. Men selv mannen innrømmer at det ikke klør. Det gir muligheter for å få på toern ulltøy.

Nå må jeg bare ta frem neste UFO - en genser til eldstemann jeg begynte på i fjor engang (lik denne, men denne er det ikke jeg som har strikket):

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 13-10-11, 21:07   #84
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Får ikke lagt inn bildet av ponchoen jeg skal sette i gang med.
Den er fra Arne&Carlos, Dale nr 23904. Skal strikkes i brunt og beige uten pongponger.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 14-10-11, 12:30   #85
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Har begynt med disse ullsokkene. Har aldri strikket fletter før, så dette blir spennende.

Evita er ikke aktiv  
Gammel 14-10-11, 12:33   #86
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Evita, her.

Har begynt med disse ullsokkene. Har aldri strikket fletter før, så dette blir spennende.

Fantastiske sokker! Fletter greier du, men de kommer sikkert til å ta litt tid ser jeg for meg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 14-10-11, 17:18   #87
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Kan jeg spørre nøyaktig hvilket garn du bruker?
Vi hadde Bånsull her tidligere som førte garn med kombinasjonen ull/alpakka, men de la ned. Er et av de deiligste garnene jeg har strikket med noen gang.

Jeg bruker Mitu fra Rauma pt, ikke stirkka i det før men føles nydelig.

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 14-10-11, 22:56   #88
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Putetrekk.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 14-10-11, 23:27   #89
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Mange prosjekter... To skjerf i Alfa, hekler sjal til snuppa i et garn fra Dale jeg ikke husker, holder på med genser/poncho fra Drops Design og vest i Muscat fra Drops Design (som erstatning for Sandnes Alpaca). Håper bare jeg blir ferdig med noen snart... Har noen flere jeg har lyst å begynne på

lilium3 er ikke aktiv  
Gammel 16-10-11, 14:40   #90
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.826
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.


Og holder på med votteproduksjon til ungene. Dobbelt totråds nøstebarngarn, og nøstebarn oppskrift. Har strikket to par til Lillesøster nå.

Skal legge opp til par tre nå. Strikke opp det rosa først, før jeg går på turkis og blått.

Har erfart en ting: gå opp MINST en str når du gjør dette med slik garnløsning.

Masketall rundt vrangbord etter 7-10 ble passe til min treåring, men jeg beholdt lengden på 3-6 år, og de er rett og slett en liten anelse korte, så neste forsøk blir altså 7-10 års str. til treåringen, ha. 1,5-3 er sååååvidt passe til min halvannet år gamle nevø, han skal få disse 3-6/7-10 vottene også

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 16-10-11, 15:03   #91
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Fremdeles genser til storebror, men også ullbukse til nevø og kjørepose til venninnebarn. + en del småting.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 17-10-11, 10:00   #92
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.521
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg knoter fremdeles med jakka til eldste. Men nå ser det ut som en jakke, og jeg er godt i gang med raglan-fellingen, og jammen ser det ut til at det går greit. Jeg har lyst å begynne på genseren til minste også, jeg skal strikke Marius, så det er evigheter med rundt og rundt og tv-strikk. Men jeg har bestillt fancy nye strikkepinner, og får ikke lov å begynne før de kommer.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 17-10-11, 10:11   #93
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker kaos. Et pledd av ulike typer garn som passer sammen fargemessig - og det er en farge her og en farge der. Tilsammen seks nøster jeg skal holde styr på. Jeg er også på oppvaskklut-strikkingen, og har lagt opp til et par lester. Er kommet til hælen på første lest. Lenkeskjerfet mitt er ikke ferdig ennå, men det kommer seg. Det er bare litt kjedelig å bruke så himla lang tid på å legge opp og felle hele tiden.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 17-10-11, 23:05   #94
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.826
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Begynte på blånisselue til jentungen.

Vred strikketøyet så det måtte rekkes opp.

Rekket opp, men var blitt sur, og kastet hele greia til et hjørne av sofaen, hvor det skal få hvile en dag eller tre før jeg gidder begynne igjen.

Sokkene mine som jeg tenkte strikke på i ferien glemte jeg i farta at jeg bare har oppskrift til på nett, og jeg hadde nettfri ferie, og hadde jo akkurat komme til tåfellingen som jeg ikke hadde lest oppskriften på, så... der har jeg heller ikke kommet noe lenger.

trøsteshoppet noen flere symphonie wood-pinner i stedet, bla flettepinner, jeg som vel aldri har strikket en flette i mitt liv, men vurderer å muligens strikke putetrekk med fletter på, til mamma. For hun hadde sett noen kjøpestrikkede hun ønsket seg, som var utsolgt når hun kom for å kjøpe dem, så jeg tenkte overraske henne med selvstrikkede.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 17-10-11, 23:25   #95
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Strikker nøstebarn babylue av restegarnet til den bodyen jeg nettopp er ferdig med. Vet ennå ikke hvem som blir den utvalgte eieren, vi får se

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 19-10-11, 09:42   #96
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg improviserer jakke, så da må jeg prøve underveis:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 19-10-11, 09:44   #97
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.521
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Den var fin, Allium!

Neket er ikke aktiv  
Gammel 19-10-11, 10:10   #98
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg SKAL feste 64 tråder på monsterbukse før jeg begynner på votter :sta:

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 19-10-11, 10:14   #99
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Begynt på kjempenøste nr to, vekt 350 gr og begynt på avfelling på slumreteppet, men har jo halve teppet igjen å strikke.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 19-10-11, 10:17   #100
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har funnet fram garn for å hekle denne halsen:

mammaugla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no