Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva ville du hatt til frokost?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-22, 12:47   #81
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.904
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Frukt
Grønnsaker
Kokt egg

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 14:36   #82
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.452
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Egg i noe form
Bacon/karbonade/pytt i panne eller noe slikt varmt
Noe søtt som feks croissant, smør og appelsinmarmelade
Juice/smoothie

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 15:20   #83
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

God te og store tekopper, hater(litt overdrevet bruk av ord) å få små fislekopper til teen min.

Et utvalg te en svart frokost te, en god roibus og alltid med mulighet for melk eller sitron til teen.

Helst vannkanne på rommet så vannet er skikkelig godt og varmt.

Utover det er det masse gode ideer som dekker alle mine behov i tråden.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 15:25   #84
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.804
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Jeg kan sikkert formidle jordbær fra Valldalen. Hvis det er av interesse. Er nok mange som vil bli glad for det til frokosten sin.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-04-22 kl 15:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 15:55   #85
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.075
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Svart, sterk kaffe, helst type tyrkisk.
Et rundstykke: en halvdel med enten brie og fikenmarmelade eller blåmuggost og solbærsyltetøy og den andre halvdelen med gudbrandsdalsost.
En banan.
Jeg vil gjerne krysse av for ja eller nei til smør/margarin/osv på rundstykket.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 19:27   #86
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.499
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Mannen min ville hatt en bolle kefir med den muslien han pleier, et glass vann og to kopper svart kaffe. Om dette hadde vært et alternativ på overdådige hotellfrokoster, hadde han valgt bare det.

Jeg og mannen din. Overdådig hotellfrokost er totally wasted on me. Jeg blir skikkelig lei meg om det ikke er mulig å velge typ havregryn og Biola/kefir/youghurt naturell. Jeg kan strekke meg til litt frisk frukt i tillegg. Men kaker, brød, egg, bacon, kjøtt, fett og sukker til frokost?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 21:51   #87
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.715
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Hvis jeg kunne fått kjøleskapsgrøt med friske bær, hakkede mandler og en halv banan ville jeg vært fornøyd. Og kaffe! :enkel:

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 22:48   #88
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

rundstykker, (gjerne ferskpresset) appelsinjuice eller sånn kjempegod norsk eplejuice, stor og god kaffe latte el cappucino i et stort krus.
Ost, skinke, noe oppskårne grønnsaksbiter.
Litt luksus i form av etpar jordbær, en sjokoladebit, eller en minicroissant ville vært satt pris på.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 23:22   #89
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Jeg er enkel til frokost og spiser ikke mye, men liker at et lite utvalg har premium-karakter. Gjerne en ting som er lokal matskatt, et godt syltetøy, en god leverpostei.

Til frokost på hotell spiser jeg nesten alltid yoghurt med granola. Evt med litt frisk frukt.

Det verste jeg vet er blass, halvlunken kaffe eller te. Pluss for ordentlig varmt tevann/ kaffe. Det verste jeg har vært borti var Choice i Langesund/ badeparken. Der var tevannet i tanken på buffeten badekarvarmt. Det var så kaldt at teposen ikke satte farge da man tok den oppi. Flaut. Så heller servert med en termos enn for lav temp.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 23:36   #90
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.416
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Jeg ville vært fornøyd omtrent uansett, så lenge jeg slipper å lage selv. :enkel:

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-22, 20:01   #91
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.109
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg ville vært fornøyd omtrent uansett, så lenge jeg slipper å lage selv. :enkel:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 14:36   #92
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Mange gode tips her, men det jeg alltid savner på hotellfrokost er iskaffe. Jeg drikker det hver dag til frokost, så hotellfrokosten mangler alltid noe. Til og med Scandic Nidelven med Norges beste frokost har ikke det i sortimentet sitt.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 16:56   #93
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Mange gode tips her, men det jeg alltid savner på hotellfrokost er iskaffe. Jeg drikker det hver dag til frokost, så hotellfrokosten mangler alltid noe. Til og med Scandic Nidelven med Norges beste frokost har ikke det i sortimentet sitt.

Da må vi rett og slett innføre en liten rubrikk som heter "spesielle ønsker", som kan oppfylles hvis det er mulig.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 17:58   #94
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Hvis jeg MÅ ha iskaffe, tar jeg bare espresso, kald melk og isbiter.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 19:01   #95
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.804
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Da må vi rett og slett innføre en liten rubrikk som heter "spesielle ønsker", som kan oppfylles hvis det er mulig.

Litt forbi det jeg ville tenkt på som standard for en B&B ja Men samtidig noe gjesten trolig ville bli veldig takknemlig og imponert over, hvis dere gikk inn for å fikse.

Fikk meg til å tenke på denne Seinfeld-episoden:


(Kilde: youtube.com)

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-04-22 kl 19:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 11:45   #96
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Tusen takk for alle innspill!

Selv om vi ikke offisielt har åpnet ennå så valgte vi å lage til et rom for en rimelig desperat gjest, så i dag har vår aller første gjest spist frokost hos oss, og pga. at kjøkkenet ikke er helt ferdig ble det dessverre ingen varm mat. Men gjesten bestilte ost og skinke, paprika, juice og melk, og det var jo overkommelig. Med litt oppskåret frukt og en blomst på brettet ble det ganske så delikat.

I går fikk vi uventet telefon fra hotellet i bygda, som er overbooka og trenger avlastning, så vi får enda en overraskelsesgjest i dag. I helga er det prøvehelg, og så er det offisiell åpning 20. mai. Dette blir så spennende!

(I går kom forresten beskjeden om at kafeen vi vil sammenligne oss med i nabobygda har gått konkurs. Det endrer litt på våre egne planer...)

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 11:55   #97
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.804
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Så spennende Albertine! Kan du sende meg navn på stedet deres?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 12:07   #98
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.947
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Så spennende Albertine! Kan du sende meg navn på stedet deres?

Det lurer jeg på også.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 13:51   #99
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.630
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Så gøy at dere får gjester allerede!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 14:32   #100
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.


(I går kom forresten beskjeden om at kafeen vi vil sammenligne oss med i nabobygda har gått konkurs. Det endrer litt på våre egne planer...)

Lykke til! Hvordan endrer konkursen på deres planer?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no