Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere grøt til middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere grøt til middag?
Ja, stort sett hver uke 23 12,11%
Det skjer 74 38,95%
Meget sjelden 61 32,11%
Aldri 31 16,32%
Dustepoll! 1 0,53%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 20:44   #81
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Vi har risgrøt til middag innimellom. Alle i familien liker det godt, men det blir gjerne ikke oftere enn en gang i måneden eller så.
Havregrøt spiser vi til frokost eller kveldsmat.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 21:15   #82
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Vi har risgrøt til middag ganske ofte. De siste månedene har vi hatt grøt til middag en dag i uka. Hadde det vært opp til 2-åringen hadde vi spist grøt hver dag. Når han hentes i barnehagen er det to ting han spør etter. Det ene er smokk og det andre er grøt.

__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 21:17   #83
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Ja, vi har innimellom risgrøt til middag på lørdager. Men det vil si at dette er tidlig middag, så mannen og jeg spiser da middag også etter at barna har lagt seg.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 21:42   #84
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.583
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Jeg er veldig glad i grøt selv, særlig risgrøt, men når jeg tenker meg om lager jeg det så og si aldri, dvs kanskje en til to ganger i året, til middag. Jeg kommer rett og slett ikke på å lage det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 21:44   #85
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Vi spiser selvsagt risengrynsgrøt hver lørdag!

På kvelden er det lørdagskos med pizza. :tradisjonsbunden:

Samme her.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 21:46   #86
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Risengrynsgrøt på lørdag. I hvert fall 3 av 4 lørdager.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 22:11   #87
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Vi spiser gjerne risgrøt på lørdager. Snuppa elsker det, og jeg er også glad i melkemat. Vi voksne spiser gjerne noe ekstra til kvelds da.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 23:48   #88
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Jeg og gutten i midten spiser aldri grøt, mannen og eldste spiser svært sjeldent. Yngste spiser bare fra puppen.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 23:54   #89
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.842
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Det hender vi har grøt til middag, ja.

I så fall er det gjerne havregrøt på en dag med aktivitet nærmest rett etter at vi kommer hjem, det er et tidseffektivt alternativ når man vil ha varm mat. Havregrøt er også veldig næringsrikt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 00:13   #90
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Rømmegrøt og spekemat står ofte på menyen om sommeren.
Andre typer grøt tilhører skjeldenheten.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 00:13   #91
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Spiser det ikke som middag, men lunch eller kvelds. Hos mine foreldre var det alltid grøt til middag om lørdagen, men da var det også middag senere på kvelden, som f.eks pizza.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 00:23   #92
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.054
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Vi har grøt ganske ofte. Lørdag formiddag står det ofte risgrøt på lunchmenyen. Av og til en ukedag også.

Vi skal ha risgrøt i morgen, for jeg må koke risgrøt slik at det er igjen å lage riskrem av på fredag. Skal på vennejulebord og står for riskremen.
Hadde jeg laget risgrøt uten at unger og mann fikk, tror jeg det hadde blitt mytteri i heimen. Så jeg må lage risgrøt til en hel hær i morgen!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 00:32   #93
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Vi har tiltider rømmegrøt til middag, og ungene kan gjerne spise havregrøt.
Ofte er det ikke, men himla godt de gangene vi har det.

Risengrynsgrøt har jeg knapt nok spist i mitt voksne liv, siden dette var fast lørdagsmiddag i oppveksten og aldri en av mine topp 100 favoritter når det gjelder middag.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 09:51   #94
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.086
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Vi har det noen ganger fra starten av november og frem mot jul, da som middag. Ellers i året er det meget sjelden.
Rømmegrøt med spekeskinke til har vi kanskje en gang i løpet av sommeren.
Havregrøt har vi jevnlig, men det går i perioder. Da til kveldsmat stort sett.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:10   #95
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er det noen som vet hvor tradisjonen med lørdagsgrøt kom fra? Jeg har aldri hørt om det før i denne tråden. Det er ikke tradisjon i Sverige.

Jeg har innbilt meg at det sitter igjen fra når grøt var hverdagsmat. Folk spiste grøt på vann til hverdags, og på melk til fest. Jeg mener at jeg leste noen spennende fakta om import og bruk av grøtris et-eller-annet sted en-eller-annen gang, men jeg husker verken hva eller hvor

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 12:30   #96
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.434
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Hva er grøtpinn?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 12:37   #97
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Mmm..risengrynsgrøt... knerten på to spiser grøt til kvelds en gang i blandt.. Samboeren liker IKKE grøt. Kjøper meg noen ganger ferdig-grøt og varmer i mikroen.. For meg er det middag.

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:06   #98
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Nå fikk jeg lyst på grøt da....
Men vi har det noen ganger i vinterhalvåret, stort sett om mannen er bort. Blir risengrynsgrøt, noen ganger semulegrøt.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 14:06   #99
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.247
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hva er grøtpinn?

Jeg tror det er noe salt attåt grøten. Spekemat, en snabb spekepølse, eller lignende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:06   #100
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Ja, det er akkurat det det er.

Ris, melk, sukker og smør som middag har vel falt ganske grundig på sunnhetsskalaen siden 70-tallet da "alle" hadde det en gang i uka.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no