Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva er ditt beste husmortips?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 23:10   #81
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.723
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Hvis jeg vasker speil, tar jeg en god gammeldags vaskeklut som er vasket maaaange ganger, fukter den lett med vann og tørker over speilet. Vips, skinnende blanke speil uten striper.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 15:39   #82
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

. Jeg får for eksempel helt hakeslepp når noen sier at de vasker hele huset på under to timer.

.

Det er vel ikke akkurat noe å skryte av at man vasker HELE huset på under to timer, for det sier litt om hva slags vask det er erfeksjonist:

Skal man ta oppå lister, dører, kjøkkenskap, gulvlister, bak og under sofaen, støvsuge sofaer, madrasser, riste sengetøy, vaske bad og toalett, inni dusjen/badekaret, støvsuge lampeskjermer osv.osv. så tar det langt mer enn 2 timer.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:25   #83
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.008
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ikke ha tomatene i kjøleskapet, mye bedre smak når de oppbevares på benken

Tomater blir direkte ødelagt i kjøleskap jo, jeg skjønner ikke at noen kan ha de inni der!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:59   #84
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Tomater blir direkte ødelagt i kjøleskap jo, jeg skjønner ikke at noen kan ha de inni der!

Jeg hadde før....
Og jeg har tipset mange rundt meg som også hadde og som er storfornøyd nå

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 21:12   #85
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Tomater blir direkte ødelagt i kjøleskap jo, jeg skjønner ikke at noen kan ha de inni der!


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 22:11   #86
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.715
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av hadi, her.

Ja, takk skal du ha!
Nå trenger jeg ny eggedeler...

Nå leste jeg eggLEDER og lurte på hva det hadde med sjampinjong å gjøre *blond moment*

*går og legger seg*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 23:55   #87
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.993
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Magic Eraser og lignende produkter fjerne flekker på alt! Jeg bruker de på de hvite spisestuestolene våre, i kjøkkenvasken, på kjøkkenviften i børstet stål og på dusjdørene.





Om virkestoffet:'

http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Eraser

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 00:24   #88
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nå leste jeg eggLEDER og lurte på hva det hadde med sjampinjong å gjøre *blond moment*

*går og legger seg*

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 09:33   #89
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er vel ikke akkurat noe å skryte av at man vasker HELE huset på under to timer, for det sier litt om hva slags vask det er erfeksjonist:

Skal man ta oppå lister, dører, kjøkkenskap, gulvlister, bak og under sofaen, støvsuge sofaer, madrasser, riste sengetøy, vaske bad og toalett, inni dusjen/badekaret, støvsuge lampeskjermer osv.osv. så tar det langt mer enn 2 timer.

Jeg har ikke så mange lampeskjermer som behøver å støvsuges, men ellers - nettopp!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 10:38   #90
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.818
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Hvis man har et glass tomatpuré som er åpnet kan man fylle olje oppi, da holder den seg bedre.

Potetmel er kjempefint å bruke når man skal lage marsipanroser og andre marsipangreier.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 10:42   #91
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er vel ikke akkurat noe å skryte av at man vasker HELE huset på under to timer, for det sier litt om hva slags vask det er erfeksjonist:

Skal man ta oppå lister, dører, kjøkkenskap, gulvlister, bak og under sofaen, støvsuge sofaer, madrasser, riste sengetøy, vaske bad og toalett, inni dusjen/badekaret, støvsuge lampeskjermer osv.osv. så tar det langt mer enn 2 timer.

Men asså... Det er vel ikke vanlig å gjøre alt det hver gang man gjør rent?
Jeg sier gjerne jeg har vasket hele huset på 2 timer, men gulvlister, oppå kjøkkenskap etc., det skjer liksom hvert jubelår
Dårlig husmor?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:22   #92
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Men asså... Det er vel ikke vanlig å gjøre alt det hver gang man gjør rent?
Jeg sier gjerne jeg har vasket hele huset på 2 timer, men gulvlister, oppå kjøkkenskap etc., det skjer liksom hvert jubelår
Dårlig husmor?

Nei, ikke hver gang kanskje, men i hvert fall gulvlister ganske ofte, for det synes VELDIG godt skitt og støv på de, men ja, jeg har lagt merke til at folk flest ikke vasker de så ofte ja....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:26   #93
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

men ja, jeg har lagt merke til at folk flest ikke vasker de så ofte ja....

godt du ikke har vært hjemme hos oss...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:39   #94
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.231
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Å vaske "hele huset" (eller leiligheten, da) oppfatter jeg som å vaske alle gulv, badet og kjøkkenbenkene. Ikke skifte sengetøy og vaske oppå kjøkkenskap og lister og slikt. Det ville jeg vel kalt "rundvask" eller noe slikt (om jeg skulle føle for å snakke om det ). Hovedjobben er uansett å rydde nok til at det er mulig å vaske, og det tar vanligvis mer enn to timer bare det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:44   #95
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.686
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å vaske "hele huset" (eller leiligheten, da) oppfatter jeg som å vaske alle gulv, badet og kjøkkenbenkene. Ikke skifte sengetøy og vaske oppå kjøkkenskap og lister og slikt. Det ville jeg vel kalt "rundvask" eller noe slikt (om jeg skulle føle for å snakke om det ). Hovedjobben er uansett å rydde nok til at det er mulig å vaske, og det tar vanligvis mer enn to timer bare det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:05   #96
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hovedjobben er uansett å rydde nok til at det er mulig å vaske, og det tar vanligvis mer enn to timer bare det.

Det er akkurat der husvasken min også strander. Jeg er egentlig superfornøyd hvis jeg har klart å rydde hele huset.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:26   #97
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Frys pizzadeigen. Ta den opp før du går på jobb og vips ferdig tint og hevet når du kommer hjem.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:52   #98
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.008
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Frys pizzadeigen. Ta den opp før du går på jobb og vips ferdig tint og hevet når du kommer hjem.

Hmm. Det er det rareste.. Funker det altså?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 19:03   #99
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.715
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

En ting er sikkert: Elin har fått spader av å være hos oss. Vi har hund og 2-åring, og prioriterer ikke husvask først...Jeg pleier å si at prinsen aldri er syk for han er så vant med bakterier Helgevask er vask av gulv, tørke støv på overflater (bord etc) og badet. ELlers i uka støvsuger jeg kanskje en gang. Jeg har i min studietid jobbet som vasker, så jeg skal ha for at jeg vasker listene iallefall da....Har vi lite energi støvsuger vi bare...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 19:21   #100
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.911
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt beste husmortips?

Det er kjekt å ha tørrmopper og våtservietter for bad liggende. Det er vel ikke det mest miljøvennlige å bruke til daglig, men om man må ordne huset i en fart er det veldig enkelt å bare tørke over speil, vask og toalett med slike kluter, og tørrmopping av gulv går mye raskere enn å dra frem støvsugeren.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no