Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Overvekt kontra undervekt ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 13:36   #81
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ganske sikkert man som overvektig får mer negativ oppmerksomhet enn som undervektig, men at denne oftest består i "blikk og kroppsspråk". Det kan godt hende at den negative oppmerksomheten tynne får i større grad er eksplisitte kommentarer, fordi så mange har mye mindre skrupler med å si direkte til noen at de er tynne enn at de er tykke.

Ja, det er det inntrykket jeg også har.

Sitat:

Hvem som har det "verst" synes jeg det er veldig lite konstruktivt å diskutere - egentlig burde vi da kunne greie å gjøre felles sak og si at det er slemt og unødvendig å kommentere folk på denne måten og komme med sårende kommentarer om kroppen til folk? :gruppeklem og avsynging av Kum Ba Yah, My Lord:

Helt enig, det er det jeg også mener, det er derfor jeg ble så overrasket over formuleringen til Bundburry, men ville forhøre meg om jeg missforstod først før jeg kommenterte akkurat det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 13:42   #82
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvem som har det "verst" synes jeg det er veldig lite konstruktivt å diskutere - egentlig burde vi da kunne greie å gjøre felles sak og si at det er slemt og unødvendig å kommentere folk på denne måten og komme med sårende kommentarer om kroppen til folk? :gruppeklem og avsynging av Kum Ba Yah, My Lord:

"Vi er ikke like, la oss være glad for det."

(Jeg trodde disse to til høyre sang så fint og var glade, men nå ser jeg at den ene får litt for mye å drikke, stakkar, og går i dørken. Det var for øvrig en dårlig illustrasjon, ettersom figurene både er like og dessuten temmelig runde begge to. Bananen til venstre får representere de tynne.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 15-10-07 kl 13:57.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 13:43   #83
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja, det er det inntrykket jeg også har.

Det gjelder hvertfall på nett.

Jeg hadde en side på Blink og en hel del av all mottatt post var fra folk som følte for å kommentere hvor feit og jævlig jeg var.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 13:50   #84
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Den forskjellen har jeg også tenkt over, men mener du at det er verre å forholde seg til blikk og kroppspråk siden du formulerer det slik?

Ja det mener jeg, fordi de underliggende holdningene er slik at man ikke en gang kan si det.

Det værste opplever en når en går ned i vekt og mennesker som før har vært blankt avvisende plutselig blir hyggelige.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 15:07   #85
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Uten å ha noe som helst hold i denne påstanden, men kan det være slik at dere som er veldig slanke får kommentarer som det henvises til over pga ren misunnelse? Jeg fikk en liten aha-opplevelse da en venninne gikk ned mange kg i vekt. Et par av de andre venninnene, også litt overvektige, kom med kommentarer som " nei, nå har du gått ned alt for mye, pass på så du ikke mister formene osv osv. Jenta som hadde gått ned, var på ingen måte blitt mager. I dag har minst to av dem gått ned mange kg selv, og ordet "for tynn", har aldri blitt tatt i deres munn om seg selv.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:05   #86
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.


Jeg lurer på om Esme og Muadmannen har grunnet på samme måte om undervektige barn har foreldre som rører seg mye/lite som de har gjort i forhold til overvektige barn? (Jmfr tråden "Trist observasjon..")

Jeg merket meg det samme, men tenkte at det ikke var så mye poeng i å kommentere det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:00   #87
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Det er ikke bra å kommentere andres utseende åkke som - overvekt/undervekt eller hva det måtte være av avvik fra "normalen". Jeg fatter ikke at folk får seg til å gjøre det.

Jeg har inntrykk av at det er mere akseptert å være undervektig enn overvektig. Jeg lurer på om Esme og Muadmannen har grunnet på samme måte om undervektige barn har foreldre som rører seg mye/lite som de har gjort i forhold til overvektige barn? (Jmfr tråden "Trist observasjon..")

Jeg har samme inntrykk at det er mye mer akseptert å være undervektig enn overvektig i samfunnet, og det gjelder også barn. Dette selv om det er antakelig er sunnere for et barn å være lubben enn å være undervektig.

Når det gjelder de barna som jeg har grunnet på så var det utfra hvem jeg får til henvisning når det gjelder plager som smerter i knær og ankler. Det er jo stort sett overvektige barn som sliter med dette, så det er de som kommer med denne problemstillingen, selv om jeg har en god del barn ellers med andre problemstillinger. Med denne problemstillingen er det jo overvekten som er problemet, leddene til barnet er overbelastet og da må man få bygget opp mer muskler, dvs få barnet til å bruke kroppen mer. Turer i ulendt terreng er det aller beste, men det krever ofte at foreldrene bidrar.

Det var også en kommentar på dette med kosthold, siden det var snakk om snopspising. Jeg tror ikke at overvektige barn spiser så mye mer usunt enn andre, eller spiser så veldig mye mer snop. Jeg tror grunnen er at de ofte er mindre aktive.

Det finnes alltid unntak, alltid finnes det lubne barn i aktive familier, men det er ikke noe problem, for da har de jo helsegevinsten i å bevege seg, det er jo det som er det viktige, og jeg var en sånn unge selv. Noen barn er tynne for de er urokråker og aktiviserer seg selv uavhengig av familien. Noen barn er makelige, og er født inn i en makelig familie, og i de tilfellene dette gir dem plager og man ønsker å aktivisere dem så er det vanskelig å få det til, og deprimerende ofte er ikke foreldrene interessert i å bidra.

Kommentaren min var ikke ment sånn anklagende "har du et overvektig barn, så er du lat", om det var det du lurte på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:07   #88
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvem som har det "verst" synes jeg det er veldig lite konstruktivt å diskutere - egentlig burde vi da kunne greie å gjøre felles sak og si at det er slemt og unødvendig å kommentere folk på denne måten og komme med sårende kommentarer om kroppen til folk? :gruppeklem og avsynging av Kum Ba Yah, My Lord:

Signerer denne. Jeg synes det er en uting å kommentere andres utseende jeg, det er alt for mye fokus på utseende i denne verden.

Jeg er sånn midt-på-treet at jeg så godt som aldri får kommentarer på utseende, bortsett fra da jeg var gravid. Og jeg avskydde det. Det spilte ingen rolle om det var ment positivt eller negativt, jeg bare avskydde at folk skulle kommentere min kropp som om de hadde noe som helst med det. Jeg syntes på en måte at det var en insinuasjon om at mitt utseende skulle bifalles eller ei av andre, vanskelig å forklare, men jeg ble utrolig provosert.

Så jeg skjønner godt at alle som får mye kommentarer på utseende blir drit lei.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:18   #89
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg merket meg det samme, men tenkte at det ikke var så mye poeng i å kommentere det.

Det synes jeg er ganske naturlig at de ikke gjør. Det er vel gjerne en hyppigere grunn til overvekt enn undervekt. Jeg har derimot ofte lurt på om folk har undret på om jeg som barn/og min sønn er feilernært og/eller om jeg har gjort noe i graviditeten som gjør at han er så tynn.
Da jeg som liten var spisevegrer fikk min mor beskjed om at det var hun som stresset for mye og maste på meg mat. Folk vil vel alltid se etter/undre seg over feil hos foreldrene dersom barn er utenom "normalen".

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:39   #90
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Min sønn på seks år er tynn. Nesten på grensa til spinkel. Han spiser godt til de fleste måltider og er veldig aktiv, og pussig nok var jeg sånn jeg også som barn. Det er det ingen som skulle tro når de ser meg nå. Folk tror vel jeg spiser all maten hans.

Folk ser ut til å forvente at jeg har lubne unger, og klarer visst ikke helt å forestille seg at jeg faktisk gir barna mine både sunn og næringsrik mat.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:53   #91
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Det handler jo i grunnen bare om respekt. Man kommenterer ikke hvordan folk ser ut uansett. Hva man tenker er en ting, men man viser det ikke.
Noen klarer rett og slett ikke legge på seg, og det må være akkurat like ille som å ikke klare og gå ned i vekt.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:53   #92
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Jeg tror forskjellen ligger mye i at til undervektige så har folk lavere grense for å komme med kommentarer (stort sett, ikke alltid ) Men, vi som er overvektige tror jeg møter flere fordommer. Hva som er verst skal vel ikke jeg som er overvektig begi meg ut på en diskusjon på, det er mulig jeg har en smule forutinntatte og fargede meninger akkurat på det punktet

Men, at andre skal ha behov for å mene noe om andres kropp og på toppen av alt tro at de har rett til å ytre de meningene er for meg helt hinsides all fornuft.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:57   #93
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Dette med å ikke skulle kommentere ja...det er en situasjon jeg synes er kinkig, og det er hvis en overvektig person synlig har slanket seg. Skal man da kommentere, eller skal man holde munn...

Jeg har vært borti tilfeller hvor jeg i ettertid har fått høre at en person var dødelig fornærmet på meg, siden jeg ikke hadde kommentert at hun hadde slanket seg...

Ikke enkelt bestandig.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 22:00   #94
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Dette med å ikke skulle kommentere ja...det er en situasjon jeg synes er kinkig, og det er hvis en overvektig person synlig har slanket seg. Skal man da kommentere, eller skal man holde munn...

Jeg foretrekkes at det holdes munn med mindre jeg inviterer til kommentarer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 22:02   #95
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg foretrekkes at det holdes munn med mindre jeg inviterer til kommentarer.

Ja, og det var min tanke også, men noen forventer tydeligvis motsatt.

Følte meg ikke særlig høy i hatten etterpå, da jeg fikk vite at hun hadde blitt sur.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 22:15   #96
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Dette med å ikke skulle kommentere ja...det er en situasjon jeg synes er kinkig, og det er hvis en overvektig person synlig har slanket seg. Skal man da kommentere, eller skal man holde munn...

Jeg har vært borti tilfeller hvor jeg i ettertid har fått høre at en person var dødelig fornærmet på meg, siden jeg ikke hadde kommentert at hun hadde slanket seg...

Ikke enkelt bestandig.

Hvis du ikke kjenner personen godt nok er det kanskje best å ikke si noe. Jeg blir kjempeglad når noen kommenterer vekttapet mitt, for jeg er stolt og fornøyd over det. Men alle de som kjenner meg vet hvordan synet mitt er på det, derfor har de fleste ingen skrupler med å kommentere det. Jeg må ærlig innrømme at dersom jeg treffer igjen en person jeg ikke har sett på over ett år, og personen overhodet ikke nevner at jeg faktisk har halvert meg selv siden sist, tenker jeg "er hun/han blind eller?". Men det er jo MINE (teite) tanker om den saken, og jeg skjønner jo at noen rett og slett synes det er et ikke-tema. Sur hadde jeg aldri blitt, herlighet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 22:17   #97
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Dette med å ikke skulle kommentere ja...det er en situasjon jeg synes er kinkig, og det er hvis en overvektig person synlig har slanket seg. Skal man da kommentere, eller skal man holde munn...

Det varierer vel med personen, vil jeg tro. (Jeg har hørt rykter om at også overvektige kan være forskjellige på enkelte områder. ) Personlig blir jeg alltid veldig glad hvis noen ser/kommenterer at jeg har slanket meg, på samme måte som jeg blir glad hvis noen ser/kommenterer at jeg har farget håret eller pyntet meg. Når jeg har gjort en aktiv innsats og er fornøyd med resultatet, synes jeg det er hyggelig at andre sier fra at de også ser det. Men jeg er forholdsvis lite sår på det med min egen overvekt, det er mulig det spiller rolle også - som man ser, er det i alle fall fullt mulig å ikke ønske å få dette kommentert.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 22:24   #98
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Dette med å ikke skulle kommentere ja...det er en situasjon jeg synes er kinkig, og det er hvis en overvektig person synlig har slanket seg. Skal man da kommentere, eller skal man holde munn...

Du kan alltid si "Du ser virkelig flott ut for tiden!" eller "Du har jammen fått en lekker figur i det siste" eller "Du er veldig pen". Jeg kan ikke forestille meg at noen vil ha problemer med å høre slikt. Du trenger ikke kommentere at vedkommende har blitt tynnere hvis du er i tvil, men jeg tror de fleste vil sette pris på et kompliment som ikke antyder at det var noe galt med utseende før.

Jeg ville blitt skuffet om mine beste venner ikke hadde kommenterte det hvis jeg hadde slanket meg påfallende mye. Og jeg ville syntes det var utrolig unaturlig å la noe slikt passere i stillhet, hadde jeg opplevd at en venninne hadde gått fra tykk til slank.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 22:26   #99
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Jeg har en kusine som nå har slanket seg 20kilo. Hun elsker at folk sier at hun er blitt så slank,sprek og flott. Hun forteller at det har vært utrolig oppmuntrende i den tøffe prossessen det er å slanke seg. Det hjalp henne slik at hun ikke gav opp. Som hun selv sa:"Hvem vil vel ikke ha komplimenter for noe man har jobbet så hardt for"?
Så jeg blir veldig usikker hvis en ikke skal kunne gi komplimenter til dem som har vært så flinke

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 22:27   #100
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville blitt skuffet om mine beste venner ikke hadde kommenterte det hvis jeg hadde slanket meg påfallende mye. Og jeg ville syntes det var utrolig unaturlig å la noe slikt passere i stillhet, hadde jeg opplevd at en venninne hadde gått fra tykk til slank.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no