Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 10:08   #81
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Sølvpuss! Den hadde jeg glemt.

Isj da!

Gjør som jeg. Lever sølvtøyet til svigermor, så pusser svigerfar det. Nå er det så pent og blankt så.

Men sånn ellers har jeg igjen å vaske badet. Jeg har lånt en slags steamer dings av mamma som skal være sååååååååå flott til fliser. Vi får nå se på det da.

Juletreet kjøpte jeg i går. Pæla og dro. Om det er riper på taket av bilen er det ikke min skyld, men min kjæres. Det var han som sa "det går så lett å få treet opp på taket så." Jaggu... 2,5 m med edelgran er TUNGT! og å få det opp på taket av en jeep type bil er heller ikke lett. Og alle de DUSTETE mannfolkene som sto rundt og glante på meg.

Men jul blir det, uansett.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:08   #82
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.853
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Sølvpussen tok jeg i går. Det ble så fint og blankt atte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:51   #83
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg har ryddet i gangen (og det kommer jo til å vare til jul ...) og vasket do. Begge deler i går rett etter jobb.
Kyrre og pappa holdt på på badet i går, elektriker er bestilt til torsdag, så da får jeg skap og vask på badet!
Ellers har vi funnet frem all julepynten, juletre kjøper vi i kveld tenker jeg.
Pepperkakedeig og kakemenndeig ligger i kjøleskapet, klar til bruk, og jeg mangler bare 3 presanger.

Men fortsatt er jeg ikke klar for jul.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:55   #84
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Aaah - nå er alle julegavene i boks, unntatt én, som jeg fikser i morgen. Så deilig å slippe det styret de nærmeste dagene, når det virkelig tykner til av folk i butikkene!

Nå skal jeg bruke de neste par dagene på å få litt orden her hjemme, få tak i juletre, ordne med juleklærne til store og små samt pakke inn gavene. For en uke siden hadde jeg knapt begynt med noe som helst, men det går fort bare finger'n spretter ut.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:56   #85
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Stua er fin. Kjøkkenet også.

Julekakene bakes i kveld og i morra.

Er absolutt ikke i rute.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:36   #86
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Ikke helt i rute nei, men vedder på at det blir jul i år også.

På bakefronten gjenstår kun rundstykker, der ligger jeg godt an.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:51   #87
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.183
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Ligger ikke an i det hele tatt. Ligger på sofaen med feber og stygg hoste og laptopen på fanget og prøver å ignorere tråder som denne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 08-02-08 kl 09:23.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:07   #88
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Stakkars Skilpadda! God bedring.

Vi er ferdig med julegaver, bakst og mannen har sørget for å fylle boden med juleøl.
Mamma kommer og hjelper meg med litt vask på fredag. Rundvask blir det ikke. Huset og treet (som står i garasjen) pyntes lille julaften. Det er tradisjon hos oss.

Joda, jeg er absolutt i rute!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:09   #89
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

God bedring Skilpadda!

Jeg hadde liksom siste eksamen 8. desember og skulle sette i gang da, men hvor dagene mellom da og nå ble av har jeg ikke peiling på ...

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:10   #90
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?



Ingen gaver i boks. Ingenting klart, bortsett fra at huset er noenlunde ryddig.

Jeg skulle hatt dagen fri for å kjøpe gaver i dag, men sitter fortsatt på jobb. (Jeg skulle bare en liten snartur innom jobben på morgenen i dag. )

  Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:10   #91
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ligger ikke an i det hele tatt. Ligger på sofaen med feber og stygg hoste og laptopen på fanget og prøver å ignorere tråder som denne.

Kan ikke annet enn å signere.

Heldigvis skal vi ikke være hjemme i julen, men jeg har igjen 8 (!!!) julegaver og kjøpe + at jeg i utgangspunktet hadde lovet og lage konfekt. Ser veldig dårlig ut for tiden. I tillegg er jeg selvfølgelig hjemme alene, de andre har allerede begynt på juleferien hos svigers

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:31   #92
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ligger ikke an i det hele tatt. Ligger på sofaen med feber og stygg hoste og laptopen på fanget og prøver å ignorere tråder som denne.

DEN juleforberedelsen gjorde jeg meg ferdig med i forrige uke!
Tror ikke jeg kan huske en desember hvor ikke minst en i familien har vært syk.

God bedring!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:41   #93
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ligger ikke an i det hele tatt. Ligger på sofaen med feber og stygg hoste og laptopen på fanget og prøver å ignorere tråder som denne.

Uff da. Riktig god bedring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:48   #94
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.853
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ligger ikke an i det hele tatt. Ligger på sofaen med feber og stygg hoste og laptopen på fanget og prøver å ignorere tråder som denne.

Stakkars deg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 19:53   #95
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Huset og treet (som står i garasjen) pyntes lille julaften.

Hvordan får dere plass til huset i garasjen?

Jeg orker ikke å oppsummere, da kommer jeg bare på alt jeg ikke har gjort. :fortrenger:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:18   #96
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hvordan får dere plass til huset i garasjen?

Og hvordan får du plass til det digre biljardbordet i kjellerstuen når den allerede er full av mann med skjegg?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:31   #97
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Rydde alle boksene pent på gjesterommet er degradert til å renske overflater, hive det i halvfulle flytteesker, og sette flytteeskene øverst på skapet/i boden igjen.

:gnir meg effektivt i hendene:

Så koser vi oss med gløgg og dr Grey i kveld.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:34   #98
Gina
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 50
Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

  • Huset vasket, men må jo ta litt til torsdag tenker jeg
  • Ferdig med julegavene, men alle julekortene er ikke levert ut....
  • Sølvet pusset
  • Huset pyntet, juletre skal vi ikke ha...
Ok i orden, men jobber dagen på julaften så regner med at jeg kommer til stresse som bare den på selve dagen for alt som er glemt....

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:32   #99
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Er ganske i rute, heldigvis. For ikveld ligger jeg rett ut på sofaen med laptopen i fanget. Føles som det er stappet en svær potet i halsen min.

Må helgevaske vanlig på fredag, og ta badet skikkelig. Tak og vegger er tatt i andre rom. Soverommene stresser jeg ikke med.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:08   #100
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Tja, ganske dårlig går det nå faktisk. Egentlig skulle jeg jo ikke sitte her i det hele tatt...

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no