Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 08:44   #81
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Send e-post til Ap sentralt og si hva dere mener. Det er motbydelig hva lokalpolitikere ser ut til å få slippe unna med i dette tilfelle.

Lisa er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:06   #82
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns det er på høy tid at de begynner å ta inn over seg alvoret i tiltalen. Det er faktisk snakk om overgrep mot barn helt ned i 13 år. Det er veldig veldig usannsynlig at en 16 år gammel jente skal juge på seg dette her.

Jeg synes dette ihvertfall blir forhåndsdømming, det er klart at noen kan juge om sånt, selv om de er 16 år.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:10   #83
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg skrev nå, regner med det er borte om noen sekunder.

Balanse er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:11   #84
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ha, det tok max 10 sekunder!

Balanse er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:13   #85
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Stakkars bygda. Det må være skikkelig traumatiserende for dem. Det burde jenta ha tenkt på.

Jeg blir helt rasende av denne saken.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:13   #86
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Dere er ikke sensurert, men det ser ut til at dere ikke ser deres egne innlegg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:15   #87
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Hva skjer?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:22   #88
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

... og merker meg at Vågå ikke er et sted jeg har noe ønske om å bo.

Ikke jeg heller, kjenner jeg. Tør jeg foreslå å sette av en del midler på kommende års kommunebudsjett til omdømmebygging? Og sikkert også en del andre, nyttige kurs.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:31   #89
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes dette ihvertfall blir forhåndsdømming, det er klart at noen kan juge om sånt, selv om de er 16 år.

Ja, det tenker jeg også. Dessverre. Det betyr ikke at det er saken her, og uansett hva som har skjedd og ikke, skal det etterforskes. Og da blir hele fremstillingen i media feil nå, med all den støtten ordføreren får.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:42   #90
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg skjønner ikke hva det er med folk i Vågå. Så utrolig pinlig. Glad jeg ikke bor der.

jane er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 09:58   #91
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes dette ihvertfall blir forhåndsdømming, det er klart at noen kan juge om sånt, selv om de er 16 år.



Jeg synes det er hårreisende hvordan folk gir ordføreren sin fulle støtte. Men i denne tråden ser du ut som mange tar jentas parti. Er det noe bedre? Saken er da fortsatt under etterforskning.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:13   #92
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er ikke snakk om å ta jentas parti. Det er snakk om å reagere på at AP- ledelsen lokalt faktisk går ut i media, gjentatte ganger og tar parti for ordføreren. Samt at de betegner det som tragedie for ham. Ja, hvis han er uskyldig, slettes ikke om han ikke er det.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:18   #93
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er ikke snakk om å ta jentas parti. Det er snakk om å reagere på at AP- ledelsen lokalt faktisk går ut i media, gjentatte ganger og tar parti for ordføreren. Samt at de betegner det som tragedie for ham. Ja, hvis han er uskyldig, slettes ikke om han ikke er det.

Jeg laget jo HI og er fremdeles der at jeg ikke vil mene noe om skyldspørsmålet i denne saken. Det jeg reagerer kraftig på er hvordan partiet, folk i lokalsamfunnet og andre har gått ut og offentlig støttet ham. Det er hårreisende synes jeg. Overskriften om at det er tragisk for hele bygda er heller ikke noe som er særlig heldig. Dette er en tragisk sak, men det er sannelig ikke tragisk for hele bygda.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:19   #94
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg laget jo HI og er fremdeles der at jeg ikke vil mene noe om skyldspørsmålet i denne saken. Det jeg reagerer kraftig på er hvordan partiet, folk i lokalsamfunnet og andre har gått ut og offentlig støttet ham. Det er hårreisende synes jeg. Overskriften om at det er tragisk for hele bygda er heller ikke noe som er særlig heldig. Dette er en tragisk sak, men det er sannelig ikke tragisk for hele bygda.

Jeg er så ekstremt enig, Fnatten.

Balanse er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:22   #95
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er ikke snakk om å ta jentas parti. Det er snakk om å reagere på at AP- ledelsen lokalt faktisk går ut i media, gjentatte ganger og tar parti for ordføreren. Samt at de betegner det som tragedie for ham. Ja, hvis han er uskyldig, slettes ikke om han ikke er det.

Jevnt over er det snakk om det, men det er også noen som sier at det ikke er snakk om at ei jente kan lyve om dette. Noe jeg dessverre er uenig i. Det er jenter som lyver om dette, det er ikke lenge siden det skjedde heller, i Trondheim. Noe som bare var en tragisk sak for alle parter.

Men jeg er slettes ikke uenig at AP lokalt (og sentralt) har håndtert denne saken ekstremt dårlig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:26   #96
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ei jente - eller en gutt for den saks skyld - som lyver om langvarig seksuelt misbruk har andre, alvorlige problemer man også må ta hensyn til.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:28   #97
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Ei jente - eller en gutt for den saks skyld - som lyver om langvarig seksuelt misbruk har andre, alvorlige problemer man også må ta hensyn til.

Definitivt.
Men når det er snakk om denne konkrete saken, så er fortsatt den ikke ferdig etterforsket, og ingen er dømt. Det burde også Ap ta hensyn til, og avventet med å gå ut og si at de har full tillit til ordføereren, uansett.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:28   #98
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er ganske typisk for kvinnesyn på bygda, dette. Jeg har tilgode å høre bygdedyret ta damer eller jenters parti når det er snakk om voldtekt, overgrep, incest, vold i ekteskap eller en helt alminnelig skilsmisse for den saks skyld.

Der jeg kommer fra er det ALLTID mannen som får sympati, de som anmelder voldtekt blir ALLTID trukket i tvil, det er ingen som kan TRO at N.N. kan ha voldtatt døtrene eller slått dem med belte, han virker jo helt VANLIG, man gikk jo på skole med ham, jobber med ham og alt? Og mannen,stakkar, blir alltid forlatt av den onde onde drittkjerringa som ikke ville være hos ham mer. Min egen mor er en fanebærer i dette korstoget mot kvinner.

Nei, fy fader.

Da jeg var fjortis ble en jente i nabobygda voldtatt med kosteskaft på et bilpanser bak samfunnshuset i romjulen. Hun hadde bedt om det, siden hun hadde dumpet fyren rett før. Hun kan ikke få barn og er helt ødelagt.Ingen grep inn før hun var bevisstløs. De syntes synd på han fyren, for han var jo blitt så lei seg da han ble dumpet. (Jeg drakk ikke og dro ikke på fest i denne perioden, så jeg var heldigvis/dessverre ikke der. Jeg ante ikke at det gikk an før jeg hørte om det. Jeg tror det nesten ikke ennå, jeg får assosiasjoner av slemme militærjuntaland i Afrika.)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:29   #99
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Og derfor er jeg feminist, forøvrig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 30-03-12, 10:31   #100
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.



Jeg synes det er hårreisende hvordan folk gir ordføreren sin fulle støtte. Men i denne tråden ser du ut som mange tar jentas parti. Er det noe bedre? Saken er da fortsatt under etterforskning.

Jeg synes det er greit å ta jenta i forsvar som en motreaksjon til at hele bygda står samlet om ordføreren.

Men - sånn ellers er jeg helt enig med deg. Man bør avvente en dom før man dømmer den ene eller den andre.

Angående støtten til ordføreren: Jeg hadde syntes det var greit om vennene hans sa - vi støtter han som en venn, men ønsker at han trer fra sine verv all den tid dette er en svært alvorlig sak under etterforskning. Når de nærmest renvasker han i full offentlighet er det veldig vanskelig å ta dette seriøst. Når det i tillegg er folk med politiske verv, som burde vite bedre er det faktisk ganske grovt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no