Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva synes dere om Facebook?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-08, 08:36   #81
Emja
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2
Emja har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Facebook kjeder meg. Jeg synes det er meningsløst å sende blomster, opprop og annet søppel - jeg vil heller veksle noen ord med vedkommende. Dessuten har jeg funnet ut at det som regel er en grunn til at jeg ikke har kontakt med disse personene lenger. Jeg er nesten aldri der inne og sletter alltid mailene jeg får om ting som blir sendt meg.

Samme her. Tenker og at det er en grunn til at jeg ikke har kontakt med de fra barne og ungdomskolen lengere... Men var hyggelig å høre litt hvordan de har det, men det ble liksom ikke noe mer :S
Ergo, Facebook er kjedelig

Emja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 08:44   #82
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg liker facebook Har truffet igjen mange fra skoletiden m.m Noen blir det bare vekslet noen få mekdinger med, siden vi er blitt så forskjellige. Andre igjen utveksler jeg stadig meldinger med Jeg blir nok å finne på facebook lenge enda...

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 08:54   #83
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg var registrert en kort periode, men så mistet jeg interessen og meldte meg ut. Det er mulig jeg var for tidlig ute, for jeg fant så og si ingen kjente.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 09:03   #84
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg foretrekker dessuten å vise frem presentable bilder av Snupp på en lukket profil på Facebook, fremfor på en åpen blogg på nettet.

Det skal sies at jeg ikke bruker veldig få av applikasjonene på facebook. Jeg behandler det som et sted hvor informasjonen som legges ut i teorien er 100 % offentlig, rent bortsett fra at jeg også legger ut skrytebilder av Snupp der.

Vær obs på følgende: Facebook *eier* hvert eneste bilde (faktisk hvert eneste *tastetrykk*) du legger ut. Åpen eller lukket profil spiller ingen trille, ei heller om du sletter bildene. De kan uten videre selge alt du noensinne har lagt ut til f eks barnematreklame, reisebroskyrer eller hva som helst, i all fremtid. Selv etter at du dør, faktisk - pårørende får ikke uten videre lov til å slette din profil.

Mer om hva man egentlig sier ja til her (det er heeeeeilt sinnssjukt): http://www.dinside.no/php/art.php?id=493992

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:07   #85
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Blir mer og mer glad i Facebook, jeg.

Sender verken blomster, sko eller bamser - men skriver ofte på veggen til venner og kjente i inn- og utland.
Det er riktig så hyggelig, og har ført til en hverdagskontakt med mennesker jeg ellers ikke ville hatt en slik kontakt med.

Facebook kan godt eie alt jeg legger igjen av tastetrykk og bilder - det er ikke store greiene.
Sånn sett er det vel skumlere for den yngre garde som helt ukritisk legger ut festbildene sine...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 05-04-08 kl 10:16.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 23:19   #86
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Har nettopp avansert fra Facebook til linkedin jeg nå. Lurer litt på hva jeg nå begir meg ut på. Igjen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:26   #87
NuppNupp
Nybegynner
 
NuppNupp sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 9
NuppNupp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Scheeeeeedelig... Var moro sånn ca 5 min.

NuppNupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:33   #88
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.345
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg hater egentlig Facebook ganske intenst akkurat nå, men elsker det ganske intenst også.

:ambivalent:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:36   #89
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg hater egentlig Facebook ganske intenst akkurat nå, men elsker det ganske intenst også.

:ambivalent:

aC - hva skjer med at du har rappa avataren til mumrik 'a?

*forvirra*

Og fortell tante Zoë alt om ditt elsk-hat forhold til FB.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:37   #90
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.345
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

aC - hva skjer med at du har rappa avataren til mumrik 'a?

*forvirra*

Og fortell tante Zoë alt om ditt elsk-hat forhold til FB.

"Forvirra" er akkurat tråden du bør søke etter, eller mer korrekt "forvirret". Så skal du få svar. Elsk/hatforhold? Tja. Virtuelt drama er like irriterende som IRL-drama.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:40   #91
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Elsk/hatforhold? Tja. Virtuelt drama er like irriterende som IRL-drama.

*later som jeg ikke blir nysgjerrig i det hele tatt...*

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:57   #92
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Synes facebook er helt greit, i små mengder

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 00:06   #93
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.345
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

*later som jeg ikke blir nysgjerrig i det hele tatt...*

Haha, ikke noe spennende, dessverre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 08:49   #94
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Ganske morsomt med facebook, da kan en oppdatere seg om folk som en kjente fra gamle dager, har funnet mange som jeg ikke har sett siden jeg gikk ut av 9. klasse over 20 år siden.

En trenger vel ikke gå inn og blokkere alt en får, bare gå rett til profil, så er det problemet løst.

Har heller ikke der lagt ut bilder av barna, har nok en seriøs sperre på det.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 23:22   #95
tvillingmamma83
høyt og lavt
 
tvillingmamma83 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 228
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

tryneboga er helt genial synes jeg, har snakket med venner som bor på den andre siden av jordkloden som jeg aldri ville få snakket med ellers. det er jo flott å kunne snakkes å planlegge ting og på menge av gruppene deler man jo erfaringer akkurat som det man gjør her, og sist men ikke minst man kan se på bilder av folk man ikke har sett på årevis og bilder av barna til gode venner, synes det er knall

__________________
stolt mamma til gutta boys
tvillingmamma83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 19:25   #96
yt1300
Fullverdig medlem
 
yt1300 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 66
yt1300 er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Det eneste som er teit med facebook er at de ikke er blitt kjøpt opp av google

__________________
Den iherdige skal få sin lønn i himmelen.
Den late skal få sin lønn her og nå.
yt1300 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 19:27   #97
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Vet ikke hva jeg synes, men tviler på at jeg skal bruke tiden min der også. Heller nett med vett (mao forbli her)!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:13   #98
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Har ikkje skjønt opplegget med Fjaseboki.
Eg skjønte aldri opplegget med MSN heller.



No skal det seiast at eg aldri har hatt motivasjon til å sette meg inn i sånne nymotens greier heller


Men eg har skjønt at det er Plassen for å grave opp døde hundar eller noko i den sjangeren

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:00   #99
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Har aldri vært medlem og har heller aldri tenkt å bli det.
FP er mer enn nok for meg.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 21:01   #100
guttem@mm@
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 7
guttem@mm@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Jeg synes face-book er noe tull. Jeg føler det er mest for å snoke på andre og har ingen nytteverdi av dette. De vennene jeg ønsker å ha kontakt med har jeg kontakt med via andre medier e.l og folk jeg har glemt eller ingen kontakt med har jeg ikke behov å ha kontakt med heller....

__________________
Stolt 3 barns guttem@mm@
guttem@mm@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
facebook


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no